Inderdaad... zie ook mijn webstek http://spoorvreter.be/blog/?page_id=188Shrek schreef:Mariembourg - Treignes
IJzeren Rijn
natuurlijk, zie dat depot van montzen is 1 dienst minder zou krijgen!! een waal zonder werkbobby schreef:Wallonië vindt IJzeren Rijn "weggegooid geld"
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_459193.html
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Werken Walen? Ik dacht dat er steden bestonden waar nog niet de helft werkt?e49memling schreef:Een Waal zonder werk, ondenkbaar, dan kunnen ze niet staken...Steven schreef:natuurlijk, zie dat depot van montzen is 1 dienst minder zou krijgen!! een waal zonder werkbobby schreef:Wallonië vindt IJzeren Rijn "weggegooid geld"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Nu denken aan één of enkele banen weg in Montzen (komen bij groeiende toename van het goederentransport per spoor daar terug bij ), is een kortzichtige reactie.
Immers, over enkele jaren zal lijn 24 verzadigd raken.
En als men dan nog moet reageren, komt men te laat. Op lange termijn is de ijzeren lijn dus nodig.
Met zulk een reactie vraagt Wallonië nu zelf om een splitsing van België. Door deze reactie vormen ze met de Nederlanders een front tegen de Vlamingen.
Ik tegen een splitsing van België, maar nu moet ik mijn mening herzien!
Immers, over enkele jaren zal lijn 24 verzadigd raken.
En als men dan nog moet reageren, komt men te laat. Op lange termijn is de ijzeren lijn dus nodig.
Met zulk een reactie vraagt Wallonië nu zelf om een splitsing van België. Door deze reactie vormen ze met de Nederlanders een front tegen de Vlamingen.
Ik tegen een splitsing van België, maar nu moet ik mijn mening herzien!
Het is niet zo dat de walen er echt tegen zijn, maar dit is een onderhandelingstactiek:
Als ze toegeven dat het een noodzakelijke investering is dan wordt het zeker gerealiseerd, met de middelen van de algemene investeringspot van de NMBS.
Indien het geen noodzakelijke investering is kunnen ze zeggen dat Vlaanderen het maar moet préfinancieren, waardoor er meer geld vrij komt om investeringen te doen die wallonië wel ten goede komen.
Als ze toegeven dat het een noodzakelijke investering is dan wordt het zeker gerealiseerd, met de middelen van de algemene investeringspot van de NMBS.
Indien het geen noodzakelijke investering is kunnen ze zeggen dat Vlaanderen het maar moet préfinancieren, waardoor er meer geld vrij komt om investeringen te doen die wallonië wel ten goede komen.
Logisch ook, er moet niet meer van loc worden gewisseld, omdat de lijn volledig geëlektrificeerd zal zijn.
Overigens hebben ze wel voor een stukje gelijk, hoor, als alle treinen elektrisch aangedreven zullen zijn, de bedding hier en daar wat verbeterd, en de signalisatie gemoderniseerd, heb je nog heel wat ruimte op L24 voor véél minder geld dan de IJzeren Rijn. Zelfs zonder allerlei dure ingrepen en omleggingen.
Overigens hebben ze wel voor een stukje gelijk, hoor, als alle treinen elektrisch aangedreven zullen zijn, de bedding hier en daar wat verbeterd, en de signalisatie gemoderniseerd, heb je nog heel wat ruimte op L24 voor véél minder geld dan de IJzeren Rijn. Zelfs zonder allerlei dure ingrepen en omleggingen.
Waarom heeft men het sas niet NAAST de bundel gepland.groentje schreef:Logisch ook, er moet niet meer van loc worden gewisseld, omdat de lijn volledig geëlektrificeerd zal zijn.
Overigens hebben ze wel voor een stukje gelijk, hoor, als alle treinen elektrisch aangedreven zullen zijn, de bedding hier en daar wat verbeterd, en de signalisatie gemoderniseerd, heb je nog heel wat ruimte op L24 voor véél minder geld dan de IJzeren Rijn. Zelfs zonder allerlei dure ingrepen en omleggingen.
Dan had men in de bundel nog enkele sporen kunnen voorzien op de twee spanningen.
Zou mooie overgangsplaats geweest zijn.
Soort Parking zoals langs de autobaan.
tankstation enz.
Ook goed voor de tewerkstelling in Montzen.
Negatief advies Di Rupo over IJzeren Rijn is "ongehoord en dom"
Het Belang van Limburg: http://www.hbvl.be/nieuws/politiek/defa ... 6D9B721E9}
"Het negatieve advies van Elio Di Rupo en zijn Waalse regering in verband met de IJzeren Rijn is ongehoord, inconsequent en vooral dom." Dat stellen minister van Werk Peter Vanvelthoven en staatssecretaris van Overheidsbedrijven Bruno Tuybens vrijdag in een gesprek met Het Belang van Limburg.
De twee excellenties zijn wel zeer in hun nopjes met een brief van Camiel Eurlings, de nieuwe Nederlandse minister van Verkeer en Waterstaat, aan de Nederlandse Tweede Kamer. Daarin schrijft die dat ook voor Nederland het historische tracé in feite het beste is.
In een advies ter attentie van het provinciebestuur van Nederlands-Limburg schrijven Di Rupo en zijn Waalse regering dat de IJzeren Rijn "weggegooid geld" is omdat die ten nadele zou zijn van de Montzenlijn en zo ook slecht zou zijn voor de werkgelegenheid in Wallonië. Vanvelthoven en Tuybens noemen de reactie van Di Rupo "ongehoord, inconsequent en bovenal dom".
"Eens het Deurganckdok (in de Antwerpse haven) helemaal operationeel, komen er nog eens vijf miljoen containers per jaar bij. Om die van de weg te halen, is zowel de IJzeren Rijn naar het Ruhrgebied als de Montzenlijn naar Zuid-Duitsland en verder nodig", aldus de sp.a'ers.
Min reactie:
Inderdaad een domme reactie van de Heer Di Rupo.
De IJzeren Rijn zal nooit een concurrent zijn qua werkgelegenheid in het depot van Montzen. De reden is simpel, dit laatste depot zal op termijn verdwijnen.
De redenen zijn eenvoudig namelijk vroeger had Montzen drie functies, namelijk goederen treinen rangeren, het was een grensstation en het was verantwoordelijk voor de overbrenging van de treinen tussen Montzen en Aken-West. De eerste functie is al geruime tijd weggevallen omdat de treinen volledig gerangeerd worden in het station van vertrek bv. Antwerpen-Noord.
De tweede is ook weggevallen door het vrije verkeer van personen en goederen binnen de Europese Unie. En met de modernisering van de Lijn 24 kunnen de elektrische treinen rechtstreeks doorrijden naar Aken-West zonder stop in Montzen. Dus waar is dan nog de concurrentie met de IJzeren Rijn? Het depot Montzen is dus, economisch gezien, zo wie zo gedoemd om opgedoekt te worden wegens geen functie meer.
Het Belang van Limburg: http://www.hbvl.be/nieuws/politiek/defa ... 6D9B721E9}
"Het negatieve advies van Elio Di Rupo en zijn Waalse regering in verband met de IJzeren Rijn is ongehoord, inconsequent en vooral dom." Dat stellen minister van Werk Peter Vanvelthoven en staatssecretaris van Overheidsbedrijven Bruno Tuybens vrijdag in een gesprek met Het Belang van Limburg.
De twee excellenties zijn wel zeer in hun nopjes met een brief van Camiel Eurlings, de nieuwe Nederlandse minister van Verkeer en Waterstaat, aan de Nederlandse Tweede Kamer. Daarin schrijft die dat ook voor Nederland het historische tracé in feite het beste is.
In een advies ter attentie van het provinciebestuur van Nederlands-Limburg schrijven Di Rupo en zijn Waalse regering dat de IJzeren Rijn "weggegooid geld" is omdat die ten nadele zou zijn van de Montzenlijn en zo ook slecht zou zijn voor de werkgelegenheid in Wallonië. Vanvelthoven en Tuybens noemen de reactie van Di Rupo "ongehoord, inconsequent en bovenal dom".
"Eens het Deurganckdok (in de Antwerpse haven) helemaal operationeel, komen er nog eens vijf miljoen containers per jaar bij. Om die van de weg te halen, is zowel de IJzeren Rijn naar het Ruhrgebied als de Montzenlijn naar Zuid-Duitsland en verder nodig", aldus de sp.a'ers.
Min reactie:
Inderdaad een domme reactie van de Heer Di Rupo.
De IJzeren Rijn zal nooit een concurrent zijn qua werkgelegenheid in het depot van Montzen. De reden is simpel, dit laatste depot zal op termijn verdwijnen.
De redenen zijn eenvoudig namelijk vroeger had Montzen drie functies, namelijk goederen treinen rangeren, het was een grensstation en het was verantwoordelijk voor de overbrenging van de treinen tussen Montzen en Aken-West. De eerste functie is al geruime tijd weggevallen omdat de treinen volledig gerangeerd worden in het station van vertrek bv. Antwerpen-Noord.
De tweede is ook weggevallen door het vrije verkeer van personen en goederen binnen de Europese Unie. En met de modernisering van de Lijn 24 kunnen de elektrische treinen rechtstreeks doorrijden naar Aken-West zonder stop in Montzen. Dus waar is dan nog de concurrentie met de IJzeren Rijn? Het depot Montzen is dus, economisch gezien, zo wie zo gedoemd om opgedoekt te worden wegens geen functie meer.
beste mensen ik wist dat de Waalse politiekers met dit argument
In een advies ter attentie van het provinciebestuur van Nederlands-Limburg schrijven Di Rupo en zijn Waalse regering dat de IJzeren Rijn "weggegooid geld" is omdat die ten nadele zou zijn van de Montzenlijn en zo ook slecht zou zijn voor de werkgelegenheid in Wallonië. Vanvelthoven en Tuybens noemen de reactie van Di Rupo "ongehoord, inconsequent en bovenal dom".
gingen zwaaien. Het heeft daar altijd rond gedraaid, dat is ginder niet altijd economisch denken, maar wel eigen volk eerst (ja de ps kent die slogan ook). in dit geval is het dan een waal boven een vlaming.
In een advies ter attentie van het provinciebestuur van Nederlands-Limburg schrijven Di Rupo en zijn Waalse regering dat de IJzeren Rijn "weggegooid geld" is omdat die ten nadele zou zijn van de Montzenlijn en zo ook slecht zou zijn voor de werkgelegenheid in Wallonië. Vanvelthoven en Tuybens noemen de reactie van Di Rupo "ongehoord, inconsequent en bovenal dom".
gingen zwaaien. Het heeft daar altijd rond gedraaid, dat is ginder niet altijd economisch denken, maar wel eigen volk eerst (ja de ps kent die slogan ook). in dit geval is het dan een waal boven een vlaming.