Toekomst L12

jotie

Re: Toekomst L12

Bericht door jotie »

dentheo schreef: Ik vind het ook gek dat reizigers van lijn 12 zouden pleiten voor een opvolger van de Benelux.
In die Benelux zit niemand meer van lijn 12, want hij stopt er al jaren niet meer.
'Die van lijn 12' zijn niet gek hoor. Je zal maar in Ekeren wonen en naar Den Haag willen, eens de Fyra rijdt :evil: Aangezien die lui achter Fyra heel goed hun best doen om niet degelijk te communiceren over welke kwalijke gevolgen die Fyra zal hebben, veronderstel ik dat de meeste mensen aan hun grote teen voelen dat ze door NS lelijk genaaid zullen worden eens het zover is.

Dat er nog mensen zijn die het giftige Fyra-gedoe blijven steunen, ten koste van de BeNe-trein, dàt snap ik dan weer helemaal niet.
K V B

Bericht door K V B »

jotie schreef: 'Die van lijn 12' zijn niet gek hoor. Je zal maar in Ekeren wonen en naar Den Haag willen, eens de Fyra rijdt
Hoe ga je nu van Ekeren naar Den Haag dan? Toch ook met minstens een overstap?
kika

Bericht door kika »

K V B schreef:
jotie schreef: 'Die van lijn 12' zijn niet gek hoor. Je zal maar in Ekeren wonen en naar Den Haag willen, eens de Fyra rijdt
Hoe ga je nu van Ekeren naar Den Haag dan? Toch ook met minstens een overstap?
6 minuten overstap in Roosendaal, op de Benelux. Met de gewone IC is men 19 minuten langer onderweg (waarvan 17 minuten extra overstaptijd). En daarmee komen we weer op het punt: goede overstap en aansluitmogelijkheden in Roosendaal zijn belangrijk.
Shrek

Bericht door Shrek »

kika schreef:6 minuten overstap in Roosendaal, op de Benelux. Met de gewone IC is men 19 minuten langer onderweg (waarvan 17 minuten extra overstaptijd). En daarmee komen we weer op het punt: goede overstap en aansluitmogelijkheden in Roosendaal zijn belangrijk.
Dan verandert er toch niets voor die mensen na de komst van de fyra? Er ging toch een IC naar Vlissingen in het vrijgekomen slot rijden, waardoor die overstap gewoon blijft...
kars

Bericht door kars »

Inderdaad Shrek. Altijd makkelijk om een mening te hebben als je zelf niet de moeite neemt je ergens in te verdiepen. Voor de tussenstations verandert er niks, ook logisch want daar stopt de Beneluxtrein nooit.
K V B

Bericht door K V B »

Shrek schreef:
kika schreef:6 minuten overstap in Roosendaal, op de Benelux. Met de gewone IC is men 19 minuten langer onderweg (waarvan 17 minuten extra overstaptijd). En daarmee komen we weer op het punt: goede overstap en aansluitmogelijkheden in Roosendaal zijn belangrijk.
Dan verandert er toch niets voor die mensen na de komst van de fyra? Er ging toch een IC naar Vlissingen in het vrijgekomen slot rijden, waardoor die overstap gewoon blijft...
Inderdaad. Er komt een halfuurs IC Vlissingen - Amsterdam. Als me nu gewoon een stoptrein elk halfuur laat rijden op die lijn met goede aansluitingen dan zie ik eigenlijk geen probleem.
Shrek

Bericht door Shrek »

K V B schreef:Inderdaad. Er komt een halfuurs IC Vlissingen - Amsterdam. Als me nu gewoon een stoptrein elk halfuur laat rijden op die lijn met goede aansluitingen dan zie ik eigenlijk geen probleem.
Als B-mobility nog steeds van plan is die 2e L-trein te laten rijden met een goede aansluiting in Roosendaal wordt Ekeren-Den Haag dus een betere verbinding na de komst van de fyra.
jotie schreef:'Die van lijn 12' zijn niet gek hoor. Je zal maar in Ekeren wonen en naar Den Haag willen, eens de Fyra rijdt :evil:
Ja dat wordt dan veel makkelijker (2x per uur ipv 1x nu). Ze zouden wel gek moeten zijn om dat niet te willen :wink:
kika

Bericht door kika »

kars schreef:Inderdaad Shrek. Altijd makkelijk om een mening te hebben als je zelf niet de moeite neemt je ergens in te verdiepen. Voor de tussenstations verandert er niks, ook logisch want daar stopt de Beneluxtrein nooit.
Ik neem de huidige dienstregeling als uitgangspunt om een antwoord te geven op iemands vraag. Of die halfuurdienst naar Vlissingen (beslist NS lekker zelf), er een extra L of IR naar Roosendaal (materieel?) komt en of er dan nog rekening met aansluitingen wordt gehouden moeten we nog allemaal afwachten. Er wordt veel beloofd, als je je verdiept in om het even welk spoorbedrijf, merk je dat slechts enkele beloftes ook worden waargemaakt.
kars

Bericht door kars »

Ik reageerde op jotie, had ik er even bij moeten vermelden. :)
dentheo

Bericht door dentheo »

Toen ik vorige week naar het bezoek van Kijfhoek vertrok (uitnodiging stond op dit forum) zag ik, dat er in Roosendaal erg met nieuwe ballast, rails en wissels gegoocheld is.
Dit vooral tussen de eerste perrons, zou men die al hoger gelegd hebben zodat de perrons op de nieuwe "Europese" hoogte van 76cm liggen ?
De vroegere "afgeslepen" rand voor de 800-en naar spoor 3 is ook vervangen door een "nieuwere" grijze versie.

Dan zou de dubbeldekker eens terug kunnen "proberen" of het onderste deurtje open kan.

Iemand van onze Nederlandse lezers ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin

Bericht door Robin »

zijn de M6 wel voor NL toegelaten?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

"nog" niet...
Theo
Groeten vanop de Heide
jotie

Bericht door jotie »

@ Kars: mogelijk heb je gelijk. Als die post-Fyra dienstregeling qua aansluitingen inderdaad zo 'mooi' wordt als men nu soms laat uitschijnen zal ik de eerste zijn om mijn ongelijk ootmoedig toe te geven. Maar deze ongelovige Thomas heeft iets anders nodig dan 'beloftes'; tot nader order geloof ik er geen sikkepit van. Ik zal het beeld niet schetsen dat ik van NS heb, maar fraai is het niet.
kars

Bericht door kars »

Een beetje hoop doet leven! :lol:

Maar je kunt dan alsnog met de stoptrein naar Roosendaal en daar je overstap nemen hè. De Benelux wordt vervangen door een normale intercity. En als er op termijn ook nog eens een tweede L-trein tussen Antwerpen en Roosendaal komt heb je helemaal geluk.
dentheo schreef:Dit vooral tussen de eerste perrons, zou men die al hoger gelegd hebben zodat de perrons op de nieuwe "Europese" hoogte van 76cm liggen ?
Die werkzaamheden zijn al een hele tijd geleden gedaan. De perrons hebben toen inderdaad een nieuwe laag gekregen en ook de perronsporen zijn vervangen (net als het ballast). Het perron is toen inderdaad, naar mijn weten, ook op de juiste hoogte gebracht.
dentheo

Bericht door dentheo »

kars schreef:
dentheo schreef:Dit vooral tussen de eerste perrons, zou men die al hoger gelegd hebben zodat de perrons op de nieuwe "Europese" hoogte van 76cm liggen ?
Die werkzaamheden zijn al een hele tijd geleden gedaan. De perrons hebben toen inderdaad een nieuwe laag gekregen en ook de perronsporen zijn vervangen (net als het ballast). Het perron is toen inderdaad, naar mijn weten, ook op de juiste hoogte gebracht.
Dan zou Nederland even moeten vragen om op een nacht nog eens met een bubbeldekker langs te komen ?
Op de kritieke plaatsen wat piepschuim (isimo) op het rijtuig kleven en voorzichtig rijden....
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie