Pagina 16 van 25

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 17:36
door Presario
Iets anders ivm met de staking van vandaag: iemand een idee of de privé vervoerders hebben kunnen rijden vandaag?

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 17:47
door 260689
Er zou een L trein vertrokken zijn uit Antwerpen-Centraal naar Roosendaal en is nu al op de terugweg van Roosendaal naar Antwerpen.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 17:50
door RIDCO
De blauwe minister die destijds de spoorweg ging hervormen was dezelfde die destijds de spoortunnel naast de Liefkeshoektunnel ongunstig gezind was.... en enkele jaren geleden in Antwerpen verklaarde dat de spoorwegtunnel een goede zaak was...

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 18:14
door Asterix
Stef schreef:Is het in België nog niet genoeg aangetoond dat liberalisering geen optie is... Kijk maar naar de energiemarkt, de banken, belgacom & telenet, ... Hier werkt dat gewoonweg niet omdat er teveel politiekers hun zakken vullen met de postjes die ze krijgen in de raden van bestuur.
Liberalisering werkt wel degelijk maar je moet het natuurlijk wél volledig doorvoeren. Een energiemarkt waarbij de meeste spelers zelf geen energie kunnen produceren omdat de kerncentrales nog steeds in handen van Electrabel zijn, is geen echt vrijgemaakte markt.

Ondertussen (18.00u) in Leuven: niets van treinverkeer, twee geparkeerde klassiekjes en een stam M4'en aan het perron, loketten dicht en weinig beweging in B.09. Railtime vermeldde heden ochtend vroeg dat de IC K zou rijden met +40 maar of ie dat werkelijk heeft gedaan?? En dan rest de vraag of de laatste treinen van de dag (vb. IC Q met vertrek te 22.50u in A'pen-Centraal) wel zullen rijden. Zou eigenlijk wel moeten....

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 18:21
door Presario
www.nieuwsblad.be schreef:Treinstaking kost overheid en NMBS 5,08 miljoen euro

NVT - De staking die vandaag het spoor platlegt, kost alleen al de overheid en de NMBS 5,08 miljoen euro, zo heeft de zelfstandigenorganisatie Unizo berekend. Hoeveel de actie de economie kost, bijvoorbeeld omdat 350.000 pendelaars een andere oplossing moeten zoeken, is moeilijker te berekenen. Unizo pleit voor een minimale dienstverlening en eist naar Italiaans voorbeeld een stakingsverbod in de ochtend- en avondspits.
Er is weinig begrip voor de staking. 'De schade die het volledig lamleggen van het treinverkeer in ons land veroorzaakt, staat niet in verhouding tot het beoogde doel', zegt Rudi Thomaes van het Verbond van Belgische Ondernemingen. Ook gebruikersvereniging TreinTramBus is niet te spreken over de reden van de staking, die draait rond een conflict bij het goederenvervoer. 'De reizigerstreinen behoren tot een andere sector', zegt Kees Smilde van TreinTramBus. 'De staking treft de reizigers harder dan de werkgevers.' Alleen de luchtvaartmaatschappijen British Airways, CityJet en VLM Airlines zijn blij. Omdat de Eurostar stilligt, verkopen zij aanzienlijk meer tickets. Het Verkeerscentrum Vlaanderen raadt af de auto te gebruiken, omdat er 50 procent meer kans is op files.
Goed bezig :roll:

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 18:24
door poyaud
Ook een 41 zien rijden op lijn 82 tussen Burst en Aalst.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 18:27
door 13'erke
poyaud schreef:Ook een 41 zien rijden op lijn 82 tussen Burst en Aalst.
ja, ik heb deze ochtend voor de overweg van Bambrugge stilgestaan.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 18:49
door Cipallieter
De vakbonden in het algemeen en dhr. Digneffe in het bijzonder hebben vandaag hun 'ding' mogen doen, maar zal het iets opleveren voor het personeel?

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 19:30
door Presario
Daarnet op vrt-nieuws: trein staat klaar om te vertrekken, met machinist, 5 tal vakbondsmannen stappen op en overtuigen de machinist om niet te rijden. Mag dit zomaar? Vraag me dan wel af wat ze tegen die persoon zeggen dat hij tóch nog van gedacht veranderd. Denk dan eerder aan dreigementen enzo...

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 19:41
door rvdborgt
Presario schreef:Daarnet op vrt-nieuws: trein staat klaar om te vertrekken, met machinist, 5 tal vakbondsmannen stappen op en overtuigen de machinist om niet te rijden. Mag dit zomaar? Vraag me dan wel af wat ze tegen die persoon zeggen dat hij tóch nog van gedacht veranderd. Denk dan eerder aan dreigementen enzo...
Met woorden overtuigen mag, zou ik denken. Maar dreigementen of blokkades zijn uiteraard illegaal.

Groetjes,
Rian

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 19:59
door Trammist
Blijkbaar is dit hier nog niet gepost...
Jos Digneffe spreekt!
Steven schreef:Beste trammist, hij heeft het over transitverkeer, vrachtwagens die dus totaal geen bestemming hebben in België (maar dus wel in onze buurlanden) en zo zijn er wel redelijk wat. België is altijd een kruispunt geweest en zal dat nog lang blijven. Die vrachtwagens dragen dus niets bij aan onze economie in tegendeel ze belasten ons enkel.
En hoe denkt *U* het op te lossen?

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 20:15
door 13'erke
rvdborgt schreef:
Presario schreef:Daarnet op vrt-nieuws: trein staat klaar om te vertrekken, met machinist, 5 tal vakbondsmannen stappen op en overtuigen de machinist om niet te rijden. Mag dit zomaar? Vraag me dan wel af wat ze tegen die persoon zeggen dat hij tóch nog van gedacht veranderd. Denk dan eerder aan dreigementen enzo...
Met woorden overtuigen mag, zou ik denken. Maar dreigementen of blokkades zijn uiteraard illegaal.

Groetjes,
Rian
Iets minder in hetzelfde fragment was de plaatsing van de 'rode vlag' in het spoor, dit baken kan enkel weggehaald worden door een medewerken van Infrabel, maar is zeker niet door deze instantie er neergezet geweest... blokkade :?:

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 20:29
door pietje
13'erke schreef: Iets minder in hetzelfde fragment was de plaatsing van de 'rode vlag' in het spoor, dit baken kan enkel weggehaald worden door een medewerken van Infrabel, maar is zeker niet door deze instantie er neergezet geweest... blokkade :?:
Zoiets noem ik nu spelen met de veiligheid.
Echt onverantwoord dat stakingen op die manier afgedwongen worden.
Als ik het zo hoor is het mogelijk dat de hele staking op touw gezet is door enkele honderden stakers die elk zwaar hun boekje te buiten gegaan zijn, want ze hebben "bevelen" gegeven waarvoor ze niet bevoegd zijn.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 20:39
door ferry
Hoi

Vandaag tot tranens toe bewogen toen ik HLN las: de weledele Heer Digneffe is TEGEN
STAKINGEN! Een groter hypokriet ken ik niet.
Tussen de regels kunt ge lezen dat hij gisteren met een pak in zijn broek op de trein zat gelet op de reakties! Als ge dan weet dat zulk een heerschap een vrijkaart 1e klasse heeft zullen de
reakties wellicht nog heel gematigd geweest zijn!


f

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 05 nov 2009, 20:46
door sislowie
pietje schreef:Zoiets noem ik nu spelen met de veiligheid
een trein die stilstaat omwille van een gesloten sein (in dit geval een rode vlag) is mijns inziens verre van onveilig !