NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
-
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Heb het even via enkele bronnen rondgevraagd. CFL heeft gedreigd met retour sturen, maar Stadler kon de reparaties op een tollereerbare termijn ter plekke uitvoeren. En mijn bron is niet eoa nieuwssite, maar een vertrouwde bron.
Op L96N is het wachten op de ETCS-installatie (horizon 2017-2018). Die zal geschikt worden voor 230km/h.nahoj schreef:En ik wil nog wel eens zien of Infrabel wel degelijk meerdere lijnen op 200km/h zal brengen, en uit besparingsoverwegingen niet op 160km/h zal blijven steken. L96N is na meer dan 15 jaar HSL1, ondanks de oorspronkelijke plannen voor 220km/h, nog steeds 160km/h. L25N is geen 200km/h. Over L50A/B hoorde ik (gerucht!) dat het in eerste instantie ook 160km/h zou blijven?
Overigens, voor vlotte doorstroming in de NZV zou beter alle materieel een groot acceleratievermogen hebben.
L25N daar verandert niet snel meer iets aan denk ik. Misschien dat na de voltooiing van Mechelen alles eens herbekeken wordt, maar dat is nog minstens 10 jaar verder. Momenteel heeft het door de vertakking Abeelstraat niet veel nut om V200 toe te laten.
L50A krijgt in ieder geval nu al sporen en bovenleiding geschikt voor 200km/h, maar over de toekomst van de seininrichting is nog wat onduidelijkheid. Daarom voorlopig 160. Maar eens de seininrichtingsknoop ontward is en er ETCS ligt kan je wel van V200 uitgaan

En zoveel verschil zal dat ook niet uitmaken, 200 of 160... Veel belangrijker is dat men knooppunten ontward. België heeft vooral een vlotter treinverkeer nodig, niet zozeer een sneller.Shrek schreef:Op L96N is het wachten op de ETCS-installatie (horizon 2017-2018). Die zal geschikt worden voor 230km/h.nahoj schreef:En ik wil nog wel eens zien of Infrabel wel degelijk meerdere lijnen op 200km/h zal brengen, en uit besparingsoverwegingen niet op 160km/h zal blijven steken. L96N is na meer dan 15 jaar HSL1, ondanks de oorspronkelijke plannen voor 220km/h, nog steeds 160km/h. L25N is geen 200km/h. Over L50A/B hoorde ik (gerucht!) dat het in eerste instantie ook 160km/h zou blijven?
Overigens, voor vlotte doorstroming in de NZV zou beter alle materieel een groot acceleratievermogen hebben.
L25N daar verandert niet snel meer iets aan denk ik. Misschien dat na de voltooiing van Mechelen alles eens herbekeken wordt, maar dat is nog minstens 10 jaar verder. Momenteel heeft het door de vertakking Abeelstraat niet veel nut om V200 toe te laten.
L50A krijgt in ieder geval nu al sporen en bovenleiding geschikt voor 200km/h, maar over de toekomst van de seininrichting is nog wat onduidelijkheid. Daarom voorlopig 160. Maar eens de seininrichtingsknoop ontward is en er ETCS ligt kan je wel van V200 uitgaan
Dat is niet helemaal waar hoor. Als je Mechelen kan voorbijvliegen aan 160 win je wel degelijk enkele minuten door 200 te rijden op L25N. Net zoals de Thalys er ook enkele wint op L36N.K V B schreef:En zoveel verschil zal dat ook niet uitmaken, 200 of 160... Veel belangrijker is dat men knooppunten ontward. België heeft vooral een vlotter treinverkeer nodig, niet zozeer een sneller.
Op L96N is het verschil nog veel groter, nu moeten treinen daar enorm afremmen komende van L1. In de toekomst kunnen ze rustig uitbollen tot Brussel-Zuid en daarmee een minuutje of 3 winnen.
Maar dat zijn inderdaad situaties waar de knooppunten al heraangelegd zijn of worden, zodat je vlot in- en uit de stations kan rijden. Volledig gelijk dat dat eerst moet gebeuren. Maar daarna is een snelheidsverhoging wel nuttig hoor.
Stickers inderdaad gezien nu op de meeste Desiro's waarop ik (jammergenoeg) terecht kom. In vergelijking met de stickers bij De Lijn zijn deze van de Desiro kleiner en zie je ze met moeite staan (ze hangen niet in het zicht). Als men de camera's ook preventief wil inzetten om geweld tegen TBGs tegen te gaan, zou men beter de stickers wat meer in het zicht plaatsen.Steven schreef:de camera's zijn er zeker en de stickers hangen er ook.
De stickers hangen normaal op de glazen wand aan de deuren. De camera's zitten als ik me niet vergis in de bakken van de schermen op het platform. Heb al een paar desiro's gehad die er zelfs melding van maakten. (camera defect, recorder defect).
die hangen voldoende zichtbaar op hoor. Heb al meermaals mensen horen zeggen van, oei we worden hier gefilmd.
Hallo
Vandaag heb ik enkele Desiro op L/P treinen naar/van de L162 gezien.
de 08535 op de P7624 (Jemelle-Namen) en dan de P7656 (Namen-Gembloux)
de 08028 op de L5756 (Namen-Libramont) [de diensten van de laatste rood 204 op 08/11/2013]
Er zijn nu 3 diensten voor de TB uit Namen. En volgende week nog meer diensten.
Enkele treinen op de verbinding Brussel-LLN rijden nu ook met Desiro.
Gr
M
Vandaag heb ik enkele Desiro op L/P treinen naar/van de L162 gezien.
de 08535 op de P7624 (Jemelle-Namen) en dan de P7656 (Namen-Gembloux)
de 08028 op de L5756 (Namen-Libramont) [de diensten van de laatste rood 204 op 08/11/2013]
Er zijn nu 3 diensten voor de TB uit Namen. En volgende week nog meer diensten.
Enkele treinen op de verbinding Brussel-LLN rijden nu ook met Desiro.
Gr
M
Blijkbaar is het op de schermen van de Desiro's nu mogelijk om te zien wat de werkelijke en voorziene tijd is, ook wat de overstapmogelijkheden zijn.
Ah, nog niet tegengekomen. Er was wel vrij veel witruimte die beter gebruikt kon worden, dus zo'n toevoegingen kan ik enkel aanmoedigen 

Leuke software update van de schermen op de #desiro treinen. Voorziene en werkelijke tijd. Verbindingen bij aankomst stationGlodenox schreef:Ah, nog niet tegengekomen. Er was wel vrij veel witruimte die beter gebruikt kon worden, dus zo'n toevoegingen kan ik enkel aanmoedigen

Ik weet het ook maar door deze tweet.
Als iemand op een Desiro zit waarbij dit het geval is kan die daarvan foto maken en op het forum plaatsen.
ik heb het zelf nog niet gezien, hangt dus af hoeveel desiro's deze update al gekregen hebben.
Ah, je hebt het over deze tweet. Ik bekijk de meeste tweets van de NMBS ook, maar daar had ik blijkbaar overgekeken.
Jammer genoeg heeft die persoon er geen foto van genomen. Maar die zal sowieso hier de revue nog passeren
Jammer genoeg heeft die persoon er geen foto van genomen. Maar die zal sowieso hier de revue nog passeren

Vanavond met een dubbeldekker uit Amsterdam gekomen.
Die hebben al zo'n aanduiding, inderdaad netjes maar de aanduiding van vertragingen leek mij erg on"zeker".
Wij reden met +2 naar Schiphol maar hij gaf Schiphol "op tijd" tot de tijd er was, toen bemerkte hij dat Schiphol nog niet bereikt was, verdween op tijd en liet hij de verwachte aankomsttijd langzaam mee oplopen.
Eens het verschil groter wordt dan 5, begint hij te rekenen en trekt hij een rood lijntje onder de "herrekende" aankomsttijden van alle volgende stations.
Blijkbaar zonder tijdrecuperatie (dus niet zoals onze Railtime).
Tenminste zo heb ik het besloten uit wat zich afspeelde voor mijn neus.
(ps . die Nederlandse dubbeldekker Emu's zijn ongelooflijke "slipbeesten", zelfs bij 60kmh voel je ze nog "trillen" boven het draaistel, die moeten wielbanden "eten")
Die hebben al zo'n aanduiding, inderdaad netjes maar de aanduiding van vertragingen leek mij erg on"zeker".
Wij reden met +2 naar Schiphol maar hij gaf Schiphol "op tijd" tot de tijd er was, toen bemerkte hij dat Schiphol nog niet bereikt was, verdween op tijd en liet hij de verwachte aankomsttijd langzaam mee oplopen.
Eens het verschil groter wordt dan 5, begint hij te rekenen en trekt hij een rood lijntje onder de "herrekende" aankomsttijden van alle volgende stations.
(ps . die Nederlandse dubbeldekker Emu's zijn ongelooflijke "slipbeesten", zelfs bij 60kmh voel je ze nog "trillen" boven het draaistel, die moeten wielbanden "eten")
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dit is, inderdaad zoals hier reeds verteld wordt, een visueel gevolg van de lopende software-update. Het zal wel even duren voor àlle (vandaag 148) stellen aan de beurt gekomen zijn.Stijn91 schreef:Blijkbaar is het op de schermen van de Desiro's nu mogelijk om te zien wat de werkelijke en voorziene tijd is, ook wat de overstapmogelijkheden zijn.
Welkom in Nederland!dentheo schreef:Vanavond met een dubbeldekker uit Amsterdam gekomen.
Het systeem (NS noemt het OBIS) werkt op zich vrij goed, maar is soms een beetje opvallend. Zo zie je de hele tijd in groene letters "op tijd" staan, maar zodra de trein een kleine vertraging oppikt wordt dat vervangen door een vrij dun rood streepje.Die hebben al zo'n aanduiding, inderdaad netjes maar de aanduiding van vertragingen leek mij erg on"zeker".
In de sprinters (SLT) is een soortgelijk systeem geplaatst dat op dezelfde manier werkt, maar dit systeem rekent vertragingen wel door op basis van de beschikbare informatie over speling in de route.
Klopt, in de herfst is het dolle pret met een VIRM. Een viertje heeft 2 aangedreven draaistellen, een zesje moet het doen met drie. Ten opzichte van de totale hoeveelheid draaistellen en het gewicht van de bakken is dat erg weinig.