OVS wil staken

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Re: OVS wil staken

Bericht door Adler »

Wover schreef:Toen ik vorige week in Berchem achter het spoorboekje vroeg, kwam de loketbediende eerst af met het IC-IR foldertje, dus het is er zeker wel ;).
Gisteren (26/12) ben ik het nog maar eens gaan vragen in Mechelen, nog steeds geen IC/IR boekjes verkrijgbaar daar !
Hoe is dat nu mogelijk ?
Moet ik nu heel België rondreizen om aan zo een boekje te geraken ?
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

IC/IR is tegenwoordig inderdaad een toevalstreffer. Oplage is (vermoed ik) veel te beperkt, waardoor veel stations vlug door hun voorraad zitten.

Regioboekje tref je al meer aan. Nog niet zo in trek?

BDJ
Wover

Bericht door Wover »

Je kan trouwens ook alle spoorboekjes/folders gewoon downloaden ;).

Zie topic van overweg13.
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

Wélk topic bedoelt u precies, alstublieft? :|
Nog liever, welk bericht?
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Ik vraag me af wat dit eigenlijk nog te maken heeft met de staking van de OVS...
Kan hier dan niemand on-topic blijven?
Wover

Bericht door Wover »

Bordensteker schreef:Wélk topic bedoelt u precies, alstublieft? :|
Nog liever, welk bericht?
Gewoon naar http://www.nmbs.be gaan -> reizen in belgië -> praktische info -> netkaart -> helemaal rechts boven het icoontje links van het printericoontje -> In de PDF op de kepies klikken.

En dan nu terug on topic ;).
thomaslj

Bericht door thomaslj »

Hebben de OVS'ers gisteren gestaakt? Op het VRT journaal/website was er geen melding..
Patrick

Bericht door Patrick »

thomaslj schreef:Hebben de OVS'ers gisteren gestaakt? Op het VRT journaal/website was er geen melding..
Gelukkig niet :P De rest van de zaterdagse stakingen was al een tijdje geleden opgeschort.
Steven

Bericht door Steven »

thomaslj schreef:Hebben de OVS'ers gisteren gestaakt? Op het VRT journaal/website was er geen melding..
de zaterdag stakingen zijn al twee weken afgelast omdat er rond de zaterdagvergoedingen onderhandelingen zijn toegezegd
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

Maar morgen kan ik beter de bus nemen?
Patrick

Bericht door Patrick »

Stijn014 schreef:Maar morgen kan ik beter de bus nemen?
Als je vóór 14.00 u. vertrekt én de terugreis aanvangt, zal het normaal gaan met de trein.
Vanaf 14.00 u. tot en met 1 januari 2008 14.00 u. is het onzeker wat (niet) rijdt.
dentheo

Bericht door dentheo »

Patrick schreef:
Stijn014 schreef:Maar morgen kan ik beter de bus nemen?
Als je vóór 14.00 u. vertrekt én de terugreis aanvangt, zal het normaal gaan met de trein.
Vanaf 14.00 u. tot en met 1 januari 2008 14.00 u. is het onzeker wat (niet) rijdt.
Zo staat het ook op teletekst (in Nederland) zie blz 752...
Theo
Groeten vanop de Heide
Adler

Bericht door Adler »

Toestand om 18h op 31/12:

"Op de lijn Brussel-Antwerpen rijdt slechts 60 procent van de treinen", zegt Frédéric Petit van spoorwegbeheerder Infrabel.

"Op de lijn Brussel-Leuven-Luik rijdt 80 procent van de treinen, net als op de lijn Gent-Antwerpen en Herentals-Lier-Antwerpen. Natuurlijk kan de situatie van uur tot uur veranderen", zegt Petit.
Patrick

Bericht door Patrick »

Volgens mijnheer Petit ( :D ) is dit de algemene toestand op Nieuwjaarsmorgen:
- Wallonië: bijna alle treinen rijden :roll:
- Vlaanderen: rijden:
Brussel-Leuven-Luik: 1/3
Brussel-Antwerpen: 1/2
Brussel-Gent: iets meer dan 1/2
Antwerpen-Essen: 1/2
Kortrijk-Gent: 2/3
(DS Online)
Beetje onscherpe foto op VRT-nieuwsnet. Goed geschikt als afterparty-shotje :P : Afbeelding
Tim

Bericht door Tim »

Men zou bij de NMBS beter doen zoals bij luchtvaartmaatschappij Virgin Atlantic :P
Het Nieuwsblad schreef:Stakers mogen van Branson elders gaan werken

LONDEN - Richard Branson, de Britse miljardair die eigenaar is van onder meer luchtvaartmaatschappij Virgin Atlantic, heeft ongemeen hard uitgehaald naar personeel dat van plan is volgende maand te staken. In een brief zei hij dat zij die niet konden aanvaarden dat er geen loonsverhoging komt, dan maar elders aan de slag moeten.
De brief werd verstuurd naar 4.800 personeelsleden van Virgin Atlantic. De vakbond Unite spreekt van 'een provocatie'.

Bij Virgin Atlantic is voor 9 en 10 januari en voor 16 en 17 januari een staking gepland. Virgin Atlantic biedt vanuit Groot-Brittannië intercontinentale vluchten aan.
Plaats reactie