Geplaatst: 23 nov 2006, 18:18
De stoptrein Leuven - Brussel zou gereden worden door MS86 volgens de site van de NMBS.... Is dit juist; kan iemand daar zekerheid van hebben? Lijkt me vreemd eigenlijk (maar zou het wel tof vinden)
Als je daar de stoptrein Leuven-Antwerpen-Brussel-Geraardsbergen mee wil zeggen, kan ik u vertellen dat het met ms breaks gaat worden en niet met ms sprinters zoals op de B-website vermeld staat.Merijn schreef:De stoptrein Leuven - Brussel zou gereden worden door MS86 volgens de site van de NMBS.... Is dit juist; kan iemand daar zekerheid van hebben? Lijkt me vreemd eigenlijk (maar zou het wel tof vinden)
Er zijn er zoveel waar geen materieel bij staat... ook vroeger.SIMPY.be schreef:Bij de IC L staat er nog geen materieel!
AM96???
Maar waarom heeft de IC L andere tijden in de week als het weekend...
Dat met die 4 minuten heeft de GvA ook niet helemaal begrepen... dat zou namelijk gebeuren als de werkzaamhden wél waren doorgegaan; daartoe waren alle paden Brussel 4 minuten opgeschoven. Die paden zijn niet teruggeschoven, maar voor 1 jaar is de dienstregeling ten westen van Brussel 4 minuten opgeschoven en moest de IC Antwerpen - Oostende ook verschuiven omdat die anders met IC A in conflict zou komen.FLV-FGSP schreef:GvA schrijft:Eh... hoeveel sneller zijn die treinen...?23/11 Hasselt-Brussel wordt rechtstreekse treinverbinding
Vanaf 10 december rijden er dagelijks vier snelle treinen heen en weer tussen Hasselt en Brussel. Een van de vier maakt geen tussenstops, de drie andere stoppen in Diest en Aarschot. De tijdwinst tegenover vroeger bedraagt 49 tot 57 minuten.Door geplande werken tussen Sint-Katarina-Lombeek en Brussel komen treinen vanuit Brussel in Denderleeuw en Gent-Sint-Pieters 4 minuten later aan. "Infrabel heeft ons er te laat van op de hoogte gebracht dat de bouwvergunningen niet in orde zijn en de werken met een jaar uitgesteld worden", zei Pardon. Maar de dienstregelingen konden niet nog 's worden aangepast.
Ik bedoel er de stoptrein (CityRail) die via herent, Veltem, Erps Kwerps, .... rijdt. Kijk maar eens de uren na op de site van de NMBS. Als treinmaterieel staat er MS86 bij....maarja, dit is al meer dan eens fout geweest natuurlijkBart schreef:Als je daar de stoptrein Leuven-Antwerpen-Brussel-Geraardsbergen mee wil zeggen, kan ik u vertellen dat het met ms breaks gaat worden en niet met ms sprinters zoals op de B-website vermeld staat.Merijn schreef:De stoptrein Leuven - Brussel zou gereden worden door MS86 volgens de site van de NMBS.... Is dit juist; kan iemand daar zekerheid van hebben? Lijkt me vreemd eigenlijk (maar zou het wel tof vinden)
Op Antwerpen-Herentals gaan ze met Ms Sprinters rijden.
Ik denk dat als de Limburgers die glijdende uren hebben deze treinen gaan nemen er in Diest en Aarschot niemand meer bij kan. Zelfs iemand die in Tongeren de IC naar Blankenberge neemt en te Aarschot overstapt op de trein van 7u45 is 9 minuten sneller te Brussel. Na 2 weken heb je dan 1,5 uur winst die je kan terugnemen.rvdborgt schreef:FLV-FGSP schreef:GvA schrijft:23/11 Hasselt-Brussel wordt rechtstreekse treinverbinding
Vanaf 10 december rijden er dagelijks vier snelle treinen heen en weer tussen Hasselt en Brussel. Een van de vier maakt geen tussenstops, de drie andere stoppen in Diest en Aarschot. De tijdwinst tegenover vroeger bedraagt 49 tot 57 minuten.Eh... hoeveel sneller zijn die treinen...?
De stoptrein tussen Leuven & Antwerpen bolt niet via Mechelen hé,Wover schreef:logisch, want leuven - mechelen is 140 kph en antwerpen - herentals 120
die wordt dan losgekoppeld van de stoptrein naar antwerpen wat de stiptheid wel ten goede gaat komenSteven schreef: vanaf de nieuwe dienstregeling is het echter de trein die van nijvel komt die doorgaat naar de luchthaven en zo verder naar leuven