Pagina 16 van 61
Geplaatst: 18 okt 2006, 13:15
door Bart
Stijn D.C. schreef:die automatische koppeling is idd lelijk

Maar wel gemakkelijk

.
Voor de nmbs speelt dat geen rol ze of dat nu lelijk is of niet.
Door zulke koppelingen erop te zetten besparen ze personeel uit.
En dat is het belangrijkste voor hun.
Hadden ze maar moterstellen aangekocht ipv al die M6'en.
Het had hun al veel geld bespaard. Al die aanpassing aan zowel de rijtuigen als die hle's moet enorm veel geld kosten.
Maar ja....
Geplaatst: 18 okt 2006, 14:23
door Shrek
ik vrees eigelijk dat die koppeling niet zo veel gebruikt gaat worden
op de lijnen waar met M4 in trek/duw gereden wordt gaat het zo toch ook? waarom dan die 27'ers om zeep helpen

Geplaatst: 18 okt 2006, 14:26
door 260689
Shrek schreef:ik vrees eigelijk dat die koppeling niet zo veel gebruikt gaat worden
op de lijnen waar met M4 in trek/duw gereden wordt gaat het zo toch ook? waarom dan die 27'ers om zeep helpen

omdat ze ze op de knokke/blankenberge willen zetten om de AM96 vrij te krijgen
Geplaatst: 18 okt 2006, 14:33
door yannickvw
Een spoorwegleek-vraag: wat is nu het speciale aan die koppeling?
Geplaatst: 18 okt 2006, 14:41
door Shrek
het is een automatische koppeling: de bestuurder kan met een knop zelf zijn trein koppelen, er is dus geen rangeerder meer nodig. Voor specifieke M6-27 koppelinge is dat dus zeer handig, maar die 27'ers kunnen daardoor eigelijk geen andere treinen meer slepen. Die andere treinen passen immers niet op de automatische koppeling.
Geplaatst: 18 okt 2006, 17:17
door Bart
Shrek schreef:
Maar die 27'ers kunnen daardoor eigelijk geen andere treinen meer slepen. Die andere treinen passen immers niet op de automatische koppeling.
Die koppeling komt maar langs één kant hé. Dus die 27 kan nog altijd hkm treinen verzekeren moesten ze dat willen. Maar geen trek en duwtreinen van het type M4 of M5.
Geplaatst: 18 okt 2006, 19:19
door Shrek
Bart schreef:Die koppeling komt maar langs één kant hé. Dus die 27 kan nog altijd hkm treinen verzekeren moesten ze dat willen. Maar geen trek en duwtreinen van het type M4 of M5.
een HKM in 1 richting zou gaan ja, maar dan moet de loc op het eindpunt gedraaid worden of los trugrijden
waarom zou trek/duw met M4/M5 niet gaan? misschien is het wel de bedoeling die op termijn ook met automatische koppeling uit te rusten

Geplaatst: 18 okt 2006, 19:22
door 260689
Shrek schreef:Bart schreef:Die koppeling komt maar langs één kant hé. Dus die 27 kan nog altijd hkm treinen verzekeren moesten ze dat willen. Maar geen trek en duwtreinen van het type M4 of M5.
een HKM in 1 richting zou gaan ja, maar dan moet de loc op het eindpunt gedraaid worden of los trugrijden
waarom zou trek/duw met M4/M5 niet gaan? misschien is het wel de bedoeling die op termijn ook met automatische koppeling uit te rusten

geziet ze ook vliegen

Geplaatst: 18 okt 2006, 20:33
door SIMPY.be
terug een draaischijf op alle eindstations en grote depots?!
zou wel naajs zijn hé

Geplaatst: 18 okt 2006, 22:40
door Steven
Shrek schreef:waarom zou trek/duw met M4/M5 niet gaan?
omdat die 27en van mux gaan voorzien worden en de stuurrijtuigen M4/M5 zijn hier niet van voorzien dus niet meer mogelijk om met een 27 in trek duw te rijden
Geplaatst: 19 okt 2006, 13:39
door Bart
SIMPY.be schreef:terug een draaischijf op alle eindstations en grote depots?!
zou wel naajs zijn hé

Niet met draaischijven, maar wel het zogenaamde "driehoeken".
Wij moeten dit dagelijks doen in Antwerpen Centraal.
Bij zowel de 800'en & de breaks moet de pakwagen steeds kant Brussel hangen. .
Als die kant Brussel hangt mogen wij rechtstreeks van Antwerpen Centraal naar bundel Schijnpoort. Als die andersom hangt, moeten wij eerst naar Antwerpen Berchem, front veranderen enzo naar Schijnpoort.
Zodus dit kunnen ze met die loc's dus ook doen. En zijt gerust meerdere grote stations beschikken over de faciliteit om te driehoeken.
Geplaatst: 19 okt 2006, 13:47
door 260689
onderandere in gent.
als je van gent dampoort komt en je rijd ehet station van gentbrugge voorbij edde beke verder het arsenaal van gentbrugge en daar kan je van de L59 naar de L50 gaan als ze daar tot merelbeke station van front verwisseld en dan doorrijden naar gent st pieters frontwisselen en zo terug naar gent dampoort via de 59 en dan heb je je loc/moterwagen/stel gedriehoekt
Geplaatst: 19 okt 2006, 15:57
door Locomotief 5175
In Kortrijk zijn er ook. Als de loc richting Moeskroen hangt en wil veranderen naar richting Gent moet dan van station naar stelplaats en veranderen naar stuurrijtuig dan richting 66/1 tot voobij de wissel met 66 dan opnieuw veranderen naar de loc en dan richting station dan naar Gent.
Geplaatst: 19 okt 2006, 17:42
door SIMPY.be
Dat weet ik ook wel... Driehoeken is wel wat moeilijker can draaischijven hé, kijk nu bvb Kortrijk, als je wil driehoeken dan moet je op 2 hoofsporen rijden, en dat is natuurlijk niet ideaal.
Over Kortrijk gesproken, waarom staat er een Resto-rijtuig en de meetrijtuig-eurofima in den bundel?
Het betrefd zo-een:

en dan een DMS achtig rijtuig, maar ik denk dat het een meetrijtuig is. Hij heeft allesinds eurofima kleurstelling.
Geplaatst: 19 okt 2006, 17:46
door 260689
ik denk dat we beter dit topic splitsen want tloopt uit de hand
