Pagina 152 van 415
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 04 sep 2014, 18:11
door Dieselfreak
Steve schreef:Dieselfreak schreef:Tram44 schreef:Zonet gespot in Mechelen: P7209 Herentals-Brussel met 2 MW41. Ook deze werd vroeger met duikbrillen gereden.
MW41 naar Brussel? Rijdt die dan door de Noord-Zuidverbinding?
Is bij mijn weten perfect toegelaten. Er hebben tientallen jaren diesels door gereden en ook vandaag nog zie je regelmatig de HLD55-hulplocs of een HLD77 in de pijp (al zijn er volgens mij wel beperkingen aan wat en hoeveel er aan de haak mag). Neemt niet weg dat MW41's er zeer zeldzaam zijn.
Nochtans:
http://www.stevenvandeput.be/mv-over-de ... ersvervoer
Deze dieseltreinen mogen niet ondergronds rijden waardoor het bijvoorbeeld niet mogelijk is om van Noord-Limburg rechtstreeks naar Brussel-Centraal te rijden.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 04 sep 2014, 19:18
door Steven
Ze mogen niet ondergronds in Antwerpen Centraal, daar is een brand alarm geplaatst en dat zou afgaan. In Brussel heb je dat probleem niet, die tunnel zit ook volledig anders in elkaar op gebied van verluchting. Er mogen wel degelijk diesels door de NZV brussel, geregeld zie je er de reeks 55 en 77 door rijden.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 04 sep 2014, 19:55
door Shrek
Tjah, politiekers...

Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 05 sep 2014, 01:25
door Eimai
Steven schreef:Ze mogen niet ondergronds in Antwerpen Centraal, daar is een brand alarm geplaatst en dat zou afgaan. In Brussel heb je dat probleem niet, die tunnel zit ook volledig anders in elkaar op gebied van verluchting. Er mogen wel degelijk diesels door de NZV brussel, geregeld zie je er de reeks 55 en 77 door rijden.
-2 is verboden in Antwerpen-Centraal, -1 zou bij uitzondering wel mogen, maar dan zijn er beperkingen qua aantal omdat de verluchting het anders niet kan trekken. In de praktijk wel nooit geweten dat er een motorwagentje naar -1 is gereden. Dieselwerktreinen mogen wel door -2 rijden.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 05 sep 2014, 01:27
door Eimai
Stijn91 schreef:P8953 en P8955 zijn vandaag allebei met 1 Desiro, normaal zijn deze treinen met klassieke motorstellen.
1 desiro is nochtans de voorziene samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 05 sep 2014, 01:40
door 260689
Eimai schreef:Steven schreef:Ze mogen niet ondergronds in Antwerpen Centraal, daar is een brand alarm geplaatst en dat zou afgaan. In Brussel heb je dat probleem niet, die tunnel zit ook volledig anders in elkaar op gebied van verluchting. Er mogen wel degelijk diesels door de NZV brussel, geregeld zie je er de reeks 55 en 77 door rijden.
-2 is verboden in Antwerpen-Centraal, -1 zou bij uitzondering wel mogen, maar dan zijn er beperkingen qua aantal omdat de verluchting het anders niet kan trekken. In de praktijk wel nooit geweten dat er een motorwagentje naar -1 is gereden. Dieselwerktreinen mogen wel door -2 rijden.
Het is wel eens gebeurt dat een MW41 op -1 stond. Maar dat is ook al meer dan een jaar geleden. Paar jaar terug met de brand in het onderstation in Brussel-Zuid hebben er uitzonderlijk MW41 gereden in een piekuurtrein om de draad niet te overbelasten.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 05 sep 2014, 07:11
door Stijn91
Eimai schreef:Stijn91 schreef:P8953 en P8955 zijn vandaag allebei met 1 Desiro, normaal zijn deze treinen met klassieke motorstellen.
1 desiro is nochtans de voorziene samenstelling.
Deze reden eergisteren (woensdag) nog met klassieke stellen.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 05 sep 2014, 13:31
door Eimai
Stijn91 schreef:Deze reden eergisteren (woensdag) nog met klassieke stellen.
Die klassiekskes waren dan ook niet de voorziene samenstelling :-p
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 07 sep 2014, 23:07
door Dieselfreak
Ik vind het niet leuk dat de koelkasten steeds vaker opduiken op verbindingen die normaal met MS96/I11 gedaan worden.

Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 14 sep 2014, 11:36
door michael1105
Dieselfreak schreef:Ik vind het niet leuk dat de koelkasten steeds vaker opduiken op verbindingen die normaal met MS96/I11 gedaan worden.

Bedoel je desiro?
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 14 sep 2014, 12:04
door Treinen9880
michael1105 schreef:Dieselfreak schreef:Ik vind het niet leuk dat de koelkasten steeds vaker opduiken op verbindingen die normaal met MS96/I11 gedaan worden.

Bedoel je desiro?
ik denk eerder dat hij de M6 bedoeld...
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 14 sep 2014, 17:57
door Dieselfreak
Treinen9880 schreef:ik denk eerder dat hij de M6 bedoeld...
Inderdaad. De MS96 en I11 vind ik toch leuker dan de M6.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 17 sep 2014, 18:17
door Klassiekje
Maandag gezien ergens 's ochtends op de L124: MS75 - Klassiekje - MS75. Weet er iemand welke trein met deze samenstelling rijdt/reed?
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 18 sep 2014, 21:04
door Terminus
Dieselfreak schreef:Treinen9880 schreef:ik denk eerder dat hij de M6 bedoeld...
Inderdaad. De MS96 en I11 vind ik toch leuker dan de M6.
Ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat ik dit ging zeggen, maar ik ben tegenwoordig al blij wanneer er een M6-stam opdaagt op mijn IC-verbinding.
Anders zijn het Desiro's... Charleroi-Antwerpen, Charleroi-Essen, sommige Antwerpen-Oostende...
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 21 sep 2014, 20:30
door Lukas
Hoi,
Gisteren werd L trein 3682(Leuven - S'Gravenbrakel) verzekerd door 2 Desiro's. Normaal is dit 1 een Desiro.
Lukas