Treinramp in Buizingen (Halle)
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
fout van de tb onder de mat schuiven??? wie zegt dat?
dat iemand van een blokpost een lijk gaat afdekken is al uitzonderlijk, in de toekomst bestaat de kans daarop nog vele minder (door de grote blokposten met hele grote werkgebieden). Werken op een blokpost is meer en meer een sociaal beroep aan het worden (de kans dat er nog blokposten blijven bestaan waar je alleen zit is bitter klein). Als je vanuit de werkgever geen psychologisch bijstand krijg ga je best gewoon naar je huisarts die je dan wel verder zal helpen en of doorverwijzen. Iedereen kan aangedaan zijn van bepaalde beelden en op eender welke manier kan je dan ook de nodige zorgen krijgen. Al zou de basisbehoefte door de werkgever moeten gegeven worden, in dit geval is dat dan wel infrabel natuurlijk en niet de nmbs.
Ter info een tb die dergelijke fout maakt zet men te voet meestal voor vrije lange periodes (drie maand is veruit regelmaat) dus naast de straf op zich van te voetstelling schiet hij er ook financieel aan toe aangezien hij op dat moment geen enkele premie voor nacht, zaterdag of zondag kan krijgen. Als dan nadien (wat al gebeurd is) zou blijken dat de" te voetstelling" onterecht was zal de maatschappij niet spontaan de premies, die hij ontlopen heeft door de onterechte straf, betalen. Dus denk niet zomaar dat de fout van een tb onder de mat gaat.
dat iemand van een blokpost een lijk gaat afdekken is al uitzonderlijk, in de toekomst bestaat de kans daarop nog vele minder (door de grote blokposten met hele grote werkgebieden). Werken op een blokpost is meer en meer een sociaal beroep aan het worden (de kans dat er nog blokposten blijven bestaan waar je alleen zit is bitter klein). Als je vanuit de werkgever geen psychologisch bijstand krijg ga je best gewoon naar je huisarts die je dan wel verder zal helpen en of doorverwijzen. Iedereen kan aangedaan zijn van bepaalde beelden en op eender welke manier kan je dan ook de nodige zorgen krijgen. Al zou de basisbehoefte door de werkgever moeten gegeven worden, in dit geval is dat dan wel infrabel natuurlijk en niet de nmbs.
Ter info een tb die dergelijke fout maakt zet men te voet meestal voor vrije lange periodes (drie maand is veruit regelmaat) dus naast de straf op zich van te voetstelling schiet hij er ook financieel aan toe aangezien hij op dat moment geen enkele premie voor nacht, zaterdag of zondag kan krijgen. Als dan nadien (wat al gebeurd is) zou blijken dat de" te voetstelling" onterecht was zal de maatschappij niet spontaan de premies, die hij ontlopen heeft door de onterechte straf, betalen. Dus denk niet zomaar dat de fout van een tb onder de mat gaat.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Als ik al die interpretaties ivm schuld en verantwoordelijkheid hier zomaar lees, kan ik er niet aan doen dat me de bedenking te binnen schiet dat de NMBS meer dan 75 jaar na Britten, 50 jaar na de Nederlanders en 20 jaar naar de Fransen in een stopsysteem gaan investeren en daarbij nog met de vinger naar Europa willen wijzen om hun late ontwaken te verantwoorden. En, a la Belgique comme a la Belgique, niet een maar twee tragische ongevallen zijn nodig eer ze pas een beetje gaan inzien dat ze daar toch wel rijkelijk laat mee aankomen.
Durf het dus niet op de tb steken!
Durf het dus niet op de tb steken!
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Er is zelfs een 23 met TBL!JayBeeke schreef:Er moeten hier mensen zijn die weten wélk materieel met TBL1+ is uitgerust... Het recentste materieel, m.n. loc 18 en stuurstand M6? loc 13?
mvg
JJN
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
dat is een van de proeflocs geweest, zo was er ook een klassiek stel met de test versie van TBL1+.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
hmm rare redeneringen die ik hier lees....
Ik wil hier geen gevoeligheden raken enzoverder, maar als je als weggebruiker door rood rijdt en je veroorzaakt een ongeval ben je in fout, is dat een dodelijk ongeval dan raak je je rijbewijs gedurende een tijd kwijt en moet je voor de rechter komen (in geval je het overleefd hebt)
Dit geldt ook voor professionele chauffeurs (bus, vrachtwagen, koerier, taxi,...) die uren aan een stuk achter het stuur zitten.
Welk was het verschil met de spoorwegen die ervoor zorgt dat een TB die door rood rijdt toch niet de schuldige is?
Volgens mij is er geen namelijk.
Hiermee wil ik niet zeggen dat TBL1+ (of iets dergelijks) al niet lang geleden moest uitgerold zijn.
Het argument van tijd en middelen gaat niet op, want dan moeten er maar middelen vrijgemaakt worden.
Trouwens alle materiaal staat meerder uren per dag stil, dus dan kan de inbouw gebeuren. (meestal 's nachts of tussen ochtend- en avondspits)
Zorg voor een aannemer die voldoende mensen ter beschikking heeft om per nacht in meerdere loc's en stellen de nodige apparatuur in te bouwen en binnen het jaar kan zo'n operatie rond zijn.
Je moet natuurlijk wel willen natuurlijk.
Ik hoop dat dit keer de rechtbanken zéér streng zijn voor degenen die ervoor verantwoordelijk zijn dat het systeem nog niet uitgerold is, want binnen de NMBS-group hebben ze toch niets te vrezen.
Ik wil hier geen gevoeligheden raken enzoverder, maar als je als weggebruiker door rood rijdt en je veroorzaakt een ongeval ben je in fout, is dat een dodelijk ongeval dan raak je je rijbewijs gedurende een tijd kwijt en moet je voor de rechter komen (in geval je het overleefd hebt)
Dit geldt ook voor professionele chauffeurs (bus, vrachtwagen, koerier, taxi,...) die uren aan een stuk achter het stuur zitten.
Welk was het verschil met de spoorwegen die ervoor zorgt dat een TB die door rood rijdt toch niet de schuldige is?
Volgens mij is er geen namelijk.
Hiermee wil ik niet zeggen dat TBL1+ (of iets dergelijks) al niet lang geleden moest uitgerold zijn.
Het argument van tijd en middelen gaat niet op, want dan moeten er maar middelen vrijgemaakt worden.
Trouwens alle materiaal staat meerder uren per dag stil, dus dan kan de inbouw gebeuren. (meestal 's nachts of tussen ochtend- en avondspits)
Zorg voor een aannemer die voldoende mensen ter beschikking heeft om per nacht in meerdere loc's en stellen de nodige apparatuur in te bouwen en binnen het jaar kan zo'n operatie rond zijn.
Je moet natuurlijk wel willen natuurlijk.
Ik hoop dat dit keer de rechtbanken zéér streng zijn voor degenen die ervoor verantwoordelijk zijn dat het systeem nog niet uitgerold is, want binnen de NMBS-group hebben ze toch niets te vrezen.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Wie te geëmotioneerd is om te werken, kan toch ook (ziekte)verlof opnemen ?
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Het materiaal staat idd al eens stil maar niet op de plaats waar de inbouw gebeurd, dit moet daarvoor binnen in een atelier, je hebt al een put nodig om de antennes onderaan vlot te kunnen monteren. Heel de stuurtafel moet open gelegd worden om de bedrading aan te passen, dus op een uurtje tijd pas je zo een stuurtafel niet aan. Daarbij komt nog is een test aan een vaste installatie voor zoiets het spoor op mag, bepaalde schakelaars moeten nu eenmaal verlood worden.
Dus denken dat je zoiets op een paar weken kan inbouwen is gewoon zottenwerk. Vergeet niet dat elk voertuig een korte rit doet voor de homologatie (wat ze standaard al doen na een grote revisie en tussentijdse revisie). Jij spreekt hier alsof je veiligheid effe gaat kopen vlug bakje monteren en weer rijden.
om een voorbeeld te geven bij de breaks, daar moet de stuurtafel grondig aangepast worden, twee meters verhuizen zodat er voldoende plaats centraal zichtbaar is om al die lampjes samen te monteren. Kwestie van alles in het zichtveld van de treinbestuurder te plaatsen.
Dus denken dat je zoiets op een paar weken kan inbouwen is gewoon zottenwerk. Vergeet niet dat elk voertuig een korte rit doet voor de homologatie (wat ze standaard al doen na een grote revisie en tussentijdse revisie). Jij spreekt hier alsof je veiligheid effe gaat kopen vlug bakje monteren en weer rijden.
om een voorbeeld te geven bij de breaks, daar moet de stuurtafel grondig aangepast worden, twee meters verhuizen zodat er voldoende plaats centraal zichtbaar is om al die lampjes samen te monteren. Kwestie van alles in het zichtveld van de treinbestuurder te plaatsen.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Voor een onaangekondigde staking heb ik nooit begrip.260689 schreef:Wat ik zeker positief vind. De staking kan deze keer op veel begrip bij mij rekenen.
Groetjes,
Rian
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Dan moet je je ziek melden.celtjan schreef:Als je net je collega op deze manier verloren heb, zit je 'koppeke' niet echt fris.
Dan lijkt het me verdomt gevaarlijk, dat j'er met je koppeke niet echt bij bent, om diensten te verzekeren.
Groetjes,
Rian
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Het ligt allemaal zo simpel niet, dat begrijp ik.rvdborgt schreef:Dan moet je je ziek melden.celtjan schreef:Als je net je collega op deze manier verloren heb, zit je 'koppeke' niet echt fris.
Dan lijkt het me verdomt gevaarlijk, dat j'er met je koppeke niet echt bij bent, om diensten te verzekeren.
Groetjes,
Rian
Maar in deze situatie snap ik niet wat het uithaald om te gaan staken ... wie is er de dupe van ? Juist de reizigers, wie is er de dupe van de ramp ? juist de reizigers en ook de treinbestuurders.
Maar, claxxonerend binnenkomen in FBMZ, daar vertraging maken ... dat moet kunnen ! Daar heb ik veel begrip voor.
Maar beginnen staken in deze situatie is toch absurt ?
Alle mensen hebben begrip voor vertragingen die er nu zijn, Gisteren zijn veel mensen moeilijk thuis geraakt i.v.m de ramp.
Zo geraak je meer het begrip van de mensen kwijt dan dat het infeite iets oplost. Dat er iets moet gebeuren ? Zeker, maar geef de NMBS dan toch de kans om iets te doen/ te veranderen, ze hebben nog de kans niet gekregen en men begint al te staken.
Ahja, ik kan er niet aan doen ... maar ik vind de stakingsactie echt wel misplaatst.
Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Ze hebben al de kans gekregen vanaf 2006, en wat is er al gebeurd ?HLE 2302 schreef:Zeker, maar geef de NMBS dan toch de kans om iets te doen/ te veranderen, ze hebben nog de kans niet gekregen en men begint al te staken.
1 % van de treinen is al aangepast, fantastisch, nog 99% te gaan.
Op het VTM-nieuws vanavond was er ook commentaar door leden van de Europese Commissie op de uitleg van Descheemaecker gisteren over de reden dat ze pas in 2006 zijn kunnen starten.
Een van de commissieleden noemde dat letterlijk 'zever in pakskes'.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
In M6, 13, 96'ers, breaks, ... niets zunne, her en der zijn de eerste al buiten de werkplaats geraakt die dat wel al hebben, onder andere ne 20 naar schijnt een 2 tal 800'ers, maar ze zijn pas gestart met uitrusten van rollend materieel.JayBeeke schreef:Er moeten hier mensen zijn die weten wélk materieel met TBL1+ is uitgerust... Het recentste materieel, m.n. loc 18 en stuurstand M6? loc 13?
mvg
JJN
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Zojuist op Terzake: Lallemand verklaart dat ook 2 mensen van Infrabel zijn omgekomen.




Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
En waarom zou dit erger zijn dan omgekomen reizigers?rail s schreef:Zojuist op Terzake: Lallemand verklaart dat ook 2 mensen van Infrabel zijn omgekomen.![]()
![]()
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
U mag mij altijd citeren als ik zeg dat dit erger is dan een reiziger maar u stelt altijd vragen over de spontane staking van vandaag, hier is een mogelijke reden. Als u dit nu nog altijd niet begrijpt dan raad ik u aan drigend uw conclusie te trekken.woutte schreef:En waarom zou dit erger zijn dan omgekomen reizigers?rail s schreef:Zojuist op Terzake: Lallemand verklaart dat ook 2 mensen van Infrabel zijn omgekomen.![]()
![]()
Misschien beginnen met dit forum te verlaten en op gespecialiseerde fora genre. HLN verder uw gal te spuwen en mensen te schofferen.
Bij voorbaat dank
rail s