Zeer zeker niet. Integendeel zelfs; het is de meest schadelijke besparing omdat je raakt aan de bedieningsniveau van de reiziger. Het opdoeken van een nutteloos postje in Brussel of in de andere kantorencomplexen, dat zal de reiziger zelf niet eens merken.groentje schreef:maar de meesten lijken besparingen op loketten wel als minst schadelijk te beschouwen.
Je overdrijft, en nog een klein beetje. Er zijn echt geen honderd bemande stations meer, laat staan honderden. De meeste van die stations zijn al lang gesloten. De meeste kleinere bemande stations zijn bemand om een reden, meestal een blokpost. Met het seinhuizenconcentratieplan zullen die helaas onder druk komen te staan. Jammer, weer wat dienstverlening minder, weer wat erfgoed dat verdwijnt.Fles schreef: Echt, jullie kunnen wel afgeven op de Nederlanders die "het nut van loketten niet kunnen inschatten" en alles, maar besef je wel HOE verwend jullie zijn met allerlei, echt HONDERDEN, stations die tegen elke economische realiteitszin in, bemand BLIJVEN worden? Kijk in Dubai kan dat. Daar hebben ze geld als water en kunnen ze OV gewoon gratis aanbieden. België leeft gewoon VER boven zijn stand op dat gebied.
Om je een idee te geven: elk station in drukletters op deze kaart heeft een bemand loket (vaak enkel in de voormiddag). De 95% andere stations dus niet.
Maar het is wel een beetje duidelijk dat velen hier er blijven over klagen omdat dat het enige is wat ze ZIEN. Over de ontzettende verspilling achter de schermen hoor je niets terwijl die honderd keer groter is dan het openhouden van loketten (tenminste als je automatenliefhebbers mag geloven)