Noorderkempen Brecht !!!!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Steven »

jan_olieslagers schreef:
Steven schreef:waar heb je die uurregeling gevonden?
hoezo? ik heb toch helemaal geen dienstregeling gepost?
of tegen wie hebt ge het nu?
tegen robin die de uurregeling geplaatst heeft ;-)
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

als ik die dienstregeling zo bekijk, is 19h als laatste trein dan niet wat vroeg ?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
jan_olieslagers

Bericht door jan_olieslagers »

@2302: nogmaals, veel liever weinig treinen dan geen treinen. En geef maar toe dat het er nog niet zo weinig zijn! 't Kan altijd beter, zeker wel, maar dit is tenminste iets, dit is eigenlijk al heel wat.

@steven: ok, ik was effe in de war met de drukke trafiek. Beetje quoten ware wel nuttig geweest...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

was robin :)

uit hoeveel rijtuigen zal zo'n trein dan bestaan, minstens 4 allesinds al:

BX-BD-A-13-BX :)
ze zouden beter weer een paar rijtuigen ABD maken zoals vroeger :P
Afbeelding
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Volgens mij is er getest met Bx - rijtuig rijtuig rijtuig - HLE 13 - Bx
stefanic

Bericht door stefanic »

Inderdaad er wordt meegelezen in de Frankrijkstraat (eigenlijk Hallepoortlaan) :D
Samenstelling is Bx (niet toegankelijk!) - T13 - A - BD - Bx (124pl 1e klas en 102+132=234 2e klas, samen 358 plaatsen)
Testritten tijdens Paasverlof was met Bx-T13-A-A-B(D?)-Bx. Wegens tekort aan B-rijtuigen (momenteel vooral uitlevering A en BD) waardoor reeds bepaalde treinen met 2x BD rijden/reden zal er bij aanvang dus geen B-rijtuig in de samenstelling zitten.
Afhankelijk van het succes zal er zeker een rijtuig toegevoegd -moeten- worden (niet aangenaam als je moet rechtstaan terwijl er een Bx ledig meerijdt).
Het huidige aanbod wordt vooral bepaald door de kost aan treinpersoneel. Met het huidige aanbod wordt binnen 2 prestaties gebleven. In de toekomst ongetwijfeld uitbreiding. Idem voor weekendaanbod.
Spitsuurtreinen naar Brussel (of de hele relatie...) is maar mogelijk als er voldoende materieel is om dit te doen. We zijn al blij dat er nu IETS is om L4 op te rijden. Eerst stappen, dan lopen...
spoorwegrealist
Kevin1144

Bericht door Kevin1144 »

Er zijn 3 prestaties voorzien in de beurtregeling. (Vroeg, dag, laat)
Steve

Bericht door Steve »

Wat is eigenlijk het probleem om de geïsoleerde Bx toegankelijk te maken? Akkoord dat het niet "ideaal" is (dat zijn gekoppelde MS75/80/86 ook niet...), maar wat als blijkt dat de vraag het rechtvaardigt?
dentheo

Bericht door dentheo »

MIVB-reiziger schreef:Wat is eigenlijk het probleem om de geïsoleerde Bx toegankelijk te maken? Akkoord dat het niet "ideaal" is (dat zijn gekoppelde MS75/80/86 ook niet...), maar wat als blijkt dat de vraag het rechtvaardigt?

dan moet je waarschijnlijk TWEE kaartjesknippers inzetten, die kan slecht over de lok kruipen... :P
Theo
Groeten vanop de Heide
dcr

Bericht door dcr »

Ik snap het probleem niet echt. In de MW41 rijtuigen kan de conducteur ook niet van de ene kant naar de andere, tenzij in de stations,
en desnoods kan de conducteur nog overschakelen tijdens de stop in Luchtbal, niet?
Kevin1144

Bericht door Kevin1144 »

Alvast 1 reden: Als er iets op dat betreffende deel van de trein gebeurt en de tbg kan er niet onmiddellijk bijkomen, kan een reiziger in paniek raken en de noodopeningen v/d deuren gaan bedienen en op de lijn gaan rondlopen. Nu nog geen probleem (enige trein op de lijn), maar eens de thalys tegen 300 passeert wel.
Steve

Bericht door Steve »

Kevin1144 schreef:Alvast 1 reden: Als er iets op dat betreffende deel van de trein gebeurt en de tbg kan er niet onmiddellijk bijkomen, kan een reiziger in paniek raken en de noodopeningen v/d deuren gaan bedienen en op de lijn gaan rondlopen. Nu nog geen probleem (enige trein op de lijn), maar eens de thalys tegen 300 passeert wel.
Ik zie niet in wat het verschil is met gekoppelde MS75/80/86/MW41...
Kevin1144

Bericht door Kevin1144 »

Volgens mij zit het probleem hem echt in het feit dat ze niet willen dat er niet onmiddellijk een tbg kan bijkomen als er iets mis gaat op de hogesnelheidslijn.
Dat betreffende stuurrijtuig hangt natuurlijk ook enkel maar in de trein om een stuurpost te hebben met ETCS hé.
Tbg van antwerpen die miss het echte juiste antwoord weten?
Trammist

Bericht door Trammist »

Ma how zeh, een peperduur stuurstandrijtuig van een paar miljoen € voor ~200 man leeg laten rijden, enkel en alleen omdat de hele trein bestuurd dient te worden vanuit zo'n ding? Aangezien dit wordt gelezen vanuit de Hallepoortlaan, wens ik dat deze belachelijke geldverspilling spoedig wordt opgelost!
Laatst gewijzigd door Trammist op 15 mei 2009, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Bibke

Bericht door Bibke »

Ik snap het ook niet meer.
Zoals MIVB-reiziger al gepost heeft, rijdt er nog gekoppelt materieel waar de TBG niet door kan lopen van voor tot achter en hij/zij in de stations telkens moet overstappen op een ander stel.
Plaats reactie