Ah oke, ja dat kon ik niet afleiden.Jorik schreef:Nee normaal worden er in de dag geen locs gewisseld, enkel als de Loc naar de werkplaats moet kan dit wel eens gebeuren.Stijn91 schreef:Dus je gaat van Antwerpen-Centraal naar Charleroi-Zuid met een 27 en in Charleroi-Zuid zetten ze er een 18 voor ipv de 27 en terug naar Antwerpen.
Ik ben heen gereden met de E4533 (HLE27+8M6), de collega van Charleroi loste mij daar af en verzekerde dan de E4513 naar Essen.
Ik had een klein half uurtje Reserve, om dan de E2014 (HLE1812+8M6) te verzekeren tot Antwerpen-Centraal.
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Die kinderziekte is normaal, het is maar een kleintje. Als je de eerste remming geeft met EP op dan maakt hij van zijn oren. De 2de keer is dat al voorbij.FLV-FGSP schreef:Er schijnen wat kinderziekten te zijn met HLE 18 en meer dan 5 M6'en.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Met lok vooraan of stuurrijtuig of beide richtingen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
Omdat die normaal met 2 T23's rijd.Paul1946 schreef:Ottignie LLN - Binche: Waarom 1 loc van voor en één vanachter? Is dat door een tekort van stuurstandrijtuig M6 ?
En de stroom wordt beperkt als ze in dubbele tractie rijden. Dan kan er maximum 8MW geleverd worden aan 100%
Re: De nieuwe loks reeks 18
Het is/was met T26's, ik hoop dat er met de nieuwe dienstregeling een stuurrijtuig komt want dat is een 18'er gespaard die dan weer een andere trein kan verzekeren.Peche schreef:Omdat die normaal met 2 T23's rijd.Paul1946 schreef:Ottignie LLN - Binche: Waarom 1 loc van voor en één vanachter? Is dat door een tekort van stuurstandrijtuig M6 ?
En de stroom wordt beperkt als ze in dubbele tractie rijden. Dan kan er maximum 8MW geleverd worden aan 100%
Re: De nieuwe loks reeks 18
De parkeerrem van de HLE18 is niet zoals andere locs simpel los te draaien. Je moet wat moeite doen om deze los te krijgen. Je zal dat wel zien in de opleiding StevenSteven schreef:dergelijk incident kan in alle gevallen gebeuren, vrijwaring van incidenten bestaat gewoonweg niet.Boxerke schreef:Al vermoed ik dat dit "incident" dan niet zou gebeurd zijn. Nogmaals ik gok er hier op los hoor ik ben absoluut geen kenner, alleen maar een trein enthousiastSteven schreef:Ze verslepen soms best wel loks gewoon aan staart van een gewone trein hoor.

Re: De nieuwe loks reeks 18
De parkeerrem werkt net zoals bij een hle13. Tenzij hij op voertuig moet gesleept worden. Dan heb je wat extra handelingen maar zo speciaal is het niet op zich vind ik.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Nieuwsgierig met al die "studenten" hier.
18 is toch driefasig ? Op hoeveel herz lopen die motoren zo bv. bij 100 kmh ?
18 is toch driefasig ? Op hoeveel herz lopen die motoren zo bv. bij 100 kmh ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
Met de lok vooraan. Met het stuurrijtuig M6 heb je dit zowel bij de T27 als bij de T18dentheo schreef:Met lok vooraan of stuurrijtuig of beide richtingen ?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ja inderdaad, maar er zijn enkele rangeerders die dat vergeten. Of niet weten hoe ze dat moeten doen.Steven schreef:De parkeerrem werkt net zoals bij een hle13. Tenzij hij op voertuig moet gesleept worden. Dan heb je wat extra handelingen maar zo speciaal is het niet op zich vind ik.
En als ze tegen de TBS niet gezegd hebben dat hij de T18 op sleep moet zetten dan krijgde natuurlijk vodden.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Als ze genoeg M6bx op overschot hebben zullen ze dat zeker doenStijn91 schreef:Het is/was met T26's, ik hoop dat er met de nieuwe dienstregeling een stuurrijtuig komt want dat is een 18'er gespaard die dan weer een andere trein kan verzekeren.Peche schreef:Omdat die normaal met 2 T23's rijd.Paul1946 schreef:Ottignie LLN - Binche: Waarom 1 loc van voor en één vanachter? Is dat door een tekort van stuurstandrijtuig M6 ?
En de stroom wordt beperkt als ze in dubbele tractie rijden. Dan kan er maximum 8MW geleverd worden aan 100%

Re: De nieuwe loks reeks 18
Heb nog eens gekeken in de boek die we gekregen hebben maar er staat daar niets in van frequentie bij tractiemotoren.dentheo schreef:Nieuwsgierig met al die "studenten" hier.
18 is toch driefasig ? Op hoeveel herz lopen die motoren zo bv. bij 100 kmh ?
Enkel de hulpomvormers en transfo's.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Volgens mij zijn het gewone driefasige ééntoerental motoren.
Dus misschien gaan ze weg op 2 Hz tot 75 hz ofzo.
Dat zou per Herz +- 2 kmh zijn. 100kmh +- 50Hz...
Maar misschien gaan ze wel naar 100Hz.
Dus misschien gaan ze weg op 2 Hz tot 75 hz ofzo.
Dat zou per Herz +- 2 kmh zijn. 100kmh +- 50Hz...
Maar misschien gaan ze wel naar 100Hz.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
Da is nu niet echt heel belangrijke info voor een treinbestuurder. Aangezien wij aan die elektronica toch niets kunnen ofmigen doen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
De 1807 op de IC 2207 had vandaag problemen met de tractie werd er deze morgen in het station van Denderleeuw afgeroepen.
De 1807 kwam als IC 2232 toe in Aalst met 6 min. vertraging.
De 1807 kwam als IC 2232 toe in Aalst met 6 min. vertraging.