De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
uw voorstel komt te laat, ze hebben brussel kapellekerk gekregen en ze hebben hun eigen kans binnen brussel verpruts tot de laatste mm.
wat hebben skaters nu met spuiters te maken, niets. Skaten is een sport die je ergens vrij moet kunnen beoefenen. Die spuiters zoeken een soort kick waar weinig mensen op zit te wachten, geeft vele een slecht gevoel, zorgt voor extra onveiligheid. Materiele schade en zo meer.
wat hebben skaters nu met spuiters te maken, niets. Skaten is een sport die je ergens vrij moet kunnen beoefenen. Die spuiters zoeken een soort kick waar weinig mensen op zit te wachten, geeft vele een slecht gevoel, zorgt voor extra onveiligheid. Materiele schade en zo meer.
Skaters, die trouwens ook doen voor de kick, was een voorbeeld. Het was een plaag en die verdween. Omdat de staat eindelijk eens wat verstand kregen om hen ruimte te geven. Maar goed. Ik laat het hierbij.
Skaters zijn nog nooit als een plaag bezien zover ik weet, wel als een gevaar. Gevaar in de zin van dat ze zaken doen op openbare weg die niet altijd rekening houden met andere weggebruikers. Zeker de allerjongste staan niet altijd stil bij wat ze doen. Een skatepark met een duidelijk reglement zorgt er voor dat ze veilig hun hobby kunnen beoefenen. Een plaag is iets dat je niet wil, als we geen skaters wilden hebben dan hadden we evenmin skateparken gemaakt in de vele dorpen.
Jongeren die gewoon de wetten negeren en op straat skaten. Is dit soms alleen een gevaar? Dit was een plaag voor de wet. En de wet heeft die plaag op vele plaatsen kunnen bestrijden door parken aan te leggen waar zij daar lekker op los kunnen gaan. Ik weet nog de tijd toen mijn oom dagelijks boetes gaf aan jongeren die op straat reden met hun board. Het was verboden, omdat - zoals jij al zei - gevaarlijk was. Nu is het nog steeds verboden. Maar de jongeren kunnen nu vrij spel krijgen op hun terrein.
Als ze dit nou eens doen voor de spuiters, zou dit ook stukken beter zijn. En we spreken niet alleen van Brussel, maar over gans België. Ik weet nergens in mijn regio een plaats waar ze kunnen spuiten, nergens.
Ik denk dat we beter ermee ophouden, want het lijkt me logish dat een forum regels heeftn waarin één regel zegt "hou aan het topic". Want dit doen we alvast niet meer. En jij als globale moderator zou dit moeten weten.
Als ze dit nou eens doen voor de spuiters, zou dit ook stukken beter zijn. En we spreken niet alleen van Brussel, maar over gans België. Ik weet nergens in mijn regio een plaats waar ze kunnen spuiten, nergens.
Ik denk dat we beter ermee ophouden, want het lijkt me logish dat een forum regels heeftn waarin één regel zegt "hou aan het topic". Want dit doen we alvast niet meer. En jij als globale moderator zou dit moeten weten.
tja een andere forumregel is dat we treinen die bespoten zijn niet in de aandacht zetten, jij was aardig bezig deze regel compleet te negeren. IK heb ondertussen al aangehaald dat spuiters een plek geven geen oplossing is aangezien ze die oplossing zelf verpesten en de aangeboden hand afhakken in plaats van ze vast te nemen. Een groot verschil en totaal niet te vergelijken met uw skatersvoorbeeld. Dan kunnen we voor dieven misschien ook een ruimte voorzien waar ze naar believen mogen stelen? een speciaal stadion voorzien voor hooligans waar ze alles naar believen mogen afbreken. Kwestie van uw lijn effe door te trekken.
Laat het maar. Want straks moet ik nog een tekeningetje bij maken. En nog iets, waar staat die ene regel? Toch niet ergens in de duizenden berichten verstopt? En zoals eerder vermeld, excuseer voor het plaatsen van de foto. Ik heb enke de foto geplaatst om te vragen of het wel daadwerkelijk die was. De foto heb ik ondertussen offline gehaald. Of heb jij dit nog niet opgemerkt?
Die ene regel heeft zich al tientallen keren laten zien, elke keer hier een discussie over die kladschilders ontstaan is. Ik blader niet in elk onderwerp elke seconde terug, dat is een beetje te zot om volgen. Als moderator heb ik zo al genoeg werk hier met al de rest. Zoals ik nogal eerder zei in zovele andere onderwerpen ben ik ook maar mens en probeer ik het geheel hier wat proper te houden, ik ben verre van perfect en kan onmogelijk alles volgen. Ik dank de mensen die me geregeld een PB sturen als er ergens een probleemsituatie ontstaan of er weer spammers bezig zijn.
Nu ja herhaling is de moeder van het onderwijs zei men mij ooit, dus blijf ik rustig geregeld zaken herhalen met de hoop dat ze ooit in iedereen zijn hoofdje blijven hangen.
een aantal regels staan trouwens vermeld in HGBT algemeen, wat regels die je eens moet lezen, kan handig zijn
Nu ja herhaling is de moeder van het onderwijs zei men mij ooit, dus blijf ik rustig geregeld zaken herhalen met de hoop dat ze ooit in iedereen zijn hoofdje blijven hangen.
een aantal regels staan trouwens vermeld in HGBT algemeen, wat regels die je eens moet lezen, kan handig zijn

Mag ik u een tip geven, plaats die regel in het reglement. Want ik las het reglement. Ik wist niks van die regel, maar toch moet men mijn neus afbijten omdat ik die verborgen regel heb overtreden. Evenejts UW lijn door trekken. Ik ben ook maar een mens, ik heb ook niet voldoende tijd om alles te volgen (ik ben overigens op 1 forum moderator, 1 website - zie onderaan de banner - medewerker, fotograaf voor een website en designer voor een First-Shooter game, en ik ben een mens die ook moet werken en overleven) of om alles op te zoeken. Wat namelijk het eind resultaat volgt: ik wist NIKS van het bestaan van dit regel. Plaats het dan best in het reglement, want zo valt beter op dan tussen wel geteld 103048 berichten.
En hierbij excuseer ik (nogmaals) voor het plaatsen van de foto die in overtreding ging.
En hierbij excuseer ik (nogmaals) voor het plaatsen van de foto die in overtreding ging.
De regel staat er tussen
maar niet letterlijk onder de vorm van GEEN graffitifoto's.

- trainfreak
Ik heb vandaag nog eens de ongemoderniseerde 714 gezien die binnenkort zal omgevormd worden naar cityrail.
Eveneens reed het ex-sabenastel 598 in Brussel.
de 714 is de laatst niet vernieuwde klasieker bij mijn wetenAM'er schreef:Ik heb vandaag nog eens de ongemoderniseerde 714 gezien die binnenkort zal omgevormd worden naar cityrail.

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Er rijden nog alleszins 3 klassiekjes (676-710-714) in september.
Tegen eind 2009 zullen deze wel verdwenen zijn.
Tegen eind 2009 zullen deze wel verdwenen zijn.
HLE 2302 schreef:de 714 is de laatst niet vernieuwde klasieker bij mijn wetenAM'er schreef:Ik heb vandaag nog eens de ongemoderniseerde 714 gezien die binnenkort zal omgevormd worden naar cityrail.
Zeker nog vier. Dinsdag passeerde de 669 me in Brussel-Noord.AM'er schreef:Er rijden nog alleszins 3 klassiekjes (676-710-714) in september.
Tegen eind 2009 zullen deze wel verdwenen zijn.HLE 2302 schreef:de 714 is de laatst niet vernieuwde klasieker bij mijn wetenAM'er schreef:Ik heb vandaag nog eens de ongemoderniseerde 714 gezien die binnenkort zal omgevormd worden naar cityrail.
Intressant om te weten dat de 669 ook nog rondbolt.
Deze werd het laatst gespot op 18 augustus in Appelterre.
bron:
http://spoorvreter.be/blog/?page_id=280
Deze werd het laatst gespot op 18 augustus in Appelterre.
bron:
http://spoorvreter.be/blog/?page_id=280