dentheo schreef:twist297 schreef:
Met andere woorden, er gaat totaal niets verloren van de TBL1+ hardware...
Ik denk toch dat alle bakens op 300m van het sein weg kunnen.... dat is de helft.
Waarom zouden die op 300m wegmoeten? Die worden gebruikt voor vernieuwing van info, bv op L36(N) zijn er zelfs op nog extra infill bakengroepen op 750m op vraag van Toegang Net voor de "vlotheid" van het verkeer. Bijvoorbeeld wanneer een trein een remming heeft gekregen naar een sein en ondertussen komt dit open dan wil men dat de trein zo snel mogelijk terug optrekt. Dit is maar 1 voorbeeld, maar hier kan ik nog een hele boek over schrijven maar dan gaan we veel te diep denk ik.
Hoeveel bakens liggen er nu voor TBL , ik dacht één paar op 300m en één paar op .. 30m ?
Is voor ETCS één niet genoeg ?[/quote]
Hangt er van af welk sein het is, hier zijn een aantal regels voor. De meest voorkomende zijn : een bediend sein zal altijd een infill bakengroep hebben op 300m (+0 -50m), een permissief sein meestal niet, zeker niet op tegenspoor, maar bijvoorbeeld wel als het een station afdekt, enz.... De seinbakengroepen liggen op 6m (baken 0), (3m baken 1)
De remkurve wordt dan toch bewaakt in de lok en niet door de tussenafstand van de bakens...[/quote]
Wordt inderdaad bewaakt in de lok. De tussenafstand van de bakens zit ook in de pakketten, dit doet men via pakket 5 (Linking). Dit is om ondere andere bij storing van een baken een melding te krijgen dat de trein een bepaald baken niet gelezen heeft bijvoorbeeld, hij weet namelijk welk het volgend baken is dat hij gaat tegenkomen.
De infill bakengroepen zijn belangrijker voor de vernieuwing van informatie en niet zo zeer voor de veiligheid.