Pagina 17 van 17
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Geplaatst: 03 jun 2024, 11:20
door DDietzen
Ik voel een herhaling van zetten aankomen... we hebben
hier al een topic daarover.
Ik wens geen cynicus of spelbederver te spelen, maar voor mijn gevoel dreigen we de hele discussie over Weert weer na te doen met alle bekende argumenten.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Geplaatst: 03 jun 2024, 11:58
door trainlovertje
LML schreef: ↑02 jun 2024, 23:58
Da's toch te zot voor woorden,... Waarom eindstation in Budel? Als er tot Weert gereden wordt, kan je mits overstap in Weert per trein alle richtingen uit...
Er waren meerdere problemen genoemd (politiek en infrastructuur-technisch, zeker voor 3kV treinen) in die andere discussie, waardoor hier een eindstation in Budel wordt voorgesteld.
Maar zoals eerder aangehaald: dit gaat waarschijnlijk om té lokaal verkeer, waardoor er amper vraag zal bestaan voor deze verbinding. Een buslijn tot Hamont is een stuk realistischer dan een treinstation aan een bushalte net over de grens.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Geplaatst: 03 jun 2024, 13:47
door thejay
Het flexvervoer van De Lijn is tegenwoordig ook grensoverschrijdend met tal van haltes net op Nederlands grondgebied.
De halte Schoot Vogelsplein kun je boeken voor de overstap op Hermes/Bravo buslijn 11 Eindhoven<->Weert