Pagina 165 van 208
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 dec 2013, 21:58
door Lukas
Hoi,
Dat de Desiro's goed materieel zijn heb ik al gemeld maar gisteren hebben de Desiro's mij nog positiever verrast:
Ik was gisteren onderweg met 3 Desiro's(Trein 2013) en bij aankomst in Mechelen hadden we een vertraging van 7 minuten.Deze vertraging werd volledig dicht gereden door dit trio dus ik hoef niet meer te vertellen dat ze supersterk zijn.
Lukas
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 dec 2013, 23:02
door LHOON
overweg13 schreef:nahoj schreef:
De volgende dubbeldekkers zullen een glazen plafond (benedenverdieping) / vloer (bovenverdieping) hebben

Begrijp me niet verkeerd, hé. Dat van die sociale controle vind ik serieus bij de haren getrokken. Zou er trouwens cijfermateriaal bestaan over crapulenstreken opgedeeld per materieeltype? Ik denk dat de verschillen statistisch te verwaarlozen zouden zijn...
In Amerika bestaat er sinds lang een oplossing voor de controleproblematiek in dubbeldekkers:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bilevel_ra ... llery_cars
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 15 dec 2013, 23:04
door overweg13
LHOON schreef:overweg13 schreef:nahoj schreef:
De volgende dubbeldekkers zullen een glazen plafond (benedenverdieping) / vloer (bovenverdieping) hebben

Begrijp me niet verkeerd, hé. Dat van die sociale controle vind ik serieus bij de haren getrokken. Zou er trouwens cijfermateriaal bestaan over crapulenstreken opgedeeld per materieeltype? Ik denk dat de verschillen statistisch te verwaarlozen zouden zijn...
In Amerika bestaat er sinds lang een oplossing voor de controleproblematiek in dubbeldekkers:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bilevel_ra ... llery_cars
En dan komt de overlast dus niet allen van reizigers voor en achter je, maar ook van die boven of onder je. Nee, bedankt, dan liever wat meer afgesloten ruimtes...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 dec 2013, 08:56
door kika
overweg13 schreef:Begrijp me niet verkeerd, hé. Dat van die sociale controle vind ik serieus bij de haren getrokken. Zou er trouwens cijfermateriaal bestaan over crapulenstreken opgedeeld per materieeltype? Ik denk dat de verschillen statistisch te verwaarlozen zouden zijn...
Ik dacht dat het vooral om het 'gevoel' ging van de reizigers: net zoals bijvoorbeeld camera's geen zak uitmaken voor de veiligheid maar louter dienen om de engheid van de wereld draaglijker te maken voor de brave zielen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 dec 2013, 11:04
door Dieselfreak
Het lijkt wel of tegenwoordig iedereen last heeft van claustrofobie. Altijd die sociale controle als argument tegen compartimentering, ik krijg het ervan op mijn heupen. We hebben geen recht meer op afgesloten ruimtes, want we zouden wel eens heel erge dingen kunnen doen. Nee hoor, alles wat we doen moet heel goed te zien zijn voor iedereen, dus worden we verplicht in een zaal te zitten.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 dec 2013, 16:20
door The_Knitter
Lukas schreef:Ik was gisteren onderweg met 3 Desiro's(Trein 2013) en bij aankomst in Mechelen hadden we een vertraging van 7 minuten.Deze vertraging werd volledig dicht gereden door dit trio dus ik hoef niet meer te vertellen dat ze supersterk zijn.
Ik reisde zondag met IC 2033 Antwerpen Berchem - Brussel Zuid, en trof ook een trio Desiro's (08508+08507+08???). Met -4 arriveerden wij in Mechelen, -3 in Vilvoorde en -4 in Brussel Noord. Ik had het idee dat de TB waar het kon naar de 160 km/h doortrok. Dit ervaar ik vaker, dat de IC te vroeg in de stations tussen Antwerpen en Brussel halteert in het weekend.
Dit kan natuurlijk 2 dingen betekenen:
1. De dienstregeling is erg ruim opgesteld (er zit ondanks de 160km/h een enorme speling in)
2. De TB trekt door naar 160, terwijl de dienstregeling gebaseerd is op 140 km/h
Mij maakt het niet zoveel uit dat ik bijna elke keer in het weekend overal te vroeg ben, maar des te meer opvallend is het. Dit heb ik niet zoveel meegemaakt met de M6'n destijds hier.
En (als Nederlander) vind ik het rijcomfort van de Desiro uitermate hoog, het rijdt erg stil, trekt erg vlot op, en het schud en schommelt niet zoveel. Het zitcomfort vind ik daarentegen weer onder de maat, want de stoelen houden niks in.
De stopcontacten, de duidelijke omroep en infonformatieschermen vind ik een enorm pluspunt. Enige minpunt is dan de verkortingen die gebruikt worden bij zeeën aan ruimte: Brus Centrl, Antw Centrl enzovoorts. De ruimte is er, maar wordt niet benut.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 dec 2013, 18:04
door HLE 2302
The_Knitter schreef:Lukas schreef:Ik was gisteren onderweg met 3 Desiro's(Trein 2013) en bij aankomst in Mechelen hadden we een vertraging van 7 minuten.Deze vertraging werd volledig dicht gereden door dit trio dus ik hoef niet meer te vertellen dat ze supersterk zijn.
Ik reisde zondag met IC 2033 Antwerpen Berchem - Brussel Zuid, en trof ook een trio Desiro's (08508+08507+08???). Met -4 arriveerden wij in Mechelen, -3 in Vilvoorde en -4 in Brussel Noord. Ik had het idee dat de TB waar het kon naar de 160 km/h doortrok. Dit ervaar ik vaker, dat de IC te vroeg in de stations tussen Antwerpen en Brussel halteert in het weekend.
Dit kan natuurlijk 2 dingen betekenen:
1. De dienstregeling is erg ruim opgesteld (er zit ondanks de 160km/h een enorme speling in)
2. De TB trekt door naar 160, terwijl de dienstregeling gebaseerd is op 140 km/h
Vergeet niet dat de uurregeling berekend is op een gesleepte trein en niet op een motorstel, en zeker geen motorstel met zo'n groot acceleratie vermogen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 dec 2013, 20:37
door AlexNL
The_Knitter schreef:Enige minpunt is dan de verkortingen die gebruikt worden bij zeeën aan ruimte: Brus Centrl, Antw Centrl enzovoorts. De ruimte is er, maar wordt niet benut.
Noord'kempen..
Ik kan me één reden bedenken waarom de kleurenschermen in de trein verkorte versies tonen: dat ze gekoppeld zijn aan de matrixschermen bij de deuren en aan de buitenkant. Die displays kunnen de volledige tekst niet tonen in het gekozen formaat. Een ontkoppeling tussen de twee soorten displays zou dit euvel oplossen, maar ik kan me zo voorstellen dat dit geen hoge prioriteit heeft: de intentie van de tekst is tenslotte duidelijk.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 dec 2013, 20:41
door Stijn91
G'bergen is ook nog zo eentje.
Ik weet niet waarom maar de schermen van L5237 stonden op L1764, waarschijnlijk door het afschaffen van P8952 en L5237 als stoptrein reed en de stem dus alle haltes zeker zou afroepen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 dec 2013, 20:43
door Steven
bij elke treinnummer kan men de haltes manueel aanpassen, zowel verwijderen of toevoegen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 dec 2013, 21:08
door Stijn91
Steven schreef:bij elke treinnummer kan men de haltes manueel aanpassen, zowel verwijderen of toevoegen.
Ook als die normaal enkel in Ninove en Geraardsbergen stopt maar vandaag door omstandigheden in elk station tussen Denderleeuw en Geraardsbergen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 dec 2013, 21:50
door jens123
Stijn91 schreef:G'bergen is ook nog zo eentje.
Ik weet niet waarom maar de schermen van L5237 stonden op L1764, waarschijnlijk door het afschaffen van P8952 en L5237 als stoptrein reed en de stem dus alle haltes zeker zou afroepen.
Ik deed vandaag de 5237, maar vermits mij bij aankomst aan de trein werd medegedeeld dat we omnibus moesten rijden, heb ik maar snel de code aangepast: en de 1764 was het eerste treinnummer dat mij te binnen schoot.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 16 dec 2013, 22:03
door Stijn91
jens123 schreef:Stijn91 schreef:G'bergen is ook nog zo eentje.
Ik weet niet waarom maar de schermen van L5237 stonden op L1764, waarschijnlijk door het afschaffen van P8952 en L5237 als stoptrein reed en de stem dus alle haltes zeker zou afroepen.
Ik deed vandaag de 5237, maar vermits mij bij aankomst aan de trein werd medegedeeld dat we omnibus moesten rijden, heb ik maar snel de code aangepast: en de 1764 was het eerste treinnummer dat mij te binnen schoot.
Is er eigenlijk een optie in de Desiro dat men het originele treinnummer heeft, in dit geval de L5237 met alle halte zoals vandaag?
In Geraardsbergen koppelden ze dan 1 stel af zeker om als L5218 te rijden.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 17 dec 2013, 06:58
door Steven
Stijn91 schreef:Steven schreef:bij elke treinnummer kan men de haltes manueel aanpassen, zowel verwijderen of toevoegen.
Ook als die normaal enkel in Ninove en Geraardsbergen stopt maar vandaag door omstandigheden in elk station tussen Denderleeuw en Geraardsbergen.
Je kan gewoon haltes toevoegen in het lijstje van elke trein die het systeem kent.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 17 dec 2013, 17:04
door Stijn91
Steven schreef:Stijn91 schreef:Steven schreef:bij elke treinnummer kan men de haltes manueel aanpassen, zowel verwijderen of toevoegen.
Ook als die normaal enkel in Ninove en Geraardsbergen stopt maar vandaag door omstandigheden in elk station tussen Denderleeuw en Geraardsbergen.
Je kan gewoon haltes toevoegen in het lijstje van elke trein die het systeem kent.
Kost me toch veel tijd denk ik dan.