Pagina 16 van 39

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 28 apr 2012, 22:38
door Asterix
Steven schreef:Het zijn dan ook maar indicatiebordjes en niet het enige waar de bestuurder naar moet kijken. Waar staan de mensen, waar is de uitgang, waar hangt een zichtbare avg. Dit alles bepaald voor de bestuurder de plaats waar hij stopt.
Ik wist niet dat ze louter een indicatie waren.
Het wordt natuurlijk wel moeilijk om als reiziger 'goed' te staan voor een tweedeklasserijtuig als je niet weet waar er zal worden gestopt. Zeker met kortere samenstellingen op spoor 1 in Leuven verschilt dit steeds opnieuw.

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 30 apr 2012, 03:40
door groentje
In België zijn die indicatief, behalve voor Thalystreinen e.d.
Er zal dus nog wel een en ander moeten veranderen, als men ooit dergelijke aankondigingen begint te geven...

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 30 apr 2012, 18:17
door COCOKEN007
hoi iedereen,

ik heb er maar 1 woord nodig en dat is verdraagzaamheid. :!:
Als iedereen wat water bij de wijn doet dan zal de treinreis toffer zijn.
En als iedereen respect heeft en weet wat op de trein kan en niet kan dan is het probleem opgelost.
En alles begint bij jezelf :wink:
Voor de rest al dat azijnig gedoe is overbodig. :x

Vg

cocoken

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 30 apr 2012, 18:23
door overweg13
COCOKEN007 schreef:hoi iedereen,

ik heb er maar 1 woord nodig en dat is verdraagzaamheid. :!:
Als iedereen wat water bij de wijn doet dan zal de treinreis toffer zijn.
En als iedereen respect heeft en weet wat op de trein kan en niet kan dan is het probleem opgelost.
En alles begint bij jezelf :wink:
Voor de rest al dat azijnig gedoe is overbodig. :x

Vg

cocoken
Hangt er maar van af hoe je het bekijkt. Verzuring is een gevolg van. Als je de oorzaak wegneemt, verdwijnt dus ook de verzuring. Anders wordt die in het beste geval onderdrukt. Het is zoals een dronkaard die last heeft van zijn maag. Als hij stopt met drinken, zal ook zijn maagkwaal verdwijnen. Als hij geneesmiddelen inneemt, zal de kwaal misschien gecamoufleerd worden, maar hij zal wel blijven.
Als iemand het varken uithangt in mijn onmiddellijke buurt, dan ga ik het probleem niet bij mezelf zoeken. En dat is tenslotte wat jij zou willen.

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 30 apr 2012, 21:16
door COCOKEN007
Hallo Overweg 13,
dat varken in je buurt dat is het probleem
Wanneer hij beseft dat hij verkeerd bezig is zal hij stoppen.
Het zal afhangen welke waarden hij meegekregen heeft van thuis en omgeving.
Dat heeft rechtstreeks niets met jou te maken, jij bent de oorzaak niet hijzelf is de oorzaak.
Vanwaar komt dan die verzuring? Das de vraag die moet gesteld worden..
Ik denk stress en onbegrip op het werk en veeleisende bazen en zo dat is een grote oorzaak.
2de oorzaak is de media , zij zorgen dat het nieuws altijd een zure appel wordt waardoor iedereen denkt dat het buiten altijd grijs ziet.
3de de politiek en Europa , ons altijd doen betalen en besparen en dat we het einde van de tunnen niet meer zien daar zijn zij de oorzaak van.
Ten laatste als het treinmateriaal en infrastructuur van de NMBS onder die besparingen staat, dan gaat er veel defect binnen het spoorwegmateriaal , dat kan niet en ook als de aan de top van de NMBS met pakken geld wordt verspild dan is dat ook ten kostte van de treinreiziger
VG

Cocoken

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 01 mei 2012, 10:36
door Bibke
Steeds meer klachten over te stipte treinen

Treinen die stipt rijden, zorgen voor steeds meer ergernis bij reizigers. Reizigersorganisatie TreinTramBus heeft al met acties gedreigd tegen de almaar toenemende stiptheid. ‘Een te late trein zorgde voor houvast.’

Een beeld waar veel reizigers vol nostalgie naar hunkeren: een uurrooster vol treinvertragingen. De NMBS doet haar best om de stiptheid weer omlaag te krijgen. Volgens TreinTramBus klagen reizigers meer en meer over de stiptheid van de treinen van de NMBS. ‘Treinen die te laat komen of afgeschaft worden, vormen dagelijks een bron van geklaag bij de reizigers. Nu er almaar meer treinen stipt rijden, weten reizigers zich geen raad meer met hun opgekropte frustraties’, weet woordvoerder Jan Vanseveren. ‘Dat heeft de jongste tijd al ettelijke malen tot incidenten geleid. Bovendien zijn de te late treinen voor vele mensen het enige houvast in onzekere tijden. De NMBS ontdoet zich van een belangrijke maatschappelijke taak. Een nationale actiedag dringt zich op.’

CEO Mark De Scheemaecker van de NMBS ontkent in alle toonaarden dat de treinen steeds stipter rijden. Hij betreurt dat TreinTramBus het imago van Belgische spoorwegen onherstelbare schade toebrengen. ‘Uit intern onderzoek is gebleken dat de stiptheidscijfers van onze treinen even erbarmelijk laag liggen als voorheen. Onze rijtuigen arriveren nog altijd even voorspelbaar te laat in het station’, maakt de topman zich sterk. ‘Insinuaties dat onze treinen stipter rijden, zijn uit de lucht gegrepen. Mogelijk valt die perceptie te verklaren doordat er bij de bevolking een zekere gewenning is opgetreden, zodat de vertragingen niet meer opvallen.’

Woordvoerder Frédéric Petit van spoorwegnetbeheerder Infrabel nuanceert echter. ‘De stiptheidscijfers zijn inderdaad lichtjes gestegen, wat te wijten is aan slecht opgeleide machinisten en conducteurs’, stelt Petit. ‘Het nieuwe personeel is nog niet zo vertrouwd met de aloude tradities van de NMBS. Een extra inburgeringcursus zou ervoor moeten zorgen dat nieuwe personeelsleden zich aanpassen aan de heersende bedrijfscultuur.’

Ingrijpen is nodig, want de woede onder de bevolking neemt zienderogen toe. ‘Het is me vorige week tweemaal overkomen op tijd aan te komen op mijn werk. Ongezien en ongehoord’, klaagt ambtenaar Frans Vanneste, die dagelijks naar Brussel pendelt. ‘Er was veel minder geklaag op de werkvloer, zodat de communicatie onder de collega’s grotendeels verdween. Stipte treinen ondermijnen de sfeer op de werkvloer, terwijl te late treinen net een groepsgevoel creëren.’

Frans Vanneste:
‘Stipte treinen ondermijnen de sfeer op de werkvloer, terwijl te late treinen net een groepsgevoel creëren’

Nu TreinTramBus met acties dreigt, voelt de NMBS zich genoodzaakt in te grijpen. ‘We doen er echt alles aan om het de reiziger naar wens te maken’, meent Marc De Scheemaecker. ‘Om de stiptheidscijfers omlaag te halen, laten we sinds enkele dagen exotische dieren los op de sporen. Dat past perfect in onze filosofie dat de trein altijd een beetje reizen is. Mogelijk zullen we ook een kijkje nemen bij onze noorderburen om de stiptheidscijfers weer op het vertrouwde niveau te krijgen.’

Bron: http://de.rechtzetting.be/2012/04/25/st ... inen/#read

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 01 mei 2012, 14:50
door dentheo
Bericht mand te laat , 01 april 1012 ??? :D :D :D :D

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 01 mei 2012, 17:06
door kika
De rechtzetting specialiseert in dat soort berichten, het hele jaar door. Soms is subtieler, andere artikels net veel platter.

Vandaag nog een dubbele treinergernis: het station was afgezet (anti-nazidemonstratie) waardoor ik geen kaartje kon kopen (gelukkig pas voor over 2 weken) en toen ik naar een ander station fietste was ik mijn portemonnee thuis vergeten. Tijd dat de treinbedrijven daar wat aan doen :mrgreen:

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 01 mei 2012, 18:46
door Stijn91
Mensen die vragen of dit de trein naar .... is. (Maak ik laatste tijd vaak mee in Aalst, misschien moeten ze daar op de perrons ook schermen hangen.)
TBG's die passeren zonder te controleren.
TBG's die bij de TB staan, in een halte eventjes passeren om de deuren te sluiten, terug bij TB gaan staan, volgende halte hetzelfde.

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 01 mei 2012, 19:12
door Shrek
Stijn91 schreef:Mensen die vragen of dit de trein naar .... is.
En jij ergert je daaraan???
Ik ben juist blij als ik mensen kan helpen met mijn treinkennis...

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 01 mei 2012, 19:15
door Stijn91
Shrek schreef: En jij ergert je daaraan???
Ik ben juist blij als ik mensen kan helpen met mijn treinkennis...
Ja, de 1e keren niet, maar als dat te vaak voorkomt wel, in Aalst hangen er 3 schermen en je hebt dan ook nog de dienstregeling als je het station binnenkomt aan een muur met de trein/bestemming/halte/perron.

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 01 mei 2012, 22:18
door loic1811
was een keer mee met men pa en iemand kwam vragen in brussel-zuid of dit de trein naar antwerpen was maar wij gingen naar turnhout en we zeggen nee naar turnhout die mens 5 min later is dit de trein naar antwerpen wij weer nee naar turnhout de 3e keer weer het zelfde liedje en men pa ja we gaan naar antwerpen .en we zijn ook naar antwerpen geweest maar eerst van brussel naar turnhout en dan van turnhout naar antwerpen diene mens heeft er dus wat langer over gedaan dit is gewoon hatelijk en je maakt het veel mee zelfs al hanger een displays in een station ... :twisted:

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 02 mei 2012, 07:09
door groentje
Ben ik de enige die die reactie van je vader maar weinig kan appreciëren? Sorry, maar dat doe je niet. Er zijn meer dan genoeg mensen die het systeem niet kennen, te weinig van aardrijkskunde afweten om te weten in welke richting je moet, en gewoon verschrikkelijk onzeker zijn als ze met de trein moeten. Als ik in het buitenland reis, vraag ik het ook liever 2 of 3 keer of het wel de juiste trein is. Ook al hangen er schermen, het zou de eerste keer niet zijn dat die dingen in sommige stations niet op tijd aangepast waren...

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 02 mei 2012, 08:00
door overweg13
groentje schreef:Ben ik de enige die die reactie van je vader maar weinig kan appreciëren?
De vraag stellen is ze beantwoorden...

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 02 mei 2012, 10:53
door Frank
Stijn91 schreef:TBG's die passeren zonder te controleren.
TBG's die bij de TB staan, in een halte eventjes passeren om de deuren te sluiten, terug bij TB gaan staan, volgende halte hetzelfde.
De taak van de TBG laat zich volgens de jobsite als volgt samenvatten:
Jobsite NMBS schreef:Voor de klanten ben jij de ambassadeur van de NMBS. Wanneer de trein stilstaat in het station, moet je de klanten onthalen. Je neemt de nodige maatregelen om hun veiligheid te waarborgen. Onderweg verstrek je zoveel mogelijk informatie. Bovendien verkoop en controleer je vervoerbewijzen, en stel je onregelmatigheden vast. Daarnaast wachten je nog administratieve taken.
De TBG die de hele rit bij de TB staat te kletsen, doet niet zijn volledige job. Wat ik me daarbij afvraag: dat is toch vast te stellen door de werkgever? Wanneer die TBG daar een gewoonte van maakt, dan zal hij geen ontvangsten en vastgestelde onregelmatigheden hebben. Dat valt toch meteen op in de cijfers? Je zou toch verwachten dat dit een belletje doet rinkelen? Zeker wanneer Mobib wordt ingevoerd, is iedere controle van de abonnementen perfect te registreren. Ik mag hopen dat dit mee wordt genomen in de beoordeling van het personeel.