IC/IR 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Merijn

Bericht door Merijn »

MIVB-reiziger schreef:In De Panne stonden er vandaag minstens drie stellen MS96 in de bundel (maar de IR-i wel volledig met Breaks, voorzover ik kon zien). Hoe zouden ze die overgebracht hebben tot hier, met alle perikelen gisteren? Zijn er gewone diensten met deze 96's uitgevoerd, of zijn ze leeg tot daar gereden?
Volgens de "Artweb" was er zondag een extra trein van Brugge Bundel naar De Panne. Waarschijnlijk waren dit de MS96.

PS: heb je nog foto's van in Adinkerke, want Lijn73 interesseert mij toevallig het meest!
steved

Bericht door steved »

hallo,

Ben ik juist te veronderstellen dat de ICI die in Antwerpen aankomt terug als ICN vertrekt en omgekeerd ? Dan is er daar ook maar 10 min keertijd voorzien, net als in Charleroi.

Vandaag in Brussel-Zuid :

ICI van 12u53 naar A'pen +33
ICI van 13u09 naar Choi +18
ICN van 13u25 naar Apen +13

gr, Steve
Patrick

Bericht door Patrick »

Volgens Infrabel waren er vanmorgen geen problemen als gevolg van de nieuwe dienstregeling. Wel een aantal incidenten die roet in het eten gooiden:
- Brussel-Leuven: "kwaad opzet" (technisch probleem met veiligheidstoestel in Nossegem)
- Brussel-Bergen: 's Gravenbrakel (wisselstoring)
- Brussel-Gent-kust: luchtverlies in remleiding
- Brussel-Antwerpen-Mechelen: loos alarm na melding TB
Op radio gehoord dat enkele treinen werden afgeschaft wegens "niet opdagen van TB".
(De Morgen)

Aaaaaaaaaaaaaaaaarg!!! Op VRT-nieuws.net hebben we onze Engelse treintjes weer :evil:
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

niet opdagen TB, das wel vrij goedkoop? waarom was die TB er niet, mss waren ze gewoon iemand vergeten aan te duiden, was een dienst gewoonweg niet voorzien en noem maar op waarom er geen TB aanwezig was.
Wover

Bericht door Wover »

Steven schreef:niet opdagen TB, das wel vrij goedkoop? waarom was die TB er niet, mss waren ze gewoon iemand vergeten aan te duiden, was een dienst gewoonweg niet voorzien en noem maar op waarom er geen TB aanwezig was.
In het geval van de IR-g (Turnhout - Antwerpen): De TB moest voor de eerste trein Turnhout - Antwerpen van Mol naar Turnhout, maar door een NMBS-reden was de taxidienst onbestaande, en kon de TB bijgevolg niet in Turnhout geraken. Daardoor werd de trein afgeschaft, zoals je in het vrtnieuws.net filmpje kan zien ;).
Steven

Bericht door Steven »

tja das de TB zijn fout niet he
Wover

Bericht door Wover »

Steven schreef:tja das de TB zijn fout niet he
Dat zegt toch ook niemand, maar het had inderdaad beter geformuleerd kunnen worden bij het omroepen ;).
Steven

Bericht door Steven »

Wover schreef:
Steven schreef:tja das de TB zijn fout niet he
Dat zegt toch ook niemand, maar het had inderdaad beter geformuleerd kunnen worden bij het omroepen ;).
voila da bedoel ik juist, sta nu is als gemiddelde passagier op een perron en je zou zoiets horen afroepen. eerste gedachte is weer van "weer ne luie treinbestuurder"
260689

Bericht door 260689 »

Vanmorgen in het station van Gent-St-Pieters rond 8u dikke gaos.
Zo werd er meegedeeld dat er een seinstoring was tussen Brussel en Gent.
Volgende treinen in vertraging:
IC-E trein van 07u57 (Brussel-Hasselt-Tongeren)15min vertraging
De IC-G van 08u15 (Aalter-Brugge-Oostende) 5min vertraging.
IC-E van 08u06 (Brugge-Knokke/Blankenberge) 25min vertraging
P trein van 08u11 (Brussel-Schaarbeek) 10min vertraging.

Ook nieuw fonemeen was dat de IR trein van Gent (vertrek 07u52) naar De Panne met AM96 werd gereden. Met de 540 en treinstel uit Brussel was de 501 die normaal gezien naar Luxemburg rijd, dat stel.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

De IR naar de Panne wordt in de nieuwe DRG standaard met 96's gedaan. Dit zijn de stellen die van de IC-E komen. De breaks gaan naar de L Brugge-Gent.
Wat er met de klassiekjes gebeurt weet ik niet. Geschrapt?

BDJ
Shrek

Bericht door Shrek »

hoe zit het met de IC-E? waren er M6? :D
Dietrich

Bericht door Dietrich »

'k Ga niet echt zeggen dat ik problemen had deze morgen, maar toch enkele opvallendheden, zoals de IC L die in Zottegem 5 min vertraging had opgebouwd door te moeten wachten op aansluiting van een Playmobil uit Gent-Sint-Pieters. In Denderleeuw passeerde de L Aalst-Geraardsbergen zoals verwacht met klassiekjes, in dit geval een bordeaux stel (in de namiddag waren het dan gemoderniseerde zoals het gepland was).
Steve

Bericht door Steve »

Ik heb op de IR i 3640 (Brussel-Noord 18.05) ook MS96 gezien, was aardig verrast. Want er was altijd sprake van geweest dat de 3605/3606 ('s morgens richting Brussel) en 3639/3640 ('s avonds terug) nog met Breaks zouden worden gedaan vanwege de grotere capaciteit in tweede klasse.

Van een TBG ook gehoord dat er overwogen werd om vrijdagavond en zondagavond 4 MS96's in te zetten naar/van De Panne vanwege de grote studentenverplaatsingn, maar dat is gezien de bron van de informatie dus met een korreltje zout te nemen...
willem

Bericht door willem »

Ik heb zondagavond wel een bijzondere combinatie gezien! Een 21/27 - enkele M6'en - 21/27 - enkele M6'en - M6 stuurstand.

Ik vermoed dat het de 'tongeren' was...
Steve

Bericht door Steve »

willem schreef:Ik heb zondagavond wel een bijzondere combinatie gezien! Een 21/27 - enkele M6'en - 21/27 - enkele M6'en - M6 stuurstand.

Ik vermoed dat het de 'tongeren' was...
Dat is voorzien op de IC-E (zal wel de Genk/Luik geweest zijn, niet de Tongeren :wink: ), dus niets abnormaals!
Plaats reactie