Brand in station Herentals

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Brand in station Herentals

Bericht door dekooiker »

Ik ben blij dat de treinen al bij al relatief snel allemaal weer kunnen rijden.
Ze hebben het echt wel gehad in de Kempen!
De trein.
Alleen voor durvers.
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Brand in station Herentals

Bericht door LML »

Zonet heb ik op RTV gehoord en gezien dat er in Herentals een extra wissel komt. "De ene trein moet wachten op de andere om z'n rit verder te zetten.", werd er verteld tijdens het nieuwsbericht op de zender.
Ik concludeer hieruit dat de treinen uit Turnhout op tegenspoor rijden vanaf de wissel om op L15 te rijden, tot vlak voor het station van Herentals. Op deze manier moeten de treinen richting Mol-Neerpelt/Hasselt wachten eer het spoor vrij is. Is het de bedoeling om de treinen uit Turnhout op spoor 1 te laten komen?

Het is mijn redenering van dit onderwerp in het RTV-nieuws. Zeker ben ik niet. Trouwens, de media: altijd met een korrel(tje) zout nemen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Brand in station Herentals

Bericht door 260689 »

Turnhout - Herentals is enkelsporig
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Brand in station Herentals

Bericht door dentheo »

LML schreef:Zonet heb ik op RTV gehoord en gezien dat er in Herentals een extra wissel komt. "De ene trein moet wachten op de andere om z'n rit verder te zetten.", werd er verteld tijdens het nieuwsbericht op de zender.
Ik concludeer hieruit dat de treinen uit Turnhout op tegenspoor rijden vanaf de wissel om op L15 te rijden, tot vlak voor het station van Herentals. Op deze manier moeten de treinen richting Mol-Neerpelt/Hasselt wachten eer het spoor vrij is. Is het de bedoeling om de treinen uit Turnhout op spoor 1 te laten komen?

Het is mijn redenering van dit onderwerp in het RTV-nieuws. Zeker ben ik niet. Trouwens, de media: altijd met een korrel(tje) zout nemen...
Derde spoor lijkt mij nog handiger....
Theo
Groeten vanop de Heide
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Brand in station Herentals

Bericht door LML »

260689 schreef:Turnhout - Herentals is enkelsporig
Dat weet ik ook. De treinen rijden op tegenspoor als ze van L29 op L15 rijden tot vlak voor Herentals. Daar gaat het over...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Brand in station Herentals

Bericht door LML »

dentheo schreef:
LML schreef:Zonet heb ik op RTV gehoord en gezien dat er in Herentals een extra wissel komt. "De ene trein moet wachten op de andere om z'n rit verder te zetten.", werd er verteld tijdens het nieuwsbericht op de zender.
Ik concludeer hieruit dat de treinen uit Turnhout op tegenspoor rijden vanaf de wissel om op L15 te rijden, tot vlak voor het station van Herentals. Op deze manier moeten de treinen richting Mol-Neerpelt/Hasselt wachten eer het spoor vrij is. Is het de bedoeling om de treinen uit Turnhout op spoor 1 te laten komen?

Het is mijn redenering van dit onderwerp in het RTV-nieuws. Zeker ben ik niet. Trouwens, de media: altijd met een korrel(tje) zout nemen...
Derde spoor lijkt mij nog handiger....
En daar is plaats voor, volgens mij...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Brand in station Herentals

Bericht door dentheo »

LML schreef:
dentheo schreef: Derde spoor lijkt mij nog handiger....
En daar is plaats voor, volgens mij...
Ik denk het wel, wat ligt daar langs, een voetbalveld, of ook al niet meer ?
En hoe ver is het, tussen 500m en 1 km ?
Theo
Groeten vanop de Heide
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Brand in station Herentals

Bericht door LML »

dentheo schreef:
LML schreef:
dentheo schreef: Derde spoor lijkt mij nog handiger....
En daar is plaats voor, volgens mij...
Ik denk het wel, wat ligt daar langs, een voetbalveld, of ook al niet meer ?
En hoe ver is het, tussen 500m en 1 km ?
Richting Turnhout kom je éérst de overweg tegen, dan een hangar (die quasi op instorten staat) met landbouwvoertuigen, brugje over de Nete, voetbalveld, terug een overweg en dan de splitsing naar Tielen-Turnhout. Ik schat ook dat het + 0,5 à 1 km is...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Stijn014

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Stijn014 »

LAs die uit Turnhout naar spoor 1 gaat moet de trein naar neerpelt toch nog steeds wachten? Dan moeten spoor 2 nog steeds gekruist worden.
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Brand in station Herentals

Bericht door LML »

Stijn014 schreef:LAs die uit Turnhout naar spoor 1 gaat moet de trein naar neerpelt toch nog steeds wachten? Dan moeten spoor 2 nog steeds gekruist worden.
Da's ook waar... Dan is een 3de spoor op dit stukje een nog betere oplossing...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Brand in station Herentals

Bericht door stefanic »

LML schreef:Zonet heb ik op RTV gehoord en gezien dat er in Herentals een extra wissel komt. "De ene trein moet wachten op de andere om z'n rit verder te zetten.", werd er verteld tijdens het nieuwsbericht op de zender.
Ik concludeer hieruit dat de treinen uit Turnhout op tegenspoor rijden vanaf de wissel om op L15 te rijden, tot vlak voor het station van Herentals. Op deze manier moeten de treinen richting Mol-Neerpelt/Hasselt wachten eer het spoor vrij is. Is het de bedoeling om de treinen uit Turnhout op spoor 1 te laten komen?

Het is mijn redenering van dit onderwerp in het RTV-nieuws. Zeker ben ik niet. Trouwens, de media: altijd met een korrel(tje) zout nemen...
Treinen van/naar Turnhout moeten momenteel allemaal over spoor 2. Vanaf 12 oktober komt spoor5 ook terug beschikbaar voor doorgaand verkeer (en spoor 3 als kopspoor, de stootbalk staat er al). Er is inderdaad ook voorzien in een wisselverbinding om vanuit Turnhout ineens naar spoor 1 te gaan in Herentals. Dat zal al veel verbeteren hoewel integraal dubbelspoor tot Turnhout natuurlijk nog veel beter is.
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Steven »

Ah een wissel om naar spoor 1 te geraken, dat is zeker positief nieuws, want voor de brand was dat niet mogelijk. Kunnen we op slag verder rijden op normaalspoor. Hopelijk plaatsen de mannen van infrabel dan ook logische snelheidsborden zodat we vrij snel kunnen doorrijden.
Nicholas

Re: Brand in station Herentals

Bericht door Nicholas »

stefanic schreef:
LML schreef:Zonet heb ik op RTV gehoord en gezien dat er in Herentals een extra wissel komt. "De ene trein moet wachten op de andere om z'n rit verder te zetten.", werd er verteld tijdens het nieuwsbericht op de zender.
Ik concludeer hieruit dat de treinen uit Turnhout op tegenspoor rijden vanaf de wissel om op L15 te rijden, tot vlak voor het station van Herentals. Op deze manier moeten de treinen richting Mol-Neerpelt/Hasselt wachten eer het spoor vrij is. Is het de bedoeling om de treinen uit Turnhout op spoor 1 te laten komen?

Het is mijn redenering van dit onderwerp in het RTV-nieuws. Zeker ben ik niet. Trouwens, de media: altijd met een korrel(tje) zout nemen...
Treinen van/naar Turnhout moeten momenteel allemaal over spoor 2. Vanaf 12 oktober komt spoor5 ook terug beschikbaar voor doorgaand verkeer (en spoor 3 als kopspoor, de stootbalk staat er al). Er is inderdaad ook voorzien in een wisselverbinding om vanuit Turnhout ineens naar spoor 1 te gaan in Herentals. Dat zal al veel verbeteren hoewel integraal dubbelspoor tot Turnhout natuurlijk nog veel beter is.
Waarom wordt spoor 3 een kopspoor? Voor de L Antwerpen-Herentals die dan terug elektrisch zal rijden? Is dit tijdelijk (maw tot als spoor A terug in gebruik komt)?
melle

Re: Brand in station Herentals

Bericht door melle »

Dat zijn de moestuintjes van wat mensen daar tegen het spoor. En dat kopspoor is gewoon niet nuttig... Als spoor 2 ooit eens buitendienst komt te staan...
L29&15
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 sep 2009, 19:41

Re: Brand in station Herentals

Bericht door L29&15 »

Nicholas schreef:
stefanic schreef:
LML schreef:
Waarom wordt spoor 3 een kopspoor? Voor de L Antwerpen-Herentals die dan terug elektrisch zal rijden? Is dit tijdelijk (maw tot als spoor A terug in gebruik komt)?
Volgens mij redenering is spoor 3 momenteel een kopspoor om toezichtpersoneel uit sparen.
Er is enkel een ondertunneling naar het peron tussen spoor 2 en 3. Wie naar spoor 5 wil/moet moet spoor 3 gelijkgronds kruisen. Sinds 21 sept wordt op spoor 5 de L-trein Lier-Herntals en vv ontvangen.
Plaats reactie