Pagina 18 van 39
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 14 mei 2009, 20:11
door Steven
jan_olieslagers schreef:Steven schreef:waar heb je die uurregeling gevonden?
hoezo? ik heb toch helemaal geen dienstregeling gepost?
of tegen wie hebt ge het nu?
tegen robin die de uurregeling geplaatst heeft

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 14 mei 2009, 20:55
door HLE 2302
als ik die dienstregeling zo bekijk, is 19h als laatste trein dan niet wat vroeg ?
greetz 2302
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 14 mei 2009, 21:17
door jan_olieslagers
@2302: nogmaals, veel liever weinig treinen dan geen treinen. En geef maar toe dat het er nog niet zo weinig zijn! 't Kan altijd beter, zeker wel, maar dit is tenminste iets, dit is eigenlijk al heel wat.
@steven: ok, ik was effe in de war met de drukke trafiek. Beetje quoten ware wel nuttig geweest...
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 15 mei 2009, 00:30
door treinbruno
was robin
uit hoeveel rijtuigen zal zo'n trein dan bestaan, minstens 4 allesinds al:
BX-BD-A-13-BX
ze zouden beter weer een paar rijtuigen ABD maken zoals vroeger

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 15 mei 2009, 01:19
door AlexNL
Volgens mij is er getest met Bx - rijtuig rijtuig rijtuig - HLE 13 - Bx
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 15 mei 2009, 08:23
door stefanic
Inderdaad er wordt meegelezen in de Frankrijkstraat (eigenlijk Hallepoortlaan)
Samenstelling is Bx (niet toegankelijk!) - T13 - A - BD - Bx (124pl 1e klas en 102+132=234 2e klas, samen 358 plaatsen)
Testritten tijdens Paasverlof was met Bx-T13-A-A-B(D?)-Bx. Wegens tekort aan B-rijtuigen (momenteel vooral uitlevering A en BD) waardoor reeds bepaalde treinen met 2x BD rijden/reden zal er bij aanvang dus geen B-rijtuig in de samenstelling zitten.
Afhankelijk van het succes zal er zeker een rijtuig toegevoegd -moeten- worden (niet aangenaam als je moet rechtstaan terwijl er een Bx ledig meerijdt).
Het huidige aanbod wordt vooral bepaald door de kost aan treinpersoneel. Met het huidige aanbod wordt binnen 2 prestaties gebleven. In de toekomst ongetwijfeld uitbreiding. Idem voor weekendaanbod.
Spitsuurtreinen naar Brussel (of de hele relatie...) is maar mogelijk als er voldoende materieel is om dit te doen. We zijn al blij dat er nu IETS is om L4 op te rijden. Eerst stappen, dan lopen...
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 15 mei 2009, 16:27
door Kevin1144
Er zijn 3 prestaties voorzien in de beurtregeling. (Vroeg, dag, laat)
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 15 mei 2009, 19:13
door Steve
Wat is eigenlijk het probleem om de geïsoleerde Bx toegankelijk te maken? Akkoord dat het niet "ideaal" is (dat zijn gekoppelde MS75/80/86 ook niet...), maar wat als blijkt dat de vraag het rechtvaardigt?
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 15 mei 2009, 19:23
door dentheo
MIVB-reiziger schreef:Wat is eigenlijk het probleem om de geïsoleerde Bx toegankelijk te maken? Akkoord dat het niet "ideaal" is (dat zijn gekoppelde MS75/80/86 ook niet...), maar wat als blijkt dat de vraag het rechtvaardigt?
dan moet je waarschijnlijk TWEE kaartjesknippers inzetten, die kan slecht over de lok kruipen...

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 15 mei 2009, 19:35
door dcr
Ik snap het probleem niet echt. In de MW41 rijtuigen kan de conducteur ook niet van de ene kant naar de andere, tenzij in de stations,
en desnoods kan de conducteur nog overschakelen tijdens de stop in Luchtbal, niet?
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 15 mei 2009, 19:45
door Kevin1144
Alvast 1 reden: Als er iets op dat betreffende deel van de trein gebeurt en de tbg kan er niet onmiddellijk bijkomen, kan een reiziger in paniek raken en de noodopeningen v/d deuren gaan bedienen en op de lijn gaan rondlopen. Nu nog geen probleem (enige trein op de lijn), maar eens de thalys tegen 300 passeert wel.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 15 mei 2009, 19:46
door Steve
Kevin1144 schreef:Alvast 1 reden: Als er iets op dat betreffende deel van de trein gebeurt en de tbg kan er niet onmiddellijk bijkomen, kan een reiziger in paniek raken en de noodopeningen v/d deuren gaan bedienen en op de lijn gaan rondlopen. Nu nog geen probleem (enige trein op de lijn), maar eens de thalys tegen 300 passeert wel.
Ik zie niet in wat het verschil is met gekoppelde MS75/80/86/MW41...
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 15 mei 2009, 20:16
door Kevin1144
Volgens mij zit het probleem hem echt in het feit dat ze niet willen dat er niet onmiddellijk een tbg kan bijkomen als er iets mis gaat op de hogesnelheidslijn.
Dat betreffende stuurrijtuig hangt natuurlijk ook enkel maar in de trein om een stuurpost te hebben met ETCS hé.
Tbg van antwerpen die miss het echte juiste antwoord weten?
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 15 mei 2009, 20:45
door Trammist
Ma how zeh, een peperduur stuurstandrijtuig van een paar miljoen € voor ~200 man leeg laten rijden, enkel en alleen omdat de hele trein bestuurd dient te worden vanuit zo'n ding? Aangezien dit wordt gelezen vanuit de Hallepoortlaan, wens ik dat deze belachelijke geldverspilling spoedig wordt opgelost!
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Geplaatst: 15 mei 2009, 20:55
door Bibke
Ik snap het ook niet meer.
Zoals MIVB-reiziger al gepost heeft, rijdt er nog gekoppelt materieel waar de TBG niet door kan lopen van voor tot achter en hij/zij in de stations telkens moet overstappen op een ander stel.