Pagina 17 van 82

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 23 mei 2013, 14:07
door Fabian318
De ICE-3M(F)-stellen beschikken volgens de handleiding wel over Integra-Signum en ZUB 121: http://www.ice-treff.de/index.php?id=143597

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 23 mei 2013, 14:19
door deadlock
K V B schreef:
deadlock schreef:ICE 3MF is daarbovenop toch ook nog uitgerust met Integra-Signum en EuroZUB geloof ik?
Nee, geen enkele ICE3 variant heeft Integra-Signum of EuroZUB. Daarom mogen ze ook Zwitserland niet verder binnen dan Basel.
Gaan alleen 1 en 2 dan verder naar Interlaken, Zürich en Bern?

En Integra-Signum heeft er wel opgezeten want er is een voorlopige toelating afgegeven ooit.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 23 mei 2013, 14:45
door Fabian318
Alleen ICE 1. De ICE 2 zijn helemaal niet in het buitenland toegelaten, de ICE-T komen slechts naar Oostenrijk, maar enkele stellen zijn ook in Zwitserland toegelaten.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 23 mei 2013, 17:21
door msts.be
Het klopt wat er in het forum staat: er heeft ooit Signum-Integra en ZUB ingezeten, maar die moest uit de Frankrijk-stellen omdat die niet kon samenwerken met KVB/TVM430. Op de andere stellen zullen de Zwitserse systemen er ook uitgegaan zijn bij de inbouw van ETCS.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 23 mei 2013, 17:58
door AlexNL
Shrek schreef: Deze treinen worden trouwens zowat het summum voor de seininrichtingsfans:
TVM, KVB, memor, TBL1, TBL2, ATB, LZB, PZB, ATB-NG en natuurlijk ook ETCS.
TBL 1? Dat ligt bijna nergens, en op de plekken waar het ligt wordt dat op zeer korte termijn toch juist weggehaald?

TPWS en AWS mis ik nog in je lijstje, dat is nodig om over de klassieke lijnen in Kent te rijden (als ze daar überhaupt al overheen kunnen i.v.m. het profiel).

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 23 mei 2013, 18:13
door Steven
AlexNL schreef:
Shrek schreef: Deze treinen worden trouwens zowat het summum voor de seininrichtingsfans:
TVM, KVB, memor, TBL1, TBL2, ATB, LZB, PZB, ATB-NG en natuurlijk ook ETCS.
TBL 1? Dat ligt bijna nergens, en op de plekken waar het ligt wordt dat op zeer korte termijn toch juist weggehaald?
TBL1 en 2 vormen samen 1 pakket, als je een black out krijgt op L2 val je automatisch in TBL1 modus, is zo ook voorzien in de boeken. Kortweg dat zal pas aan boord verdwijnen met het verdwijnen van TBL2.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 23 mei 2013, 18:30
door AlexNL
Steven schreef:TBL1 en 2 vormen samen 1 pakket, als je een black out krijgt op L2 val je automatisch in TBL1 modus, is zo ook voorzien in de boeken. Kortweg dat zal pas aan boord verdwijnen met het verdwijnen van TBL2.
Weer wat geleerd, dank!

Ik neem gemakshalve aan dat TBL2 wordt ingebouwd zodat Eurostar vanuit Brussel door kan rijden naar Duitsland via HSL2, en dat de TBL2-apparatuur verwijderd wordt wanneer HSL2 over is op ETCS.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 23 mei 2013, 19:16
door 4303
.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 23 mei 2013, 19:18
door 4303
Shrek schreef: Die zullen overdag wel in Leuven in een bundel staan lijkt mij.
Deze treinen worden trouwens zowat het summum voor de seininrichtingsfans:
TVM, KVB, memor, TBL1, TBL2, ATB, LZB, PZB, ATB-NG en natuurlijk ook ETCS.
TBL1+ is nog een optie, maar waarschijnlijk komt dat er niet op. Het toont in ieder geval aan dat er grote nood is aan 1 seinsysteem, en hopelijk worden dit dan ook de laatste treinen met een hele kerstboom antennes onder.
Ik denk niet dat die in Leuven zullen blijven staan. Zullen eerder in Vorst (ATE) geparkeerd worden overdag. En wat betreft De beveiligingsinrichtingen, die staan allemaal ook op onze PBKA Thalys, behalve TBL1+ (gelukkig :wink: ).

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 23 mei 2013, 19:23
door Shrek
AlexNL schreef:
Steven schreef:TBL1 en 2 vormen samen 1 pakket, als je een black out krijgt op L2 val je automatisch in TBL1 modus, is zo ook voorzien in de boeken. Kortweg dat zal pas aan boord verdwijnen met het verdwijnen van TBL2.
Weer wat geleerd, dank!

Ik neem gemakshalve aan dat TBL2 wordt ingebouwd zodat Eurostar vanuit Brussel door kan rijden naar Duitsland via HSL2, en dat de TBL2-apparatuur verwijderd wordt wanneer HSL2 over is op ETCS.
De nieuwe Eurostar gaat bijna identiek zijn aan de nieuwe ICE, en die heeft TBL2 voorlopig nog nodig. Daarnaast zit TBL2 gewoon in de STM ATBL, dat is de voornaamste reden voor de TBL2. Of de TBL2 effectief gebruikt zal worden is momenteel nog niet te zeggen. Rond 2015 gaat lijn 2 naar ETCS en rond 2015 komt de nieuwe trein in dienst. We zien wel :)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 24 mei 2013, 05:51
door K V B
Fabian318 schreef:Alleen ICE 1. De ICE 2 zijn helemaal niet in het buitenland toegelaten, de ICE-T komen slechts naar Oostenrijk, maar enkele stellen zijn ook in Zwitserland toegelaten.
Je ziet ze alleen niet meer in Zwitserland. Zürich - Stuttgart zijn al een hele poos weer getrokken treinen, en dat zal ook zo blijven. Op Zürich - München zijn de ICE TD stellen ook al lang weg.

Nu is Zwitserland hard bezig om het hele net uit te rusten met ETCS, dus investeren in Signum/ZUB is niet zo zinvol. EuroZub is compatible met ETCS.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 24 mei 2013, 22:55
door nahoj
4303 schreef:En wat betreft De beveiligingsinrichtingen, die staan allemaal ook op onze PBKA Thalys, behalve TBL1+ (gelukkig :wink: ).
Waarom 'gelukkig'?

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 26 mei 2013, 12:32
door deadlock
K V B schreef:Je ziet ze alleen niet meer in Zwitserland. Zürich - Stuttgart zijn al een hele poos weer getrokken treinen, en dat zal ook zo blijven. Op Zürich - München zijn de ICE TD stellen ook al lang weg.
Wat is dit dan:
http://i.imgur.com/4fKWTpi.png

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 26 mei 2013, 12:34
door FLV-FGSP
Da's een ICE-1.

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Geplaatst: 26 mei 2013, 13:47
door deadlock
Aan de hand van zijn antwoord en wat hij quotte dacht ik dat hij het over alle ICE's had.