Tijdens de daluren zit er amper volk op tussen Nekkerspoel en Antwerpen. Hopelijk meer succes met deze verbinding.fets schreef:En van de stop in NekkerspoelShrek schreef:meteen het einde van de IC in Haacht
spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
De nieuwe treindiensten via de Luchthaven t.t.z De Panne - Mechelen en Antwerpen-Mechelen-Leuven-Landen ,zijn al terug te vinden in de dienstregeling van de NMBS op hun website.
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Is dat het enige wat daar gaat rijden, of is dat voorlopig?(richting Antwerpen/Leuven, richting Brussel zou later pas klaar zijn)
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
en welke trein nummers zijn dit dan ? ben net is gaan kijken op de site maar nog niets terug te vindenrudi houthooft schreef:De nieuwe treindiensten via de Luchthaven t.t.z De Panne - Mechelen en Antwerpen-Mechelen-Leuven-Landen ,zijn al terug te vinden in de dienstregeling van de NMBS op hun website.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Op de website van de NMBS onder de dienstregelingen bijvoorbeeld van "Mechelen" naar "Brussel Nationaal Luchthaven" met een datum vanaf 10/06/2012 invullen. Dan vind je de treindiensten terug op deze verbinding.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Vanuit Antwerpen komt er een "IC" naar Landen met de nummers 26xx <50 met traject:
Antwerpen-Centraal
Antwerpen-Berchem
Mechelen
Brussel-Nat-Luchthaven
Leuven
Vertrijk
Tienen
Ezemaal
Neerwinden
Landen
Vanuit Mechelen komt er nog een "IR" verbinding met de luchthaven richting De Panne met treinnummer 36xx <50 met traject:
Mechelen
Brussel-Nat-Luchthaven
Brussel-Noord-Centraal-Zuid
Gent-Sint-Pieters
De Pinte
Deinze
Tielt
Lichtervelde
Kortemark
Diksmuide
Veurne
Koksijde
De Panne
Trajectduur Mechelen - Luchthaven: 11 minuten.
In de weekends is er een stoptrein Antwerpen-Luchthaven met de numer 32xx >50 met traject:
Antwerpen-Centraal
Antwerpen-Berchem
Morstel-Deurnesteenweg
Morstel-Oude God
Hove
Kontich
Duffel
Sint-Katelijne-Waver
Mechelen-Nekkerspoel
Mechelen
Brussel-Nat-Luchthaven
Ook in het weekend is er de "IR" verbinding Mechelen-Brussel-Zuid met nummer 42xx <50
Mechelen
Brussel-Nat-Luchthaven
Brussel-Noord
Brussel-Centraal
Brussel-Zuid
Voorlopig uit de Kempen blijft het anderhalf tot twee uren voor naar de Luchthaven te rijden, tijdens de week is dit 1u15.
Antwerpen-Centraal
Antwerpen-Berchem
Mechelen
Brussel-Nat-Luchthaven
Leuven
Vertrijk
Tienen
Ezemaal
Neerwinden
Landen
Vanuit Mechelen komt er nog een "IR" verbinding met de luchthaven richting De Panne met treinnummer 36xx <50 met traject:
Mechelen
Brussel-Nat-Luchthaven
Brussel-Noord-Centraal-Zuid
Gent-Sint-Pieters
De Pinte
Deinze
Tielt
Lichtervelde
Kortemark
Diksmuide
Veurne
Koksijde
De Panne
Trajectduur Mechelen - Luchthaven: 11 minuten.
In de weekends is er een stoptrein Antwerpen-Luchthaven met de numer 32xx >50 met traject:
Antwerpen-Centraal
Antwerpen-Berchem
Morstel-Deurnesteenweg
Morstel-Oude God
Hove
Kontich
Duffel
Sint-Katelijne-Waver
Mechelen-Nekkerspoel
Mechelen
Brussel-Nat-Luchthaven
Ook in het weekend is er de "IR" verbinding Mechelen-Brussel-Zuid met nummer 42xx <50
Mechelen
Brussel-Nat-Luchthaven
Brussel-Noord
Brussel-Centraal
Brussel-Zuid
Voorlopig uit de Kempen blijft het anderhalf tot twee uren voor naar de Luchthaven te rijden, tijdens de week is dit 1u15.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Amaaaiii... een groot applaus voor dit aantrekkelijke en ambitieuze aanbod in het weekendKristofke schreef:In de weekends is er een stoptrein Antwerpen-Luchthaven met de numer 32xx >50 met traject:
Antwerpen-Centraal
(knip)
Brussel-Nat-Luchthaven

Een tweede trein Antwerpen/Mechelen-Leuven op weekenddagen is blijkbaar niet mogelijk. (naast de boemel Antwerpen-Leuven via Aarschot en "IR" SintNiklaas-Leuven)
Maar zoals gewoonlijk zal het argument wel zijn dat men géén geld heeft voor de exploitatie. Awel, dan had men die Diabolo beter ook achterwege kunnen laten.
Welke Antwerpenaar zal in het weekend gezapig in een L-trein (materieel?) vervoerd willen worden met koffers en al naar de luchthaven?
Sorry als ik hard klink, maar zo bekijk ik het uit reizigers- én vervoerskundig oogpunt wel.
PS.
Betekent dit overigens ook dat de rechtstreekse stoptrein Antwerpen-Brussel in het weekend niet meer terugkomt? Deze is nu gesplitst in Mechelen omwille van de vele werken op lijn 25/27.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Als ze daar in Antwerpen problemen mee hebben kan ik verstaan maar als je denkt dat het vanuit Brussel beter is ga dan uw gang. Daar kom je 1 op 2 keer in de oudste klassiekjes te zitten tijdens het weekend om naar de luchthaven te gaan. Maak uw keuze. Het zal wachten worden tot de voldoende instroom aan desiro's en het vervoersplan 2013 voor we compleet kunnen oordelen.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Wat is de reden dat die beide vlak na elkaar rijden tussen Mechelen en Luchthaven?Kristofke schreef: Vanuit Antwerpen komt er een "IC" naar Landen met de nummers 26xx
Vanuit Mechelen komt er nog een "IR" verbinding met de luchthaven richting De Panne met treinnummer 36xx
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Eens, vanuit Brussel is de bediening ook ondermaats - heb dat zaterdag nog eens kunnen aanschouwen. de 'Brussels Airport Express'... Dan verwacht je toch iets (als buitenlandse toerist). Je krijgt een ritje in een museumtrein: de 162 als ik me niet vergis. Leuk voor spoorhobbyisten, maar niet aantrekkelijk voor de gewone klant.Steven schreef:Als ze daar in Antwerpen problemen mee hebben kan ik verstaan maar als je denkt dat het vanuit Brussel beter is ga dan uw gang. Daar kom je 1 op 2 keer in de oudste klassiekjes te zitten tijdens het weekend om naar de luchthaven te gaan. Maak uw keuze. Het zal wachten worden tot de voldoende instroom aan desiro's en het vervoersplan 2013 voor we compleet kunnen oordelen.
Maar het gaat me ook om het principe: men heeft miljoenen geïnvesteerd in de Diabolo en werd met veel tamtam een snelle verbinding Antwerpen-Mechelen-Luchthaven beloofd. In het weekend is dat dus.....
mvg,
thejay
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
1) Er is inderdaad GEEN geld voor EXTRA treinen. Remember dat er in december zelfs een hele reeks treinen VERDWIJNEN. Dat verhaal geldt trouwens OOK voor dec 2013, ik verwittig al maar!!!thejay schreef: Maar het gaat me ook om het principe: men heeft miljoenen geïnvesteerd in de Diabolo en werd met veel tamtam een snelle verbinding Antwerpen-Mechelen-Luchthaven beloofd. In het weekend is dat dus.....
mvg,
thejay
2) Denk er ook aan dat juni een zeer slechte periode is om de treindienst aan te passen. Wil jij gaan vertellen aan de TBS dat ze tijdens de verlofperiode (eigenlijk vanaf de verlofperiode) nog eens extra diensten gaan moeten doen, terwijl ze nu al geen verlof kunnen pakken door de werkdruk.
3) In december wordt het aanbod van juni (wat betreft de Diabolo) nog lichtjes aangepast, maar volgend jaar (dec 2013) zal er zeer veel veranderen, ook voor de Luchthaven.
4) Er is inderdaad veel geinvesteerd in de Diabolo (door de privé!!!) maar dat impliceert niet dat het geld (en materieel, personeel) ineens maar uit de lucht valt om daar ook ineens een mega-aanbod te aan realiseren.
5) En de Diabolo an sich zal dan wel klaar zijn in juni, maar de aansluiting van die Diabolo aan de rest van het net is aan de noordkant nog verre van klaar, wat impliceert dat we daar niet zomaar hup wat treinen kunnen tussenzwieren.
6) En bovendien is het INFRABEL (en zeker niet NMBS) die met veel TAMTAM wil gaan verkondigen dat de Diabolo klaar is. Da's zoals zeggen: Kijk, de Lange Wapper is klaar in Antwerpen, maar je moet er wel enkele jaren oprijden via een tijdelijk aangelegd asfaltwegje met één rijvak. Voor ons (Infrabel) is het prestigeproject is klaar! Allez hup operatoren: rijden maar!
spoorwegrealist
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Die rijden toch op (exact) een halfuur van elkaar?K V B schreef:Wat is de reden dat die beide vlak na elkaar rijden tussen Mechelen en Luchthaven?Kristofke schreef: Vanuit Antwerpen komt er een "IC" naar Landen met de nummers 26xx
Vanuit Mechelen komt er nog een "IR" verbinding met de luchthaven richting De Panne met treinnummer 36xx
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
KVB heeft zich laten vangen door de treinnummers denk ik en ze voor tijden aangenomen.calabria schreef:Die rijden toch op (exact) een halfuur van elkaar?K V B schreef:Wat is de reden dat die beide vlak na elkaar rijden tussen Mechelen en Luchthaven?Kristofke schreef: Vanuit Antwerpen komt er een "IC" naar Landen met de nummers 26xx
Vanuit Mechelen komt er nog een "IR" verbinding met de luchthaven richting De Panne met treinnummer 36xx
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Louter voor de volledigheid, wat puntje 4) betreft: de treinreiziger betaalt die privé-publieke investering terug via de Diabolo-toeslag op het ticket, dus die heeft eigenlijk 'extra' recht op een goed aanbod.stefanic schreef:1) Er is inderdaad GEEN geld voor EXTRA treinen. Remember dat er in december zelfs een hele reeks treinen VERDWIJNEN. Dat verhaal geldt trouwens OOK voor dec 2013, ik verwittig al maar!!!thejay schreef: Maar het gaat me ook om het principe: men heeft miljoenen geïnvesteerd in de Diabolo en werd met veel tamtam een snelle verbinding Antwerpen-Mechelen-Luchthaven beloofd. In het weekend is dat dus.....
mvg,
thejay
2) Denk er ook aan dat juni een zeer slechte periode is om de treindienst aan te passen. Wil jij gaan vertellen aan de TBS dat ze tijdens de verlofperiode (eigenlijk vanaf de verlofperiode) nog eens extra diensten gaan moeten doen, terwijl ze nu al geen verlof kunnen pakken door de werkdruk.
3) In december wordt het aanbod van juni (wat betreft de Diabolo) nog lichtjes aangepast, maar volgend jaar (dec 2013) zal er zeer veel veranderen, ook voor de Luchthaven.
4) Er is inderdaad veel geinvesteerd in de Diabolo (door de privé!!!) maar dat impliceert niet dat het geld (en materieel, personeel) ineens maar uit de lucht valt om daar ook ineens een mega-aanbod te aan realiseren.
5) En de Diabolo an sich zal dan wel klaar zijn in juni, maar de aansluiting van die Diabolo aan de rest van het net is aan de noordkant nog verre van klaar, wat impliceert dat we daar niet zomaar hup wat treinen kunnen tussenzwieren.
6) En bovendien is het INFRABEL (en zeker niet NMBS) die met veel TAMTAM wil gaan verkondigen dat de Diabolo klaar is. Da's zoals zeggen: Kijk, de Lange Wapper is klaar in Antwerpen, maar je moet er wel enkele jaren oprijden via een tijdelijk aangelegd asfaltwegje met één rijvak. Voor ons (Infrabel) is het prestigeproject is klaar! Allez hup operatoren: rijden maar!
Eveneens aangaande puntje 4) kan wat materieel-investering betreft trouwens de MR08 (Desiro) meetellen. Die investering is in juni echter nog kwasi niet beschikbaar op het terrein.
6) is alweer een mooi voorbeeld van de gevolgen van het opsplitsen van de spoorweg. (Dat zal de treinreiziger echter worst wezen.)
1) vind ik persoonlijk bijzonder jammer, en getuigen van kortzichtigheid (van wie laat ik even in het midden, want ik wil het hier niet doen verzanden in dergelijke discussie, maar het ligt zeker niet alleen bij de NMBS).
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Jammer dat ze de IR Mechelen - De Panne niet gaan laten stoppen in Denderleeuw, een rechtstreekse trein naar Mechelen zou altijd welkom zijn.