Noorderkempen Brecht !!!!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dietrich

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Dietrich »

Lol weer zo een bewijs dat Descheemaecker alleen gerichte uitspraken doet om mensen te sussen, terwijl er meestal maar een halve (of geen) waarheid achter zit. Bewijst evenzeer hoeveel hij als topmanager weet van wat er in zijn bedrijf gebeurt.
dentheo

Bericht door dentheo »

Dietrich schreef:Lol weer zo een bewijs dat Descheemaecker alleen gerichte uitspraken doet om mensen te sussen, terwijl er meestal maar een halve (of geen) waarheid achter zit. Bewijst evenzeer hoeveel hij als topmanager weet van wat er in zijn bedrijf gebeurt.
Of houdt men hem" intern" voor de gek ???
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Adler schreef:Descheemaecker kwam deze middag op de VRT met veel trots verklaren dat de NMBS er als eerste in Europa in geslaagd was locomotieven te ontwikkelen die met ETCS kunnen rijden.
Qua grootheidswaanzin kan dit tellen.
Betuweroute rijdt ook op Level 2, en dat gaat daar prima.
rail s

Bericht door rail s »

AlexNL schreef:
Adler schreef:Descheemaecker kwam deze middag op de VRT met veel trots verklaren dat de NMBS er als eerste in Europa in geslaagd was locomotieven te ontwikkelen die met ETCS kunnen rijden.
Qua grootheidswaanzin kan dit tellen.
Betuweroute rijdt ook op Level 2, en dat gaat daar prima.
Niet overdrijven hé!
Het gaat helemaal NIET zoals het zou moeten gaan...
AlexNL

Bericht door AlexNL »

rail s schreef:Niet overdrijven hé!
Het gaat helemaal NIET zoals het zou moeten gaan...
Offtopic: Hoe gaat het dan, en hoe zou het volgens jou dan moeten gaan? De Betuweroute is een enorme groei aan het doormaken, en men verwacht al in 2013 kostendekkend te kunnen zijn. Dat noem ik niet slecht! Ook ERTMS levert er geen problemen meer op.

Ontopic: hoe dan ook, Descheemaecker kletst uit z'n nek. Maar dat weten we volgens mij allemaal al dat hij dat wel vaker doet ;)
Adler

Bericht door Adler »

Wat Descheemaecker waarschijnlijk heeft willen zeggen, is dat de NMBS er uiteindelijk zelf in geslaagd is een oplossing te vinden voor de treinen naar Noorderkempen.
Hij heeft dat echter, gewild of ongewild, op zo een manier geformuleerd dat het, zeker voor een leek, de indruk gaf dat de NMBS de eerste in Europa zijn die locomotieven heeft ontworpen voor ETCS.
Hij neemt overigens elke gelegenheid te baat om te verkondigen dat de NMBS nummer 1 is in Europa op een bepaald gebied.
Trouwens heeft hij in het interview gisteren ook nog steeds niet formeel kunnen bevestigen dat de dienst naar Noorderkempen ook effectief start op 14 juni.
Het is dus nog steeds afwachten.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
NMBS test lijn Antwerpen-Noorderkempen met revolutionaire locomotief
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... tief.dhtml
Correctie: ze hebben nogsteeds geen enkele loc die met ETCS kan rijden, in tegenstelling tot.... :mrgreen:
Het enige waar ze revolutionair in zijn is in het bedenken van foefel oplossingen :mrgreen:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik blijf ondertussen wachten op een revolutionaire krant die eindelijk geen onzin meer verkoopt.
Adler

Bericht door Adler »

Dietrich schreef:Ik blijf ondertussen wachten op een revolutionaire krant die eindelijk geen onzin meer verkoopt.
Belga heeft gewoon letterlijk de woorden van je-weet-wel-wie overgenomen en het geheel nog wat aangedikt met woorden als "revolutionair", niet gehinderd door enige kennis van zaken wat betreft spoorwegen.
Dat is een van de voordelen die je als CEO van een spoorwegmaatschappij hebt in dit land.
Je kan de grootste onzin verkopen, er is toch geen enkele journalist die je zal tegenspreken, want niemand kent er iets van.
En de zeer weinige die er dan wel iets van af weten, worden met zachte hand het zwijgen opgelegd.
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Adler schreef:En de zeer weinige die er dan wel iets van af weten, worden met zachte hand het zwijgen opgelegd.
Hallo,

Bedoel je Herman Welter die niet meer mag schrijven in Metro? (Ik ken eigenlijk geen andere Nederlandstalige journalisten die iets van spoorwegen afweten.) En hoezo, 'met zachte hand'? Heeft hij een oprotpremie gekregen? En schrijft Welter eigenlijk nog in de Gazet van Antwerpen, of is hij daar ook verdwenen? Allemaal vragen...

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Adler

Bericht door Adler »

Paul schreef:
Adler schreef:En de zeer weinige die er dan wel iets van af weten, worden met zachte hand het zwijgen opgelegd.
Hallo,

Bedoel je Herman Welter die niet meer mag schrijven in Metro? (Ik ken eigenlijk geen andere Nederlandstalige journalisten die iets van spoorwegen afweten.) En hoezo, 'met zachte hand'? Heeft hij een oprotpremie gekregen? En schrijft Welter eigenlijk nog in de Gazet van Antwerpen, of is hij daar ook verdwenen? Allemaal vragen...

Paul
Allemaal vragen inderdaad...
Op de laatste kan ik wel antwoorden, Herman Welter heeft na 44 jaar dienst bij de GvA de Gazet verlaten.
groentje

Bericht door groentje »

En is dus aan een welverdiend pensioen begonnen. Al heb ik onlangs nog een werkstukje van zijn hand gezien, volgens mij werkt hij nog wel wat in freelance.
rail s

Bericht door rail s »

En toch heeft de NMBS iets revolutionair gedaan. Ze heeft zelf, als spoorwegmaatschappij, een treinstel samengesteld, opgebouwd, getest, enz.
Iets waar het GROTE Bombardier als constructeur niet in geslaagd is.
Chapeau!!! dat mag ook wel eens gezegd worden...
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Veel had dat nu niet omhanden he, een 13 tussen twee stuurrijtuigen die enkele aanpassingen hebben ondergaan (in dienst stellen ETCS). :)
Robin

Bericht door Robin »

vandaag kwam de trein toe in Antwerpen centraal om 16hr27. testritten denk ik :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie