Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Geplaatst: 01 aug 2011, 22:22
Benelux? Zal die dan nog bestaan?
Ik dacht 1...Duikbril AM86 schreef:Ik kijk al uit naar hoeveel IR treinen / per uur de NMBS gaat inleggen op weekdagen tussen Antwerpen en de Luchthaven.
Zitten die werken nog altijd op schema?
Nog een IC A'pen - Luik via de luchthaven? Misschien even enkele bepaalde figuren bij de NMBS-top in hun oren fluisterenLML schreef:Ik dacht 1...De Antwerpen-Mechelen Nekkerspoel-Leuven zou dan Antwerpen-Mechelen-Luchthaven-Leuven worden. Uiteraard hoop ik dat het daar zeker niet bij blijft...Duikbril AM86 schreef:Ik kijk al uit naar hoeveel IR treinen / per uur de NMBS gaat inleggen op weekdagen tussen Antwerpen en de Luchthaven.
Ik spreek toch niet over Luik? Ik spreek over de trein Antwerpen-Mechelen-Luchthaven-Leuven...kika schreef:Nog een IC A'pen - Luik via de luchthaven? Misschien even enkele bepaalde figuren bij de NMBS-top in hun oren fluisterenLML schreef:Ik dacht 1...De Antwerpen-Mechelen Nekkerspoel-Leuven zou dan Antwerpen-Mechelen-Luchthaven-Leuven worden. Uiteraard hoop ik dat het daar zeker niet bij blijft...Duikbril AM86 schreef:Ik kijk al uit naar hoeveel IR treinen / per uur de NMBS gaat inleggen op weekdagen tussen Antwerpen en de Luchthaven.![]()
TrainzDr3ver: Benelux en Thalys mag je vergeten, denk ik. De eerste willen ze sowieso de deur uitdoen en voor de tweede maakt het de rit voor de meeste reizigers langer. Niet vergeten dat Zaventem eerder een tweede- of derderangsluchthaven is, op Europese schaal.
Ik denk wel dat een deel van die treinen via lijn 25N zal rijden, maar dan gewoon rechtdoor rijden. Dus niet via de luchthaven, dat kost te veel tijd.TrainzDr3ver schreef:Ik denk eerder ze het huidige deel Schaarbeek - Vilvoorde - Mechelen willen ontlasten, door die IC's en IR's al door de luchthaven te sturen, en waarschijnlijk zullen ook de huidige IR's aangepast worden, en uiteraard mogen we de Benelux en Thalys niet vergeten, die daar hopelijk ook zullen passeren
Parijs-NL gaat veel te lang duren als die Thalys via de luchthaven rijdt.Steven schreef:Het feit dat er in de herfst terug een Thalys naar de luchthaven gaat spreek uw stelling tegen. Hem nadien laten doorrijden naar NL kan dat perfect.
Dat is iets helemaal anders hoor. Er zijn treinen genoeg op Parijs-Brussel eentje 15 km verlengen is geen probleem. Maar voor reizigers naar Nederland is dat wel een serieus tijdsverlies. De Nederlanders vinden nu al dat de Thalys in België veel te traag rijdt (en ze hebben natuurlijk gelijk daarin) dus nog een extra stop gaan ze daar zeker niet graag zien komen.Steven schreef:Het feit dat er in de herfst terug een Thalys naar de luchthaven gaat spreek uw stelling tegen. Hem nadien laten doorrijden naar NL kan dat perfect.
Hm. Er zijn inderdaad volop supersnelle treinen van Parijs naar Brussel-Zuid. En jawel, tussen Brussel-Noord en de luchthaven zal het best wel lukken. Maar alweer een trein erbij in de reeds stevig overbelaste noord-zuidverbinding lijkt me minder evident.eentje 15 km verlengen is geen probleem
En die gaat dan ook in het weekend rijden???LML schreef:Ik dacht 1...Duikbril AM86 schreef:Ik kijk al uit naar hoeveel IR treinen / per uur de NMBS gaat inleggen op weekdagen tussen Antwerpen en de Luchthaven.
Zitten die werken nog altijd op schema?![]()
De Antwerpen-Mechelen Nekkerspoel-Leuven zou dan Antwerpen-Mechelen-Luchthaven-Leuven worden. Uiteraard hoop ik dat het daar zeker niet bij blijft...
Helemaal niet, de diabolo zal het net makkelijker mogelijk maken om rond de NZV te rijden. Er komt immers een link tussen L27 en L25N ter hoogte van Schaarbeek-vorming, waardoor je vanuit Brussel-west rechtstreeks naar de luchthaven kan rijdenjan_olieslagers schreef:(excuus voor het afwijken, we raken nu wel ver van het Diabolo-onderwerp af).
Dag,Ik denk toch wel dat ze 1 van de 2 IC's vanuit Charleroi in de luchthaven zullen laten stoppen, bijvoorbeeld die tot Antwerpen-Centraal
Dat geeft allerlei mogelijkheden. Zo kan een trein vanuit leuven via die boog terugkeren nadat de trein langs de luchthaven heeft gereden. Niet dat het noodzakelijk is voor dagdagelijks gebruik maar eventueel bij ontreddering van het verkeer geven dergelijke bogen mogelijkheden.davyickx schreef: Blijkbaar is er een aftakking voorzien naar L27, net na de oversteek van de Woluwelaan, en één ten noorden van de werkplaats in Schaarbeek, die (naar ik vermoed) aansluiting zal geven op L25. Het valt mij wel op dat die aftakkingen blijkbaar enkel richting Brussel liggen - wat kan de reden daarvoor zijn?
Verderop kan je dan zien waar de 25N aansluit op lijn 36N.