Treinramp in Buizingen (Halle)
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Er moeten hier mensen zijn die weten wélk materieel met TBL1+ is uitgerust... Het recentste materieel, m.n. loc 18 en stuurstand M6? loc 13?
mvg
JJN
mvg
JJN
Naar mijn weten 'klassiekse-modernisé' nr. 620, een 27xx, ergens enkele T20's, ...
het is inderdaad niet dat een bepaalde reeks al volledig is aangepast en een andere niet. Het gaat om aanpassingen aan materieel zoals ze de werkplaats binnenkomen en volgens de voorraad aan inbouwtoestellen aanwezig van de TBL1. Je hebt een aantal krachtvoertuigen (een tweetal MS en een tweetal locs) die als prototype hebben gediend. Sinds de installatie effectief gestart is zijn er al wat bijgekomen maar nog niet zo veel zoals al eerder in de pers aan bod kwam.
Heden zijn het de vernieuwde breaks en M5m die bij de vernieuwing standaard de TBL1+ meekrijgen.
Heden zijn het de vernieuwde breaks en M5m die bij de vernieuwing standaard de TBL1+ meekrijgen.
De IC-A rijd al zowel heen als terug niet over de L2 maar stoppen tussen Leuven en Luik via L36.
op die manier tracht men de verloren stilstanden van de andere treinen goed te maken en geeft men die mensen toch nog een alternatief.
Wat ik zeker positief vind. De staking kan deze keer op veel begrip bij mij rekenen.
Als je net je collega op deze manier verloren heb, zit je 'koppeke' niet echt fris.
Dan lijkt het me verdomt gevaarlijk, dat j'er met je koppeke niet echt bij bent, om diensten te verzekeren.
Dan lijkt het me verdomt gevaarlijk, dat j'er met je koppeke niet echt bij bent, om diensten te verzekeren.
Ik had het deze ochtend ook lastig, heb toch mijn dienst gedaan maar ik neem in het belang van de veiligheid niemand kwalijk dat ze staken uit protest in dit geval. Om duidelijk te maken dat dergelijk drama niet meer mak/kan gebeuren. Een treinbestuurder die zich te aangeslagen voelt door dit incident wetende dat dit hem ook had kunnen overkomen kan beter aan de kant blijven en geen trein besturen.
Voor mij is aan de kant blijven omdat je aangeslagen bent niet hetzelfde als staken.
Als je aangeslagen bent ga je geen collega's verhinderen te werken door een stelplaats te blokkeren en noem je het ook geen staking.
Als je aangeslagen bent ga je geen collega's verhinderen te werken door een stelplaats te blokkeren en noem je het ook geen staking.
TB Antwerpen hebben het werk neergelegd alsook TB en TBG Kortrijk?
Bron
Waarom geen algemene staking op een aangekondigd moment die dan ook als teken van nationale rouw kan dienen
Bron
Waarom geen algemene staking op een aangekondigd moment die dan ook als teken van nationale rouw kan dienen

Zou wel tof zijn om op voorhand te weten als er morgen of op een ander moment wordt verder gestaakt.
Waarom zet men de reizigers weeral in de kou. Heb nog niet zolang geleden ook een dodelijk ongeval meegemaakt. Kon het slachtoffer zelf gaan afdekken. Bestuurder en hoofdwachter konden niet meer verder rijden en werden afgelost maar den dezen kon zich naar de blokpost terug begeven om de andere treinen verder te kunnen laten rijden. Psychologische bijstand niet gezien en de daaropvolgende dagen gewoon verder werken. Zit maar in een klein station met blokpost, staken gaat daar zomaar niet want géén enkele vakbond laat zich dan horen of zien.
Voilà.
Er werken bij de spoorwegen nog andere categorieën dan treinbestuurders.
Maar daar wordt niet zoveel moeite voor gedaan, alsof hun werk minder nodig is.
Zou u graag op het computerscherm zien gebeuren dat er een trein door het gesloten sein rijdt en een ander stel aanrijdt?
Ge moogt daags nadien gewoon komen werken hoor!
En dan dat staken, is het niet een béétje gevaarlijk?
Als zou blijken dat de TB zwaar in de fout ging is het niet meer dan die fout onder de mat schuiven.
Maar ik ben ook van mening dat fouten maken menselijk is en dat we niemand mogen pakken op juist het menselijke!
Er werken bij de spoorwegen nog andere categorieën dan treinbestuurders.
Maar daar wordt niet zoveel moeite voor gedaan, alsof hun werk minder nodig is.
Zou u graag op het computerscherm zien gebeuren dat er een trein door het gesloten sein rijdt en een ander stel aanrijdt?
Ge moogt daags nadien gewoon komen werken hoor!
En dan dat staken, is het niet een béétje gevaarlijk?
Als zou blijken dat de TB zwaar in de fout ging is het niet meer dan die fout onder de mat schuiven.
Maar ik ben ook van mening dat fouten maken menselijk is en dat we niemand mogen pakken op juist het menselijke!
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.