Re: Brand in station Herentals
Geplaatst: 25 sep 2009, 14:34
Ik ben blij dat de treinen al bij al relatief snel allemaal weer kunnen rijden.
Ze hebben het echt wel gehad in de Kempen!
Ze hebben het echt wel gehad in de Kempen!
Derde spoor lijkt mij nog handiger....LML schreef:Zonet heb ik op RTV gehoord en gezien dat er in Herentals een extra wissel komt. "De ene trein moet wachten op de andere om z'n rit verder te zetten.", werd er verteld tijdens het nieuwsbericht op de zender.
Ik concludeer hieruit dat de treinen uit Turnhout op tegenspoor rijden vanaf de wissel om op L15 te rijden, tot vlak voor het station van Herentals. Op deze manier moeten de treinen richting Mol-Neerpelt/Hasselt wachten eer het spoor vrij is. Is het de bedoeling om de treinen uit Turnhout op spoor 1 te laten komen?
Het is mijn redenering van dit onderwerp in het RTV-nieuws. Zeker ben ik niet. Trouwens, de media: altijd met een korrel(tje) zout nemen...
Dat weet ik ook. De treinen rijden op tegenspoor als ze van L29 op L15 rijden tot vlak voor Herentals. Daar gaat het over...260689 schreef:Turnhout - Herentals is enkelsporig
En daar is plaats voor, volgens mij...dentheo schreef:Derde spoor lijkt mij nog handiger....LML schreef:Zonet heb ik op RTV gehoord en gezien dat er in Herentals een extra wissel komt. "De ene trein moet wachten op de andere om z'n rit verder te zetten.", werd er verteld tijdens het nieuwsbericht op de zender.
Ik concludeer hieruit dat de treinen uit Turnhout op tegenspoor rijden vanaf de wissel om op L15 te rijden, tot vlak voor het station van Herentals. Op deze manier moeten de treinen richting Mol-Neerpelt/Hasselt wachten eer het spoor vrij is. Is het de bedoeling om de treinen uit Turnhout op spoor 1 te laten komen?
Het is mijn redenering van dit onderwerp in het RTV-nieuws. Zeker ben ik niet. Trouwens, de media: altijd met een korrel(tje) zout nemen...
Ik denk het wel, wat ligt daar langs, een voetbalveld, of ook al niet meer ?LML schreef:En daar is plaats voor, volgens mij...dentheo schreef: Derde spoor lijkt mij nog handiger....
Richting Turnhout kom je éérst de overweg tegen, dan een hangar (die quasi op instorten staat) met landbouwvoertuigen, brugje over de Nete, voetbalveld, terug een overweg en dan de splitsing naar Tielen-Turnhout. Ik schat ook dat het + 0,5 à 1 km is...dentheo schreef:Ik denk het wel, wat ligt daar langs, een voetbalveld, of ook al niet meer ?LML schreef:En daar is plaats voor, volgens mij...dentheo schreef: Derde spoor lijkt mij nog handiger....
En hoe ver is het, tussen 500m en 1 km ?
Da's ook waar... Dan is een 3de spoor op dit stukje een nog betere oplossing...Stijn014 schreef:LAs die uit Turnhout naar spoor 1 gaat moet de trein naar neerpelt toch nog steeds wachten? Dan moeten spoor 2 nog steeds gekruist worden.
Treinen van/naar Turnhout moeten momenteel allemaal over spoor 2. Vanaf 12 oktober komt spoor5 ook terug beschikbaar voor doorgaand verkeer (en spoor 3 als kopspoor, de stootbalk staat er al). Er is inderdaad ook voorzien in een wisselverbinding om vanuit Turnhout ineens naar spoor 1 te gaan in Herentals. Dat zal al veel verbeteren hoewel integraal dubbelspoor tot Turnhout natuurlijk nog veel beter is.LML schreef:Zonet heb ik op RTV gehoord en gezien dat er in Herentals een extra wissel komt. "De ene trein moet wachten op de andere om z'n rit verder te zetten.", werd er verteld tijdens het nieuwsbericht op de zender.
Ik concludeer hieruit dat de treinen uit Turnhout op tegenspoor rijden vanaf de wissel om op L15 te rijden, tot vlak voor het station van Herentals. Op deze manier moeten de treinen richting Mol-Neerpelt/Hasselt wachten eer het spoor vrij is. Is het de bedoeling om de treinen uit Turnhout op spoor 1 te laten komen?
Het is mijn redenering van dit onderwerp in het RTV-nieuws. Zeker ben ik niet. Trouwens, de media: altijd met een korrel(tje) zout nemen...
Waarom wordt spoor 3 een kopspoor? Voor de L Antwerpen-Herentals die dan terug elektrisch zal rijden? Is dit tijdelijk (maw tot als spoor A terug in gebruik komt)?stefanic schreef:Treinen van/naar Turnhout moeten momenteel allemaal over spoor 2. Vanaf 12 oktober komt spoor5 ook terug beschikbaar voor doorgaand verkeer (en spoor 3 als kopspoor, de stootbalk staat er al). Er is inderdaad ook voorzien in een wisselverbinding om vanuit Turnhout ineens naar spoor 1 te gaan in Herentals. Dat zal al veel verbeteren hoewel integraal dubbelspoor tot Turnhout natuurlijk nog veel beter is.LML schreef:Zonet heb ik op RTV gehoord en gezien dat er in Herentals een extra wissel komt. "De ene trein moet wachten op de andere om z'n rit verder te zetten.", werd er verteld tijdens het nieuwsbericht op de zender.
Ik concludeer hieruit dat de treinen uit Turnhout op tegenspoor rijden vanaf de wissel om op L15 te rijden, tot vlak voor het station van Herentals. Op deze manier moeten de treinen richting Mol-Neerpelt/Hasselt wachten eer het spoor vrij is. Is het de bedoeling om de treinen uit Turnhout op spoor 1 te laten komen?
Het is mijn redenering van dit onderwerp in het RTV-nieuws. Zeker ben ik niet. Trouwens, de media: altijd met een korrel(tje) zout nemen...
Volgens mij redenering is spoor 3 momenteel een kopspoor om toezichtpersoneel uit sparen.Nicholas schreef:stefanic schreef:LML schreef:
Waarom wordt spoor 3 een kopspoor? Voor de L Antwerpen-Herentals die dan terug elektrisch zal rijden? Is dit tijdelijk (maw tot als spoor A terug in gebruik komt)?