Pagina 17 van 87
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 14 jan 2014, 00:00
				door Steve
				nahoj schreef:Steve schreef:Terminus schreef:Ze moeten dan ook nog iets anders vinden om naar Roosendaal te sturen...
Met een beetje goede wil kunnen ze bijna al het Belgische materieel naar Roosendaal sturen.
Enkel voor de Desiro zou ik nu eens het fijne willen weten over het rijden onder 1,5 KV...
 
Desiro kan NIET rijden onder 1,5kV.
En de goede wil moet van twee kanten komen.
Het is minder evident om nog ander materieel naar Rooseldaal te laten rijden dan men hier denkt.
 
Ik heb naar niemand gewezen met de goede wil he 

 dat laat ik bewust in het midden...
En wat is het precies het probleem voor de Desiro onder 1,5 kV? Is het iets wat oplosbaar is (bijvoorbeeld een of andere beveiliging voor verkeerde spanning die aanspringt, misschien zelfs een kwestie van programmatie, terwijl er eigenlijk geen echt probleem is), of is het fundamenteler dan dat?
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 15 jan 2014, 20:01
				door TGr79
				pietmol schreef:Steve schreef: Met een beetje goede wil kunnen ze bijna al het Belgische materieel naar Roosendaal sturen.
Enkel voor de Desiro zou ik nu eens het fijne willen weten over het rijden onder 1,5 KV...
AM80 & AM96 hebben in het verleden naar Maastricht gereden...
 
Op 27/12 jl. reed Break 379 gans de dag in de dienst Luik - Maastrich.
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 15 jan 2014, 20:35
				door Shrek
				TGr79 schreef:Op 27/12 jl. reed Break 379 gans de dag in de dienst Luik - Maastrich.
Is dat tegenwoordig niet de normale samenstelling?
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 15 jan 2014, 20:41
				door Stijn91
				Shrek schreef:TGr79 schreef:Op 27/12 jl. reed Break 379 gans de dag in de dienst Luik - Maastrich.
Is dat tegenwoordig niet de normale samenstelling?
 
Sinds de nieuwe dienstregeling toch dacht ik.
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 15 jan 2014, 22:09
				door The_Knitter
				Breaks horen standaard in Maastricht te komen tegenwoordig inderdaad. En dat houdt de NMBS erg strak vol hoor 

 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 16 jan 2014, 18:41
				door TrainzDr3ver
				The_Knitter schreef:Breaks horen standaard in Maastricht te komen tegenwoordig inderdaad. En dat houdt de NMBS erg strak vol hoor 

 
Inderdaad, hier het bewijs: 
https://www.youtube.com/watch?v=LgKJh0Ll3Os
Ik heb er daar ook al een paar zien rijden, vond dat al vrij raar toen 

 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 20 jan 2014, 09:29
				door yannickvw
				Waarom stopt men niet gewoon met die L-trein naar Roosendaal  
 
Geef de Benelux desnoods een extra stop in Essen en klaar. Die Stoptrein is voor de NMBS een grote pain in the ass...
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 20 jan 2014, 09:34
				door 260689
				yannickvw schreef:Waarom stopt men niet gewoon met die L-trein naar Roosendaal  
 
Geef de Benelux desnoods een extra stop in Essen en klaar. Die Stoptrein is voor de NMBS een grote pain in the ass...
 
Maar deze bied wel een aansluiting in Essen met de IC-I van/naar Charerloi.
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 20 jan 2014, 12:27
				door Terminus
				Wanneer de Benelux op termijn via Breda gaat rijden, kan hij sowieso geen reizigers in Essen meer oppikken.
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 03 feb 2014, 13:12
				door Trein30
				Volgens recente berichten is stel 801 vorige week in park gezet.
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 03 feb 2014, 13:45
				door Steve
				Wat zou daar de reden van zijn? Iets voorgehad?
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 03 feb 2014, 14:22
				door Marcad
				Steve schreef:Wat zou daar de reden van zijn? Iets voorgehad?
misschien een iets te oud laatste revisie datum : 17-07-06
volgende is 824 : 16-11-06
Zijn er niet 2 andere in Mechelen voor een RI revisie : 823 (27-06-06) en 835 (20-03-06) ?
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 04 feb 2014, 00:47
				door Trein30
				801 & 824 zullen dit jaar gemoderniseerd worden, daarvoor is 801 dus reeds langs de kant gezet in Charleroi-Zuid.  Waarschijnlijk volgt de overbrenging naar Mechelen binnen afzienbare tijd.
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 04 feb 2014, 08:01
				door Dieselfreak
				yannickvw schreef:Waarom stopt men niet gewoon met die L-trein naar Roosendaal  
 
Geef de Benelux desnoods een extra stop in Essen en klaar. Die Stoptrein is voor de NMBS een grote pain in the ass...
 
Erg slecht idee. Om te beginnen rijdt de Benelux momenteel slechts 12 keer per dag, tussen sommige Beneluxen zit twee uur. De Benelux is bovendien altijd al gevoelig gebleken voor vertragingen en afschaffingen. Ten tweede: wat ga je doen met de kleinere haltes tussen Essen en Antwerpen, met name Wildert, Kijkuit en Sint-Mariaburg? Deze worden niet bediend door de IC Essen - Antwerpen, ga je die niet meer bedienen dan? Alle haltes tussen Essen en Antwerpen verliezen hun rechtstreekse verbinding met Roosendaal als je de stoptrein Antwerpen - Roosendaal afschaft.
 
			 
			
					
				Re: Renovatie AM75 ?
				Geplaatst: 04 feb 2014, 17:01
				door yannickvw
				Dieselfreak schreef:yannickvw schreef:Waarom stopt men niet gewoon met die L-trein naar Roosendaal  
 
Geef de Benelux desnoods een extra stop in Essen en klaar. Die Stoptrein is voor de NMBS een grote pain in the ass...
 
Erg slecht idee. Om te beginnen rijdt de Benelux momenteel slechts 12 keer per dag, tussen sommige Beneluxen zit twee uur. De Benelux is bovendien altijd al gevoelig gebleken voor vertragingen en afschaffingen. Ten tweede: wat ga je doen met de kleinere haltes tussen Essen en Antwerpen, met name Wildert, Kijkuit en Sint-Mariaburg? Deze worden niet bediend door de IC Essen - Antwerpen, ga je die niet meer bedienen dan? Alle haltes tussen Essen en Antwerpen verliezen hun rechtstreekse verbinding met Roosendaal als je de stoptrein Antwerpen - Roosendaal afschaft.
 
1. De Benelux dient er net voor om de grote steden tussen beide landen te verbinden. Het doelpubliek van zo'n internationale trein heeft niets aan al die stopplaatsten waar de L-trein nu stopt. Trouwens de frequentie van de Benelux gaat terug toenemen. Maar ja, als je zoals de gemiddelde toerist geen uur kan wachten...het is dat er niets te zien valt in Antwerpen he...
2. De L-trein blijft gewoon behouden maar stopt in Essen. Ik denk dat het volk dat vanuit Belgiƫ in Roosendaal werkt echt wel te verwaarlozen is hoor. Die zullen dan moeten overstappen in Essen.