Pagina 167 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 dec 2011, 14:00
door Jorik
Nog een paar fototjes van onderweg.
Afbeelding
Aan het perron te Brussel-Zuid met de E4521 richting Essen.
Afbeelding
Aan het perron te Antwerpen-Centraal met E4521.
Afbeelding
Beeld richting Luchtbal. Met de snelheidsbeperking van 40km/u :?

Vanavond onze laatste keer met de HLE1816 onder treinnummer E1840 naar Oostende en met E1821 terug.
Volgende week worden deze Oostendes normaal terug met HLE27 gereden.
Dan zouden normaal alle M6en op de relatie Antwerpen Charleroi met HLE18 moeten gereden worden.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 dec 2011, 14:21
door Darko
Stijn91 schreef:De 1807 op de IC 2207 had vandaag problemen met de tractie werd er deze morgen in het station van Denderleeuw afgeroepen.
De 1807 kwam als IC 2232 toe in Aalst met 6 min. vertraging.
Vandaag de 1860 en nog een 18 (tging me te snel) in trek duw met I11 zien voorbijrazen in leuven (testrit dus)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 dec 2011, 14:25
door Stijn91
Darko schreef:Vandaag de 1860 en nog een 18 (tging me te snel) in trek duw met I11 zien voorbijrazen in leuven (testrit dus)
De 1860 gaat men toch als laatste leveren van de 1e 60. Waarom doen ze die andere T18's niet. Of was het misschien om iets te testen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 dec 2011, 14:28
door Darko
Stijn91 schreef:
Darko schreef:Vandaag de 1860 en nog een 18 (tging me te snel) in trek duw met I11 zien voorbijrazen in leuven (testrit dus)
De 1860 gaat men toch als laatste leveren van de 1e 60. Waarom doen ze die andere T18's niet. Of was het misschien om iets te testen.
1860 is al lang het testmodel dat ze voor alle mogelijke testen1st gebruiken hoor.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 dec 2011, 14:29
door Stijn91
Jorik schreef: Beeld richting Luchtbal. Met de snelheidsbeperking van 40km/u :?
40km/u, dat is lekker snel.
Jorik schreef: Vanavond onze laatste keer met de HLE1816 onder treinnummer E1840 naar Oostende en met E1821 terug.
Volgende week worden deze Oostendes normaal terug met HLE27 gereden.
Waarom gaat men nu met 18's naar Oostende en vanaf volgende week terug met een 27.
Jorik schreef:Dan zouden normaal alle M6en op de relatie Antwerpen Charleroi met HLE18 moeten gereden worden.
Dat zal dus sneller zijn dan alle M6en op de relatie Gent - Genk waar ze al sinds september enkele IC's met een 18 doen en nog een deel met een 27.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 dec 2011, 14:55
door Stef
Jorik schreef: Vanavond onze laatste keer met de HLE1816 onder treinnummer E1840 naar Oostende en met E1821 terug.
Als je met 1840 te FSNO iemand naast de sporen ziet wandelen met hond: that's me (claxoneren naar de persoon die hand opsteekt :mrgreen: )

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 dec 2011, 18:43
door 260689
Darko schreef:
Stijn91 schreef:De 1807 op de IC 2207 had vandaag problemen met de tractie werd er deze morgen in het station van Denderleeuw afgeroepen.
De 1807 kwam als IC 2232 toe in Aalst met 6 min. vertraging.
Vandaag de 1860 en nog een 18 (tging me te snel) in trek duw met I11 zien voorbijrazen in leuven (testrit dus)
Klopt niet. Ze zijn bezig met de I11 stuurstandrijtuigen ETCS aan het installeren, daarom dat men met 18 vooral als achteraan rijd ;-).

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 dec 2011, 18:56
door Steven
zowel de stuurrijtuigen als HLE13 krijgen ETCS vooruitrustig, geen functionele ETCS, die kan er niet op zolang TBL2 nodig is.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 dec 2011, 20:01
door Stef
Stef schreef:
Jorik schreef: Vanavond onze laatste keer met de HLE1816 onder treinnummer E1840 naar Oostende en met E1821 terug.
Als je met 1840 te FSNO iemand naast de sporen ziet wandelen met hond: that's me (claxoneren naar de persoon die hand opsteekt :mrgreen: )
Ik stond daar, heb mijn hand opgestoken, heb je zien zitten (want licht stond aan, ging wel net uit wanneer ik hand op stak), echter geen claxon. :( :wink:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 07 dec 2011, 20:16
door ferry
Hoi

Waarom terug een "27" naar Oostende?

Hoelang gaat 40 km/u nog duren in "Antwerpse tunnel" (begint stilaan een schande te worden!)

f

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 dec 2011, 00:40
door Peche
ferry schreef:Hoi

Waarom terug een "27" naar Oostende?

Hoelang gaat 40 km/u nog duren in "Antwerpse tunnel" (begint stilaan een schande te worden!)

f
Ze hebben de 18 nodig voor charleroi?
En dat zal waarschijnlijk nog een jaar of 5 of zelfs tot het eind der tijden duren... Slechte constructie tunnel hé...

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:46
door Jorik
Stef schreef: Ik stond daar, heb mijn hand opgestoken, heb je zien zitten (want licht stond aan, ging wel net uit wanneer ik hand op stak), echter geen claxon. :( :wink:
Sorry ik heb het echt niet gezien :? als ik het geweten had.
Volgende keer dan maar 8)
Peche schreef:
ferry schreef:Hoi

Waarom terug een "27" naar Oostende?

Hoelang gaat 40 km/u nog duren in "Antwerpse tunnel" (begint stilaan een schande te worden!)

f
Ze hebben de 18 nodig voor charleroi?
En dat zal waarschijnlijk nog een jaar of 5 of zelfs tot het eind der tijden duren... Slechte constructie tunnel hé...
Aan de tunnel wordt gewerkt. Als reeds vermeld in vorige post zijn er reeds testritten gebeurt aan hogere snelheden.
Er was nl. een probleem met de waterafvoer en daar door was de dempingsmaterie onder de sporen nat geworden en was de demping dus weggevallen met de gekende gevolgen. Het echte resultaat is nog niet bekend.

De 18 op FSD was eigenlijk om depot FN al wat met de 18 te laten rijden zolang depot Charleroi niet genoeg bestuurders had die opgeleid waren. Ook voor de opleiding van de bestuurders was dit handig, tijdens de opleiding moeten er natuurlijk ook ritten gedaan worden en deze samenstelling wordt heel de dag door depot Antwerpen gereden.

Afbeelding
Na aankomst met E1840 aan het perron te Oostende.

Afbeelding
ER1821 Uitgeweken op Antwerpen-Schijnpoort.
Ze is nu ook anders georiënteerd,door een persoonsongeval tussen Bercherm en Antwerpen-Centraal zijn we beperkt geworden tot Berchem. Vandaar zijn we dan rechtstreeks naar Schijnpoort gereden. Nu staat de Loc kant Antwerpen en Stuurrijtuig kant Oostende.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 dec 2011, 23:35
door Stijn91
In de Metro van gisteren stond er een artikel over de T18.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 09 dec 2011, 06:41
door Bibke
Stijn91 schreef:In de Metro van gisteren stond er een artikel over de T18.
Wat stond er in?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 09 dec 2011, 07:53
door Zorba
Afbeelding