Pagina 16 van 17

Geplaatst: 17 jun 2007, 17:52
door Dietrich
Ze zijn dus normaal voor de CR/GEN-lijnen, maar of die daar ook gaan blijven durf ik wel te betwijfelen. Je hebt zo nog Breaks ook met opschrift "Brussels Airport Express", toch vreemd dat ik die dan zie rijden op IC L richting West-Vlaanderen. Op den duur raken die toch vermengd. Misschien van zodra er meer echte GEN-stellen geleverd zijn zou je ze wel eens kunnen zien buiten het GEN-netwerk (als die livrei er dan nog is natuurlijk, de CR zal dan wel niet meer bestaan).

Geplaatst: 17 jun 2007, 18:23
door OO-MSS
Steven schreef:waarom zou je moeten rechtstaan, in de twee kleine middenste ruimtes zijn stoelen voorzien die kunnen dichtklappen voor het geval er een fiets, kinderwagen of rolstoel meegaat. anders kan je daar perfect zitten net zoals bij een M6 multifunctioneel het geval is op het onderste verdiep.

Gingen ze ze de GEN-CR-stellen niet all banken wegdoen in de toekomst?

(Is een tijdje geleden dat ik dit hier heb opgevolgd :oops: )

Geplaatst: 17 jun 2007, 18:23
door Steven
dat van die airport was ne slimme ingenieur die dacht dat breaks enkel naar de luchthaven reden :-) wat dus niet zo was, bij de GEN stellen rijden deze effectief in een afzonderlijke grafiek.

Geplaatst: 17 jun 2007, 18:48
door Dietrich
OO-MSS schreef:Gingen ze ze de GEN-CR-stellen niet all banken wegdoen in de toekomst?
Dat is eerder de schrik van sommigen, en ook de indruk die wat werd gegeven met dat moderniseringsvoorstel (3D-beeld met PC gemaakt). Daar zag je zo een ruimte met "staanplaatsen" (lees: klapstoelen).

Dat ze alle zitplaatsen zouden wegdoen lijkt mij zeer twijfelachtig of zelfs onbestaande, sommige trajecten duren gemakkelijk een uur, niemand gaat een uur rechtstaan om in Brussel te raken. De CR's van nu hebben trouwens ook altijd zitplaatsen net als al het andere materieel, dus het zou een fameuze sprong naar beneden zijn door in de toekomst alleen staanplaatsen te voorzien.

Geplaatst: 17 jun 2007, 18:50
door Joris
Hallo,
Een vraagje: gaat het GEN-project nog veranderen van naam, of blijft City-Rail de naam om de voorstadstreinen aan te duiden? Eigenlijk zou dat wel best zijn, want, CR is voor Vlamingen en Walen hetzelfde (GEN zal wel een andere lettercombinatie opleveren), en GEN is nu ook weer niet zo goe in de mond liggend als City-Rail, S-Bahn, RER,... ,maar dat is natuurlijk ene persoonlijke mening.
Het is anderszijds wel vrij stom dat men nu reclame zou maken voor een treinsoort die dan nog van naam zou veranderen...
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 17 jun 2007, 18:53
door Dietrich
Ik denk dat ze dat het GEN zullen noemen, in het Frans dus RER, maar zeker ben ik er niet van.

Geplaatst: 17 jun 2007, 22:40
door Bartjedj
RER overnemen lijkt me een slecht idee (verwarring met Parijs). Maar ja, dat zegt nog niks bij Infrabel :lol:

BDJ

Geplaatst: 17 jun 2007, 23:38
door Dietrich
RER betekent gewoon Réseau Express Régional, in feite de vertaling van GEN in het Frans. Ik zou niet weten waarom het verwarrend zou zijn omdat het in Parijs ook zo heet, ik zou zeggen integendeel.

Geplaatst: 18 jun 2007, 19:16
door Trainspotterke
Bartjedj schreef:RER overnemen lijkt me een slecht idee (verwarring met Parijs). Maar ja, dat zegt nog niks bij Infrabel :lol:

BDJ
Zoals hierboven al gezegd is RER Frans voor GEN! :wink:

Ik zou het nochtans beter vinden moesten ze de naam "City Rail" behouden.

Geplaatst: 19 jun 2007, 21:25
door ronny
Merijn schreef:
Duikbril AM86 schreef:Nu we in de topic De Panne- Kortrijk - Gent -Brussel-Luchthaven - Landen toch over rollend materiaal hebben heb ik een vraag over dat tekort.
Is er nu eigenlijk al nieuw rollend materiaal besteld in kader van het GEN alsook om het tekort te verhelpen?

De NMBS is precies niet zo snel om het tekort aan rollend materiaal aan te pakken?? :(
In het Staatsblad stond nog eens wat interessants (in de editie van vrijdag en maandag). Er komen 95 nieuwe stellen waarvan de levering eind 2009 begint, levering van 30 stellen per jaar waarbij ook Eurofima betrokken is voor de financiële kant.

Geplaatst: 20 jun 2007, 23:03
door Duikbril AM86
Hopelijk komen ze van bij Bombordier en niet van dat bedrijf die de wasmachines of MW 41 geleverd heeft.

Geplaatst: 21 jun 2007, 00:11
door Dietrich
Ik denk niet dat alles van Alstom zo slecht is, in ieder geval wel hetgeen van Barcelona komt (zoals de MW41).

Geplaatst: 15 jul 2007, 23:18
door FLV-FGSP
Dietrich schreef:Ik denk niet dat alles van Alstom zo slecht is, in ieder geval wel hetgeen van Barcelona komt (zoals de MW41).
Alstom maakt ook dit treinstel, de Zweedse X60:
Afbeelding
Storstockholms Lokaltrafik heeft er recentelijk een heel aantal extra besteld, omdat ze goed bevallen.

Geplaatst: 16 jul 2007, 15:23
door dentheo
FLV-FGSP schreef:
Dietrich schreef:Ik denk niet dat alles van Alstom zo slecht is, in ieder geval wel hetgeen van Barcelona komt (zoals de MW41).
Alstom maakt ook dit treinstel, de Zweedse X60:
Afbeelding
Storstockholms Lokaltrafik heeft er recentelijk een heel aantal extra besteld, omdat ze goed bevallen.
Rijden prachtig, twee weken geleden geprobeerd...

Geplaatst: 16 jul 2007, 19:52
door Duikbril AM86
FLV-FGSP schreef:
Dietrich schreef:Ik denk niet dat alles van Alstom zo slecht is, in ieder geval wel hetgeen van Barcelona komt (zoals de MW41).
Alstom maakt ook dit treinstel, de Zweedse X60:
Afbeelding
Storstockholms Lokaltrafik heeft er recentelijk een heel aantal extra besteld, omdat ze goed bevallen.
En zou zo een trein de ideale eigenschappen hebben om als GEN-trein te kunnen rijden? :D