Pagina 165 van 222
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 01 dec 2011, 10:27
door Deef32
Update mbt inzet reeks 18 op (Essen-)Antwerpen-Brussel-Charleroi.
Vanochtend richting Antwerpen, om 6.53u te Mechelen (met 8 min. vertraging), was de HLE1844 present.
En zoals ik hier al eerder las, maakt hij inderdaad wel redelijk veel lawaai. Hij kan al wedijveren met de HLE20

.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 01 dec 2011, 22:49
door Jorik
Vandaag is de 1828 achtergebleven in Oostende wegens te dun sleepstuk op de panto.
In plaats is 1816 in kop positie komen te staan voor het stuurrijtuig, te Sint Niklaas Oost heb ik deze dan rond gezet.

HLE1816 te Sint-Niklaas Oost.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 02 dec 2011, 06:34
door Bibke
Jorik schreef:Vandaag is de 1828 achtergebleven in Oostende wegens te dun sleepstuk op de panto.
Jorik,
Is het de loc die dat constateerde of TB die dat visueel zag?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 02 dec 2011, 08:18
door Stef
Jorik schreef:Vandaag is de 1828 achtergebleven in Oostende wegens te dun sleepstuk op de panto.
In plaats is 1816 in kop positie komen te staan voor het stuurrijtuig, te Sint Niklaas Oost heb ik deze dan rond gezet.

HLE1816 te Sint-Niklaas Oost.
Had ik dat geweten!!!

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 02 dec 2011, 11:37
door dentheo
Bibke schreef:Jorik schreef:Vandaag is de 1828 achtergebleven in Oostende wegens te dun sleepstuk op de panto.
Is het de loc die dat constateerde of TB die dat visueel zag?
Was er ooit geen systeem met perslucht zodat de panto daalde als het sleepstuk te dun werd ?
Bestaat dat nog ?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 02 dec 2011, 11:46
door Steven
Er is een systeem met snelle daling eens het sleepstuk te veel sleet heeft. Maar bij voorkeur laat je het systeem niet tussenkomen en meld je vroeger dat hij aan vervanging toe is. Dat systeem van snel dalen indien het sleepstuk te ver versleten is kan ook afgezonderd worden .... met een luchtkraantje boven op het dak van de loc.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 02 dec 2011, 23:02
door dentheo
Is de dikte dan makkelijk in te schatten, of zet je dan laddertje tegen de lok ?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 03 dec 2011, 00:06
door Steven
Dat doe je van op de begane grond. Je gaat geen ladder zomaar tegen een loc zetten. Je gaat geen gevaar opzoeken. In geval van twijfel kan je in een station nog steeds een depanneerder vragen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 03 dec 2011, 17:56
door Stijn91
Zijn er eigenlijk al IC L's met de 18 gereden?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 03 dec 2011, 18:22
door Locomotief 5175
Neen, vandaag IC L 2314. 2730 met 5 M6. gezien te Kortrijk.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 03 dec 2011, 19:17
door Jorik
Gisteren voor de eerste keer met de HLE18 een terugrit uitgevoerd vanuit Charleroi Zuid tot Antwerpen Centraal.
Heen rit was nog met de HLE27

dus even het uiterste in een dienst

Aan het perron te Charleroi klaar voor de E2014 naar Antwerpen Centraal.

Net buiten Vilvoorde de 1820 richting Charleroi.
Ja, die 18 rijdt super plezant.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 03 dec 2011, 19:22
door dentheo
En 1000kW(?) meer zul je ook wel voelen...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 03 dec 2011, 19:45
door Stijn91
Dus je gaat van Antwerpen-Centraal naar Charleroi-Zuid met een 27 en in Charleroi-Zuid zetten ze er een 18 voor ipv de 27 en terug naar Antwerpen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 03 dec 2011, 19:55
door Darko
Stijn91 schreef:Dus je gaat van Antwerpen-Centraal naar Charleroi-Zuid met een 27 en in Charleroi-Zuid zetten ze er een 18 voor ipv de 27 en terug naar Antwerpen.
Tzal wel nen andere stam geweest zijn peisk se.. Gebeurd wel vaker stamwisseling hoor.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 03 dec 2011, 20:06
door Jorik
Stijn91 schreef:Dus je gaat van Antwerpen-Centraal naar Charleroi-Zuid met een 27 en in Charleroi-Zuid zetten ze er een 18 voor ipv de 27 en terug naar Antwerpen.
Nee normaal worden er in de dag geen locs gewisseld, enkel als de Loc naar de werkplaats moet kan dit wel eens gebeuren.
Ik ben heen gereden met de E4533 (HLE27+8M6), de collega van Charleroi loste mij daar af en verzekerde dan de E4513 naar Essen.
Ik had een klein half uurtje Reserve, om dan de E2014 (HLE1812+8M6) te verzekeren tot Antwerpen-Centraal.