Wover schreef:Toen ik vorige week in Berchem achter het spoorboekje vroeg, kwam de loketbediende eerst af met het IC-IR foldertje, dus het is er zeker wel .
Gisteren (26/12) ben ik het nog maar eens gaan vragen in Mechelen, nog steeds geen IC/IR boekjes verkrijgbaar daar !
Hoe is dat nu mogelijk ?
Moet ik nu heel België rondreizen om aan zo een boekje te geraken ?
Bordensteker schreef:Wélk topic bedoelt u precies, alstublieft?
Nog liever, welk bericht?
Gewoon naar http://www.nmbs.be gaan -> reizen in belgië -> praktische info -> netkaart -> helemaal rechts boven het icoontje links van het printericoontje -> In de PDF op de kepies klikken.
Stijn014 schreef:Maar morgen kan ik beter de bus nemen?
Als je vóór 14.00 u. vertrekt én de terugreis aanvangt, zal het normaal gaan met de trein.
Vanaf 14.00 u. tot en met 1 januari 2008 14.00 u. is het onzeker wat (niet) rijdt.
Stijn014 schreef:Maar morgen kan ik beter de bus nemen?
Als je vóór 14.00 u. vertrekt én de terugreis aanvangt, zal het normaal gaan met de trein.
Vanaf 14.00 u. tot en met 1 januari 2008 14.00 u. is het onzeker wat (niet) rijdt.
Zo staat het ook op teletekst (in Nederland) zie blz 752...
"Op de lijn Brussel-Antwerpen rijdt slechts 60 procent van de treinen", zegt Frédéric Petit van spoorwegbeheerder Infrabel.
"Op de lijn Brussel-Leuven-Luik rijdt 80 procent van de treinen, net als op de lijn Gent-Antwerpen en Herentals-Lier-Antwerpen. Natuurlijk kan de situatie van uur tot uur veranderen", zegt Petit.
Volgens mijnheer Petit ( ) is dit de algemene toestand op Nieuwjaarsmorgen:
- Wallonië: bijna alle treinen rijden
- Vlaanderen: rijden:
Brussel-Leuven-Luik: 1/3
Brussel-Antwerpen: 1/2
Brussel-Gent: iets meer dan 1/2
Antwerpen-Essen: 1/2
Kortrijk-Gent: 2/3
(DS Online)
Beetje onscherpe foto op VRT-nieuwsnet. Goed geschikt als afterparty-shotje :
Men zou bij de NMBS beter doen zoals bij luchtvaartmaatschappij Virgin Atlantic
Het Nieuwsblad schreef:Stakers mogen van Branson elders gaan werken
LONDEN - Richard Branson, de Britse miljardair die eigenaar is van onder meer luchtvaartmaatschappij Virgin Atlantic, heeft ongemeen hard uitgehaald naar personeel dat van plan is volgende maand te staken. In een brief zei hij dat zij die niet konden aanvaarden dat er geen loonsverhoging komt, dan maar elders aan de slag moeten.
De brief werd verstuurd naar 4.800 personeelsleden van Virgin Atlantic. De vakbond Unite spreekt van 'een provocatie'.
Bij Virgin Atlantic is voor 9 en 10 januari en voor 16 en 17 januari een staking gepland. Virgin Atlantic biedt vanuit Groot-Brittannië intercontinentale vluchten aan.