Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Geplaatst: 23 mei 2013, 14:07
De ICE-3M(F)-stellen beschikken volgens de handleiding wel over Integra-Signum en ZUB 121: http://www.ice-treff.de/index.php?id=143597
Gaan alleen 1 en 2 dan verder naar Interlaken, Zürich en Bern?K V B schreef:Nee, geen enkele ICE3 variant heeft Integra-Signum of EuroZUB. Daarom mogen ze ook Zwitserland niet verder binnen dan Basel.deadlock schreef:ICE 3MF is daarbovenop toch ook nog uitgerust met Integra-Signum en EuroZUB geloof ik?
TBL 1? Dat ligt bijna nergens, en op de plekken waar het ligt wordt dat op zeer korte termijn toch juist weggehaald?Shrek schreef: Deze treinen worden trouwens zowat het summum voor de seininrichtingsfans:
TVM, KVB, memor, TBL1, TBL2, ATB, LZB, PZB, ATB-NG en natuurlijk ook ETCS.
TBL1 en 2 vormen samen 1 pakket, als je een black out krijgt op L2 val je automatisch in TBL1 modus, is zo ook voorzien in de boeken. Kortweg dat zal pas aan boord verdwijnen met het verdwijnen van TBL2.AlexNL schreef:TBL 1? Dat ligt bijna nergens, en op de plekken waar het ligt wordt dat op zeer korte termijn toch juist weggehaald?Shrek schreef: Deze treinen worden trouwens zowat het summum voor de seininrichtingsfans:
TVM, KVB, memor, TBL1, TBL2, ATB, LZB, PZB, ATB-NG en natuurlijk ook ETCS.
Weer wat geleerd, dank!Steven schreef:TBL1 en 2 vormen samen 1 pakket, als je een black out krijgt op L2 val je automatisch in TBL1 modus, is zo ook voorzien in de boeken. Kortweg dat zal pas aan boord verdwijnen met het verdwijnen van TBL2.
Ik denk niet dat die in Leuven zullen blijven staan. Zullen eerder in Vorst (ATE) geparkeerd worden overdag. En wat betreft De beveiligingsinrichtingen, die staan allemaal ook op onze PBKA Thalys, behalve TBL1+ (gelukkigShrek schreef: Die zullen overdag wel in Leuven in een bundel staan lijkt mij.
Deze treinen worden trouwens zowat het summum voor de seininrichtingsfans:
TVM, KVB, memor, TBL1, TBL2, ATB, LZB, PZB, ATB-NG en natuurlijk ook ETCS.
TBL1+ is nog een optie, maar waarschijnlijk komt dat er niet op. Het toont in ieder geval aan dat er grote nood is aan 1 seinsysteem, en hopelijk worden dit dan ook de laatste treinen met een hele kerstboom antennes onder.
De nieuwe Eurostar gaat bijna identiek zijn aan de nieuwe ICE, en die heeft TBL2 voorlopig nog nodig. Daarnaast zit TBL2 gewoon in de STM ATBL, dat is de voornaamste reden voor de TBL2. Of de TBL2 effectief gebruikt zal worden is momenteel nog niet te zeggen. Rond 2015 gaat lijn 2 naar ETCS en rond 2015 komt de nieuwe trein in dienst. We zien welAlexNL schreef:Weer wat geleerd, dank!Steven schreef:TBL1 en 2 vormen samen 1 pakket, als je een black out krijgt op L2 val je automatisch in TBL1 modus, is zo ook voorzien in de boeken. Kortweg dat zal pas aan boord verdwijnen met het verdwijnen van TBL2.
Ik neem gemakshalve aan dat TBL2 wordt ingebouwd zodat Eurostar vanuit Brussel door kan rijden naar Duitsland via HSL2, en dat de TBL2-apparatuur verwijderd wordt wanneer HSL2 over is op ETCS.
Je ziet ze alleen niet meer in Zwitserland. Zürich - Stuttgart zijn al een hele poos weer getrokken treinen, en dat zal ook zo blijven. Op Zürich - München zijn de ICE TD stellen ook al lang weg.Fabian318 schreef:Alleen ICE 1. De ICE 2 zijn helemaal niet in het buitenland toegelaten, de ICE-T komen slechts naar Oostenrijk, maar enkele stellen zijn ook in Zwitserland toegelaten.
Waarom 'gelukkig'?4303 schreef:En wat betreft De beveiligingsinrichtingen, die staan allemaal ook op onze PBKA Thalys, behalve TBL1+ (gelukkig).
Wat is dit dan:K V B schreef:Je ziet ze alleen niet meer in Zwitserland. Zürich - Stuttgart zijn al een hele poos weer getrokken treinen, en dat zal ook zo blijven. Op Zürich - München zijn de ICE TD stellen ook al lang weg.