
spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
De boog naar L26 kan nochthans goed gebruikt worden in een GEN-lijn vanuit Shuman richting Luchthaven. Die hoeft dan niet meer te keren op zijn eindpunt 

-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Zo,
Maart is bijna achter de rug, voor we't weten is het juni...
Dan statt de rechtstreekse treinverbinding van Antwerpen naar de luchthaven.
Weet er al iemand over welke treinen het gaat en waar die tussendoor overal gaan stoppen.
Kijk er naar uit
thanks
o
Maart is bijna achter de rug, voor we't weten is het juni...
Dan statt de rechtstreekse treinverbinding van Antwerpen naar de luchthaven.
Weet er al iemand over welke treinen het gaat en waar die tussendoor overal gaan stoppen.
Kijk er naar uit

thanks
o
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Ik dacht dat de IC Antwerpen-Leuven gewoon Mechelen en Luchthaven als stops krijgt ipv Nekkerspoel en Haacht. Echt grote wijzigingen moeten we toch niet verwachten voor 2013 denk ikostbahnhof schreef:Zo,
Maart is bijna achter de rug, voor we't weten is het juni...
Dan statt de rechtstreekse treinverbinding van Antwerpen naar de luchthaven.
Weet er al iemand over welke treinen het gaat en waar die tussendoor overal gaan stoppen.
Kijk er naar uit![]()
thanks
o

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
tiens en ik hoor verhalen dat ze bezig zijn da alles omgeploegd zou worden in de treindiensten ..
waarschijnlijk zullen ze de thalys langs de luchthaven zo naar amsterdam laten rijden maar voor binnenlands verkeer weet ik het niet
waarschijnlijk zullen ze de thalys langs de luchthaven zo naar amsterdam laten rijden maar voor binnenlands verkeer weet ik het niet
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
De grote aanpassing vindt in december 2013 plaats.
Thalys zal wel langs L25N gaan, zodra die helemaal open is, maar niet langs de luchthaven, dat zou te veel tijdverlies betekenen.
Thalys zal wel langs L25N gaan, zodra die helemaal open is, maar niet langs de luchthaven, dat zou te veel tijdverlies betekenen.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Misschien een van de IC's Essen/Antwerpen-Charleroi, die 2 volgen toch grotendeels hetzelfde traject, dus waarom niet 1, of alletwee zelfs, omleiden?
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Beide IC's kunnen idd langs de L25N gaan maar dat geeft voorlopig het nadeel dat ze dan in Schaarbeek aan de compleet verkeerde kant uitkomen en daar dan weer alles moeten kruisen om zo naar L25 en L124 te gaan. Ik vermoed dat dus de grootste kanshebber naast de Thalys de Benelux zal worden die langs L25 zal gaan. Verder zal men vanuit de luchthaven 1 of 2 treinen doortrekken richting Mechelen.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Misschien wishful thinking, maar men zou van het station van de luchthaven nu eens een echt belangrijk station moeten maken.
Zo zou je snelle IC-verbindingen moeten hebben die twee (kop)stations verbindt met de luchthaven. Door een groot station zoals Antwerpen Centraal te verbinden met twee kleinere stations (bv. Genk en ?) krijg je 2x/u een verbinding tussen Antwerpen/Mechelen en de luchthaven enerzijds en een uurlijkse verbinding tussen Genk en het tweede station anderzijds.
Zo bereik je heel wat mensen. Een goed ontsloten treinstation op de luchthaven heeft een enorm potentieel, zowel qua werknemers als reizigers. Er zijn pakken Limburgers die nu in Leuven moeten overstappen die anders rechtstreeks naar de luchthaven kunnen reizen.
In het begin zou de lijn misschien niet direct een hit zijn, maar met de juiste uren, snelle verbindingen en wat geduld heb je een enorm potentieel.
De wegen naar en rond de luchthaven zitten nu al vaak dicht, ten dele te wijten aan de luchthaven. Mensen zouden dus maar wat graag een snelle, comfortabele verbinding met het openbaar vervoer hebben.
Zo zou je snelle IC-verbindingen moeten hebben die twee (kop)stations verbindt met de luchthaven. Door een groot station zoals Antwerpen Centraal te verbinden met twee kleinere stations (bv. Genk en ?) krijg je 2x/u een verbinding tussen Antwerpen/Mechelen en de luchthaven enerzijds en een uurlijkse verbinding tussen Genk en het tweede station anderzijds.
Zo bereik je heel wat mensen. Een goed ontsloten treinstation op de luchthaven heeft een enorm potentieel, zowel qua werknemers als reizigers. Er zijn pakken Limburgers die nu in Leuven moeten overstappen die anders rechtstreeks naar de luchthaven kunnen reizen.
In het begin zou de lijn misschien niet direct een hit zijn, maar met de juiste uren, snelle verbindingen en wat geduld heb je een enorm potentieel.
De wegen naar en rond de luchthaven zitten nu al vaak dicht, ten dele te wijten aan de luchthaven. Mensen zouden dus maar wat graag een snelle, comfortabele verbinding met het openbaar vervoer hebben.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Zo lang de verbinding thv Schaarbeek tussel L25 en L25N niet bestaat, zal het gebruik van L25N (voor wat bereft de as Antwerpen-Brussel toch) beperkt blijven tot Thalys en Fyra, die in Brussel via de laag genummerde sporen zullen rijden. En die verbinding 25/25N op het zuidelijke eindpunt is nog niet voor direct. Trouwens de huidige aantakking L25/L25N net onder Mechelen is ook verre van ideaal. Beeld je in dat die mooie L25N aan z'n beide eindpunten op een zeer knullige manier aansluit op een zeer drukke baan.
Dus zoals Steven al zei: IC's Antwerpen-Brussel zullen 25N niet gebruiken, want dat creëert veel meer problemen dat dat het oplossingen geeft.
Dus zoals Steven al zei: IC's Antwerpen-Brussel zullen 25N niet gebruiken, want dat creëert veel meer problemen dat dat het oplossingen geeft.
spoorwegrealist
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Waar hebben we dat nog gehoord, ergens tussen Berchem en Antwerpen Centraal? Is dat zo'n serieus verschil om het minder knullig aan te pakken?
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Dat gedeelte in Schaarbeek is een compleet ander verhaal, daar zijn nog zoveel fases af te werken dat dat onmogelijk allemaal al klaar kan zijn, heel de kruising tussen L161, L28, L50 en al wat er daar boven ligt (L25,L27, L36, L36N) moet nog verder aangepakt worden. Zo ligt er al een tunnel klaar om L36N ongelijkgronds te laten kruisen met L28 die dan Schaarbeek station binnenkomt. De verbinding tussen L28/L50 en L161 moet ook terug op dubbelspoor geraken en er zijn links en rechts nog andere aanpassingen nodig.
Daarbovenop komt het misschien beter uit om die IC die later via L25N rijden niet noodzakelijk L124 als bestemming te geven maar dat is weer een ander verhaal.
Daarbovenop komt het misschien beter uit om die IC die later via L25N rijden niet noodzakelijk L124 als bestemming te geven maar dat is weer een ander verhaal.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
De IR De-Panne - Gent - Brussel - Leuven - Landen zal niet meer Leuven - Landen worden maar Mechelen via de Luchthaven.
Treinbestuurders van Depot Antwerpen-Centraal krijgen lijnstudie voor vanaf de Luchthaven naar Landen te rijden zodat je Antwerpen - Mechelen - Luchthaven - Leuven - Landen hebt.
Dit zou ingaan met de dienstregeling vanaf Juni dit jaar.
Treinbestuurders van Depot Antwerpen-Centraal krijgen lijnstudie voor vanaf de Luchthaven naar Landen te rijden zodat je Antwerpen - Mechelen - Luchthaven - Leuven - Landen hebt.
Dit zou ingaan met de dienstregeling vanaf Juni dit jaar.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
En van de stop in NekkerspoelShrek schreef:meteen het einde van de IC in Haacht

-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Hopelijk krijgt de "nieuwe" verbinding antwerpen-luchthaven-leuven-landen dan een stop in oude god260689 schreef:De IR De-Panne - Gent - Brussel - Leuven - Landen zal niet meer Leuven - Landen worden maar Mechelen via de Luchthaven.
Treinbestuurders van Depot Antwerpen-Centraal krijgen lijnstudie voor vanaf de Luchthaven naar Landen te rijden zodat je Antwerpen - Mechelen - Luchthaven - Leuven - Landen hebt.
Dit zou ingaan met de dienstregeling vanaf Juni dit jaar.
