... en daarbij het (weliswaar "minder dan fanatiek") streven van diverse overheden om vrachtwagens van de baan te halen. Er zouden toch echt meer en meer goederentreinen moeten rijden, en die trend zou alleen maar moeten gaan toenemen.Vergeet ook de groei van de haven niet.
Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
In de zomer van 2012 kon men wel 4 treinen naar de Oostkust sturen nog voor de spoorbrug aan de blauwe toren in dienst werd genomen in 2015. Met de belofte van infrabel voor hogere capacteit. Ik vind het dus vreemd dat dit nu niet zou kunnen met betere infrastructuur.trainlovertje schreef: ↑15 jul 2024, 18:53Omdat het toen in de zomermaanden kon, wil niet automatisch zeggen dat het het hele jaar kon, laat staan dat het nu nog kan. Vergeet ook de groei van de haven niet.
IC Knokke
IC Blankenberge
L Blankenberge (afkomstig van Zottegem en Kortrijk) > nu rijdt deze trein onder het label IC.
L Zeebrugge.
Artikel HLN:
https://www.hln.be/blankenberge/vanaf-v ... ~a6fc4a1d/
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Bekeken vanuit mijn thuisstation: als dit klopt zou Liedekerke zijn rechtstreekse aansluiting met Gent verliezen, dat lijkt me toch best onredelijk voor het op 2/3 na grootste station tussen Gent en de hoofdstad, van waaruit veel pendelaars en studenten de trein nemen.
Ik vloekte al eens toen in april 1 van de 2 treinen per uur wegviel, maar dit lijkt me toch niet serieus? Wat het des te pijnlijker maakt is dat de treinen wel nog door Liedekerke (zullen) rijden, maar zonder stoppen.
Mijn hoop is nu gevestigd op de werken in Denderleeuw, misschien dat na afloop daarvan deze treinen in ere hersteld worden?
Ik vloekte al eens toen in april 1 van de 2 treinen per uur wegviel, maar dit lijkt me toch niet serieus? Wat het des te pijnlijker maakt is dat de treinen wel nog door Liedekerke (zullen) rijden, maar zonder stoppen.
Mijn hoop is nu gevestigd op de werken in Denderleeuw, misschien dat na afloop daarvan deze treinen in ere hersteld worden?
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Ze willen die IC versnellen, iets waar ik niet helemaal tegen ben, de IC's op L50 lijken soms trager dan bepaalde L treinen, voornamelijk door Serskamp, Schellebelle, Melle en Merelbeke. Die kunnen nog niet geschrapt worden zoder een S uit Gent, met de extra S4 en het stoppen van de S8 in Liedekerke gaat dat dan wel al voor Liedekerke. Het is ook niet zo een ramp aangezien de S8 enkele minuten voor de IC in Denderleeuw aankomt, dus je hoeft niet lang te wachten op je overstap.klaas schreef: ↑16 jul 2024, 11:24 Bekeken vanuit mijn thuisstation: als dit klopt zou Liedekerke zijn rechtstreekse aansluiting met Gent verliezen, dat lijkt me toch best onredelijk voor het op 2/3 na grootste station tussen Gent en de hoofdstad, van waaruit veel pendelaars en studenten de trein nemen.
Ik vloekte al eens toen in april 1 van de 2 treinen per uur wegviel, maar dit lijkt me toch niet serieus? Wat het des te pijnlijker maakt is dat de treinen wel nog door Liedekerke (zullen) rijden, maar zonder stoppen.
Mijn hoop is nu gevestigd op de werken in Denderleeuw, misschien dat na afloop daarvan deze treinen in ere hersteld worden?
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Staan er eigenlijk nog (piekuur)treinen gepland met I6 vanaf december? Nu dat de I11s naar het buitenland gaan voor de Benelux en de IC Brussel - Paris en de I11 en I6 vaak samen zaten op piekuurtreinen vraag ik mij waar die nog gaan worden gebruikt.




Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Alle rijtuigen zonder airco stonden vorig jaar te koop. Hierdoor zouden normaal enkel de I6/I10 die 200 rijden nog in dienst blijven. Ik heb geen idee of ze effectief al allemaal verkocht zijn: enkele verkochte rijtuigen staan al maanden aan de kant in Oostende en enkele zijn al gesloopt bij Casier in Deerlijk.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
i6: gaat dat dan over rijtuig 11601-11608 nog in dienst, allen eersteklas (A9)?
110: hoeveel hiervan zijn verbouwd met fietsruimte?
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Er rijden nog effectief I10 zonder airco rond. Op de Brussel - Luxemburg bijvoorbeeld. Soms Antwerpen - Brussel, Brussel - Namur - Luik, zelfs op P treinen Moeskroen - Doornik - Schaarbeek zijn ze al aangetroffen.6224 schreef: ↑19 jul 2024, 17:09Alle rijtuigen zonder airco stonden vorig jaar te koop. Hierdoor zouden normaal enkel de I6/I10 die 200 rijden nog in dienst blijven. Ik heb geen idee of ze effectief al allemaal verkocht zijn: enkele verkochte rijtuigen staan al maanden aan de kant in Oostende en enkele zijn al gesloopt bij Casier in Deerlijk.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
I6 nog in dienst:
AU (11607-11620): 3/14
AUH (11601-11606): 6/6
BU (12601-12624, 12626-12639, 12642-12660): 17/57
BVU (12625, 12640, 12641): 3/3
Bc (ex-B) (0/15):
Alle i6 hebben airco.
i10 nog in dienst:
AU (11701-11715): 12/25
BU (12701-12745*): 14/29
BVU (12701-12745*): 14/16
* twee reeksen gemengd over 45 nummers
BUH (12755, 12775-12780): 0/7 (6 van de 7 zijn verbouwd tot WR, SR, Bistro)
BVUH (12746-12754, 12756-12774): 28/28
Bistro (12780): 0/1
WR (16005-16008): 1/4
SR (17903): 1/1
Alle BUH, BVUH, WR en SR hebben airco.
Op die P treinen 8513/8515 zijn ze enkel aan te treffen als ze in Doornik een dartpijltje gooien en zo kiezen welke treinen op welke ritten komen en de tractieverdelers compleet negeren.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Hey allemaal, ik heb gehoord dat de P-treinen vanuit Schaarbeek richting De Panne zouden bestaan uit M5 rijtuigen in plaats van m4 rijtuigen, klopt dit ? Alvast merci
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
1e wat ik daarvan hoor, maar het zou mij niet verbazen.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Hoge functie bij B-TC zegt dat wij alle M5 van Vorst gaan krijgen in Schaarbeek en dat er dus veel verbindingen (zoals Schaarbeek - De Panne/Poperinge/Mons/Mouscon) met M5 kunnen gaan rijden maar tegelijkertijd zegt een hoge functie van B-TO dat da nog niet zeker is omdat het vrij onverantwoord is en dat we dan meer rangeerders, bestuurders en rangeerdiesels nodig hebben in Schaarbeek om al die rijtuigen te kunnen vervangen, aangezien M5 veel meer defecten heeft en vaker moeten wisselen en aslook M5 meer werk en moeite zijn om te koppene/ontkoppelen.
Aangezien Oostende hun i10 en i11'en naar Vorst gaan verhuizen zullen zij ook geen rijtuigen meer hebben voor de P treinen naar Schaarbeek. We zullen voornamelijk moeten afwachten.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
I11 hebben hun hele leven in Oostende gezeten. Met zorg onderhouden. Als ge bepaalde rijtuigen ziet die door vorst onderhouden worden......