Pagina 16 van 208
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 08 aug 2009, 17:22
door 260689
Dietrich schreef:Er zijn en waren diverse problemen met die MW41... een selectie van de mankementen die ik gehoord heb:
- problemen met deuren die open gingen tijdens proefritten
- MW's die hun afdekplaten verloren tijdens proefritten
- niet-werkende airco
- stuurpost die last heeft van waterinsijpeling
- boordcomputer die fouten geeft waarvoor enige oplossing is de stroomkabel uit te trekken
- extreme trillingen op veel MW
Dan is er nog niet gesproken over:
- te weinig/smalle deuren per kant (er zijn 2 smalle enkele en 1 dubbele per kant, dit op 2 rijtuigen)
- vloeren die schijnbaar doorzakken bij het passeren van een persoon (dit is te voelen in de zetels zelf)
- schimmel op de vloer!!
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 08 aug 2009, 18:29
door LML
260689 schreef:Dietrich schreef:Er zijn en waren diverse problemen met die MW41... een selectie van de mankementen die ik gehoord heb:
- problemen met deuren die open gingen tijdens proefritten
- MW's die hun afdekplaten verloren tijdens proefritten
- niet-werkende airco
- stuurpost die last heeft van waterinsijpeling
- boordcomputer die fouten geeft waarvoor enige oplossing is de stroomkabel uit te trekken
- extreme trillingen op veel MW
Dan is er nog niet gesproken over:
- te weinig/smalle deuren per kant (er zijn 2 smalle enkele en 1 dubbele per kant, dit op 2 rijtuigen)
- vloeren die schijnbaar doorzakken bij het passeren van een persoon (dit is te voelen in de zetels zelf)
- schimmel op de vloer!!
Dat was in de testperiode zo. Nu zijn we wel al 9 jaar verder...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 08 aug 2009, 18:42
door stefke
het gaat hier wel over de Desiro en NIET over de reeks 41 in dit toppik
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 08 aug 2009, 22:07
door LML
Heb ik trouwens ook al op gewezen, maar ja...
Op (nog grotere) forums zouden die reacties direct verwijderd worden als er iemand over totaal iets anders begint...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 09 aug 2009, 02:55
door Steven
Beste mensen een klein beetje geduld en respect. Tracht zoveel mogelijk bij het onderwerp te blijven. Als ik elke keer alles moet lezen om te zien of er nog maar iets afwijkt van het onderwerp kan ik hier 3/4 van het forum verwijderen. Daar begin ik dus niet aan. Je moet zelf trachten van een beetje bij de zaak te blijven. Ik ga niet iedereen zijn handje vasthouden hier om iets te schrijven, het is hier geen kleutertuin he.
Terug naar de Desiro aub.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 10 aug 2009, 17:24
door Hogersluys
Waarom worden de reacties die niet over het oorspronkelijke onderwerp gaan niet gewoon afgesplitst in een nieuw topic? Hoeveel keer heb ik het hier al niet gezien dat een interessante discussie doodgemaakt wordt door de woorden "on topic".
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 10 aug 2009, 17:46
door Steven
Ik ben ook maar mens en kan niet heel het forum in detail lezen maar ik kan u niet verbieden zelf een onderwerp te starten en dan een verwijzing te plaatsen naar bron van de discussie. Dat is iets dat ieder lid van het forum kan doen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 10 aug 2009, 19:19
door stefke
Steven schreef:Ik ben ook maar mens en kan niet heel het forum in detail lezen maar ik kan u niet verbieden zelf een onderwerp te starten en dan een verwijzing te plaatsen naar bron van de discussie. Dat is iets dat ieder lid van het forum kan doen.
ben niet mee met het verhaal
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 10 aug 2009, 22:14
door rvdborgt
Adler schreef:stefke schreef:...terwijl dat in het buitenland wel kan waarom zou dat dan niet bij de nmbs kunnen
Waarschijnlijk omdat men dan niet kan zeggen dat het een Europese primeur is.
Dat was bij de vorige """primeurs""" ook geen beletsel.
Groetjes,
Rian
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 11 aug 2009, 11:42
door celtjan
AM'er schreef:Die JH-aandrijving zal er waarschijnlijk langzaam uitgaan.
Ik stel wel vast dat elke rijvaardige trein momenteel in gebruik is. Zelfs met het huidig materieelbestand zijn er nog zitplaatsen tekort. Vandaag werd voor de zoveelste dag op rij de IC Antwerpen-Oostende gereden met 2 oude en 1 gemoderniseerd klassiekje. De extra treinen ingezet naar de kust zijn eveneens meestal klassiekjes. De wenkbrauwen worden nogal gefronst, zeker met zo'n hitte
Het massaal beginnen schrappen van dit oude, maar degelijke materieel, zal zelfs met de komst van de Desiro's zeer voorzichtig dienen te gebeuren. Als diegene van bouwjaar 1962 tot 2012 blijven rijden, hebben ze een mooie 50 jaar op hun palmeres. Welk ander reizigersmaterieel zal dit ooit nadoen?
Het math wordt vandaag idd maximaal ingezet. Daar waar vroeger nogal 'moeilijk' gedaan werd om MW T41, die na de ochtendspits te Gent 'geparkeerd' staan en/of te Merelbeke getankt worden, te gebruiken als extra treinen richting kust. Worden nu toch vlugger 'herbenut'. Na de spits is het meestal enkel dit math. die nog enkele uren vrij is te Gent.
(MW's T41 rijden max.120 km/uur, terwijl de lijn 50a geschikt is voor snelheden tot 160 km/uur & met het drukke verkeer op de lijn 50a ...)
Al moet ik toegeven dat er ook stillaan meer & meer bestuurders van het vlottend kader te Gent de "buskes" (excuseer) motorwagens mogen besturen, waardoor men al rapper een geschikte bestuurder kan proberen vrij te maken om deze 'Specials' te kunnen doen. Dit terwijl de mannen van de dieselreeks enkel de "Vlaamse Ardennen Express'en - Mattetaarten Express'en - Meetjesland Express'en" kunnen verzekeren richting Ronse, Geraardsbergen & Eeklo.
vraagje: Hebben die Desiro's een 2x2 optelling of net zoals de 'klassiekjes' een 3+2?
Als je zomaar 3 klassiekjes vervangt door 2 Desiro's, denk ik dat je toch een aantal zitplaatsen minder hebt.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 11 aug 2009, 11:52
door Dietrich
Desiro is 2+2. Totaal 32 in 1ste en 248 in 2de.
Klassiekje is dus 28 in 1ste en 150 in 2de.
Met 3 klassiekjes: 84A + 450B; 2 Desiro's: 64A + 496B.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 11 aug 2009, 12:05
door celtjan
Trammist schreef:De MW41 dieselstellen op de IRe Antwerpen-Mol-Hasselt zijn precies toch wel vrij gezond, want ik heb daar vorige week nog een reisje mee gemaakt, en ik heb eigenlijk niks gemerkt van extreem gerammel ofzo... De stoelen, die zijn inderdaad een beetje te hard, maar voor de rest...? Zelfs de wc was proper, de properste treinwc ooit gezien!
Inderdaad, voor een lange IC-dienst zijn ze minder geschikt (bovendien hebben alle belgische hoofdlijnen draad), maar voor regionale diensten zijn ze prima.
De mannen van de werkplaats Merelbeke doen in elk geval hun best.
Als we zien in welke toestand de 'Blankenberge-Neerpelt Express' dikwijls te Gent binnen komt.
Deze treinsamenstellingen zijn een mix van MW's die te Hasselt of te Merelbeke onderhouden zijn of gereden hebben. We zien een duidelijk verschil. Al kan dit ook te maken hebben dat de ritten in de Gentse regio 'maar' ongeveer een drie kwart uur of een uur duren.
Arriva Trains Wales hebben ook dergelijke stellen in dienst & zijn aangenaam om te reizen. Maar deze zijn bij de 'Angelsaxen' gemaakt. Zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_175
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 11 aug 2009, 13:52
door Trammist
celtjan schreef:Trammist schreef:De MW41 dieselstellen op de IRe Antwerpen-Mol-Hasselt zijn precies toch wel vrij gezond, want ik heb daar vorige week nog een reisje mee gemaakt, en ik heb eigenlijk niks gemerkt van extreem gerammel ofzo... De stoelen, die zijn inderdaad een beetje te hard, maar voor de rest...? Zelfs de wc was proper, de properste treinwc ooit gezien!
Inderdaad, voor een lange IC-dienst zijn ze minder geschikt (bovendien hebben alle belgische hoofdlijnen draad), maar voor regionale diensten zijn ze prima.
De mannen van de werkplaats Merelbeke doen in elk geval hun best.
Als we zien in welke toestand de 'Blankenberge-Neerpelt Express' dikwijls te Gent binnen komt.
Deze treinsamenstellingen zijn een mix van MW's die te Hasselt of te Merelbeke onderhouden zijn of gereden hebben. We zien een duidelijk verschil. Al kan dit ook te maken hebben dat de ritten in de Gentse regio 'maar' ongeveer een drie kwart uur of een uur duren.
Kunt U a.u.b. ietsje duidelijker zijn?
Ik zal een poging tot begrijpen doen: Merelbeke = goed, depot Hasselt trekt op niks?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 11 aug 2009, 14:34
door melle
In mijn opzicht net omgekeerd??
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 11 aug 2009, 17:18
door melle
Hoever staat de productie, of zijn ze nog niet begonnen?