Pagina 16 van 152
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 25 jul 2009, 01:31
door Hobbes
Heb juist de 1840 en 1821 gedaan, samenstelling 230,238 en 694.
Tegen 130km/h naar Oostende... sardienenvervoer richting kust, terug naar Antwerpen viel het mee.
De NMBS weer op z'n best!
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 25 jul 2009, 11:33
door LML
Het is hier al vermeld en ik ga daar voor 100% in mee:
Voor IC- en IR-diensten vind ik ze niet geschikt. Voor L- en CR-diensten wel.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 25 jul 2009, 17:34
door Bart
HLE 2302 schreef:al de hele week rijden er 3 klasiekjes op de IC as Antwerpen - Oostende
2 JH's & 1 thyristor versie (newlook, 6??)
defect aan een ram AM 96's ?
greetz 2302
Zou dat niet eerder te maken hebben met de toeristische periode?
2 ICP treinen rijden in de week door naar Blankenberge, en dat is het materiaal dat normaal afwisselend een ICG en ICP trein doet. Door die 2 treinen die door rijden naar Blankenberge, en in de late avond terug keren van Blankenberge naar Antwerpen, hebben ze een extra stam nodig.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 25 jul 2009, 23:22
door Hobbes
Op de dienstfiche waren er 3 MS96 voorzien, ik kreeg 3 klassiekskes...
Vorig jaar juist dezelfde zever (2 klassieken zelfs toen!) , nadat ik toen een nogal kwaad telefoontje naar de verdeler had gedaan (was toeristische periode en zeer mooi weer) kon het plots wel en stonden er 3 MS96'en klaar in FSD.
Als ze willen kan het wel, maar als er niemand reclameert blijft dat zo maar bollen...

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 26 jul 2009, 21:54
door Trammist
Hobbes schreef:Heb juist de 1840 en 1821 gedaan, samenstelling 230,238 en 694.
Tegen 130km/h naar Oostende... sardienenvervoer richting kust, terug naar Antwerpen viel het mee.
De NMBS weer op z'n best!
Awel ja, in die stam heb ik donderdag 23/07 ook gezeten!
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 30 jul 2009, 18:59
door AM'er
Vandaag na lange tijd nog eens een ongemoderniseerde AM73 gezien. Het stel 676 deed samen met een AM62 de P-trein naar Knokke.
Samen met de 669 en de 710 zijn dit de enige bordeauxstellen die nog in de maand juli gesignaleerd zijn.
bron:
http://spoorvreter.be/blog/?page_id=280
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 30 jul 2009, 22:15
door Lukas
Hoi,
Toen ik dinsdag eens naar Quievrain ging kon het contrast in leeftijd niet groter zijn,In de heenrit had ik een trein samengesteld uit HLE 2732 en M6 rijtuigen.In de terugrit naar Leuven was mijn trein die ik nam samengesteld uit 2 "Klassiekskes" met de volgende nummers:188 en 265.
Lukas
Re:
Geplaatst: 03 aug 2009, 18:46
door AM'er
Shrek schreef:voor elke M6 stam die afgeleverd wordt zal er wel een klassiekje of 2 verdwijnen

dus de topic is wel op zen plaats denk ik

Er zijn in totaal 8 stellen AM62-65 buiten dienst gesteld vanaf de komst van de M6-rijtuigen.
Trek daarbij nog 7 stellen af die wegens ongeval buiten dienst gesteld zijn en je komt aan
105 stellen die nog rondrijden (toch zeker in juli 2009).
De reeks is nu nog voor 87% intact.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 04 aug 2009, 22:45
door Duikbril AM86
De ICG Antwerpen - Oostende heeft in het weekend verschillende diensten met klassiekjes, tijdens de Gentse feesten kwam mijn collega uit Antwerpen met de ICG toch ook toe in een klassiekje.
En dat terwijl ik tegen mijn collega gezegd had dat het op die verbinding moderne rijtuigen waren stond eventjes te blozen, toen ze toe kwam met een niet gemoderniseerd klassiekje..
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 08 aug 2009, 18:44
door stefke
maandag nog de 154 tegengekomen op de lijn 66
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 09 aug 2009, 11:49
door HLE 2302
Bart schreef:HLE 2302 schreef:al de hele week rijden er 3 klasiekjes op de IC as Antwerpen - Oostende
2 JH's & 1 thyristor versie (newlook, 6??)
defect aan een ram AM 96's ?
greetz 2302
Zou dat niet eerder te maken hebben met de toeristische periode?
2 ICP treinen rijden in de week door naar Blankenberge, en dat is het materiaal dat normaal afwisselend een ICG en ICP trein doet. Door die 2 treinen die door rijden naar Blankenberge, en in de late avond terug keren van Blankenberge naar Antwerpen, hebben ze een extra stam nodig.
idd, vorig jaar was het ook zo ... heb er ook opgezeten, niet dat ik het zo'n ramp vond, maar dan is het natuurlijk niet plezant als je binnenkomt in fsd en daar in de bundel allemaal glimmende AM 96's te zien ...
greetz 2302
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 09 aug 2009, 18:05
door stefke
HLE 2302 schreef:Bart schreef:HLE 2302 schreef:al de hele week rijden er 3 klasiekjes op de IC as Antwerpen - Oostende
2 JH's & 1 thyristor versie (newlook, 6??)
defect aan een ram AM 96's ?
greetz 2302
Zou dat niet eerder te maken hebben met de toeristische periode?
2 ICP treinen rijden in de week door naar Blankenberge, en dat is het materiaal dat normaal afwisselend een ICG en ICP trein doet. Door die 2 treinen die door rijden naar Blankenberge, en in de late avond terug keren van Blankenberge naar Antwerpen, hebben ze een extra stam nodig.
idd, vorig jaar was het ook zo ... heb er ook opgezeten, niet dat ik het zo'n ramp vond, maar dan is het natuurlijk niet plezant als je binnenkomt in fsd en daar in de bundel allemaal glimmende AM 96's te zien ...
toen ik van uit de limburg terug kwam ben ik op lijn 59 3 groentjes tegen gekomen op de 18xx reeks
greetz 2302
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 09 aug 2009, 22:09
door HLE 2302
euh, stefke, ik denk niet dat het de bedoeling is uw bericht in een quote van mij neer te pennen ?

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 10 aug 2009, 19:30
door stefke
HLE 2302 schreef:euh, stefke, ik denk niet dat het de bedoeling is uw bericht in een quote van mij neer te pennen ?

nee was niet de bedoeling
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 12 aug 2009, 21:16
door AM'er
Vandaag afgekomen met de L-trein van Brugge naar Gent in het klassiekje
153
Het is één van de weinige stellen die nog de blauwe strepen draagt waar destijds de coupé's voor rokers (of niet-rokers?) werden mee aangeduid.
Dit stel werd in 2002 voor de laatste keer nagezien. De remmen 'piepen' en er is een kloppend wiel aanwezig.
Voor de rest bolt het nog prima
