Pagina 18 van 24

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 25 sep 2009, 14:34
door dekooiker
Ik ben blij dat de treinen al bij al relatief snel allemaal weer kunnen rijden.
Ze hebben het echt wel gehad in de Kempen!

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 25 sep 2009, 22:14
door LML
Zonet heb ik op RTV gehoord en gezien dat er in Herentals een extra wissel komt. "De ene trein moet wachten op de andere om z'n rit verder te zetten.", werd er verteld tijdens het nieuwsbericht op de zender.
Ik concludeer hieruit dat de treinen uit Turnhout op tegenspoor rijden vanaf de wissel om op L15 te rijden, tot vlak voor het station van Herentals. Op deze manier moeten de treinen richting Mol-Neerpelt/Hasselt wachten eer het spoor vrij is. Is het de bedoeling om de treinen uit Turnhout op spoor 1 te laten komen?

Het is mijn redenering van dit onderwerp in het RTV-nieuws. Zeker ben ik niet. Trouwens, de media: altijd met een korrel(tje) zout nemen...

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 25 sep 2009, 22:31
door 260689
Turnhout - Herentals is enkelsporig

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 25 sep 2009, 22:31
door dentheo
LML schreef:Zonet heb ik op RTV gehoord en gezien dat er in Herentals een extra wissel komt. "De ene trein moet wachten op de andere om z'n rit verder te zetten.", werd er verteld tijdens het nieuwsbericht op de zender.
Ik concludeer hieruit dat de treinen uit Turnhout op tegenspoor rijden vanaf de wissel om op L15 te rijden, tot vlak voor het station van Herentals. Op deze manier moeten de treinen richting Mol-Neerpelt/Hasselt wachten eer het spoor vrij is. Is het de bedoeling om de treinen uit Turnhout op spoor 1 te laten komen?

Het is mijn redenering van dit onderwerp in het RTV-nieuws. Zeker ben ik niet. Trouwens, de media: altijd met een korrel(tje) zout nemen...
Derde spoor lijkt mij nog handiger....

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 25 sep 2009, 22:33
door LML
260689 schreef:Turnhout - Herentals is enkelsporig
Dat weet ik ook. De treinen rijden op tegenspoor als ze van L29 op L15 rijden tot vlak voor Herentals. Daar gaat het over...

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 25 sep 2009, 22:34
door LML
dentheo schreef:
LML schreef:Zonet heb ik op RTV gehoord en gezien dat er in Herentals een extra wissel komt. "De ene trein moet wachten op de andere om z'n rit verder te zetten.", werd er verteld tijdens het nieuwsbericht op de zender.
Ik concludeer hieruit dat de treinen uit Turnhout op tegenspoor rijden vanaf de wissel om op L15 te rijden, tot vlak voor het station van Herentals. Op deze manier moeten de treinen richting Mol-Neerpelt/Hasselt wachten eer het spoor vrij is. Is het de bedoeling om de treinen uit Turnhout op spoor 1 te laten komen?

Het is mijn redenering van dit onderwerp in het RTV-nieuws. Zeker ben ik niet. Trouwens, de media: altijd met een korrel(tje) zout nemen...
Derde spoor lijkt mij nog handiger....
En daar is plaats voor, volgens mij...

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 25 sep 2009, 22:36
door dentheo
LML schreef:
dentheo schreef: Derde spoor lijkt mij nog handiger....
En daar is plaats voor, volgens mij...
Ik denk het wel, wat ligt daar langs, een voetbalveld, of ook al niet meer ?
En hoe ver is het, tussen 500m en 1 km ?

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 25 sep 2009, 22:40
door LML
dentheo schreef:
LML schreef:
dentheo schreef: Derde spoor lijkt mij nog handiger....
En daar is plaats voor, volgens mij...
Ik denk het wel, wat ligt daar langs, een voetbalveld, of ook al niet meer ?
En hoe ver is het, tussen 500m en 1 km ?
Richting Turnhout kom je éérst de overweg tegen, dan een hangar (die quasi op instorten staat) met landbouwvoertuigen, brugje over de Nete, voetbalveld, terug een overweg en dan de splitsing naar Tielen-Turnhout. Ik schat ook dat het + 0,5 à 1 km is...

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 25 sep 2009, 22:42
door Stijn014
LAs die uit Turnhout naar spoor 1 gaat moet de trein naar neerpelt toch nog steeds wachten? Dan moeten spoor 2 nog steeds gekruist worden.

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 25 sep 2009, 22:43
door LML
Stijn014 schreef:LAs die uit Turnhout naar spoor 1 gaat moet de trein naar neerpelt toch nog steeds wachten? Dan moeten spoor 2 nog steeds gekruist worden.
Da's ook waar... Dan is een 3de spoor op dit stukje een nog betere oplossing...

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 26 sep 2009, 09:19
door stefanic
LML schreef:Zonet heb ik op RTV gehoord en gezien dat er in Herentals een extra wissel komt. "De ene trein moet wachten op de andere om z'n rit verder te zetten.", werd er verteld tijdens het nieuwsbericht op de zender.
Ik concludeer hieruit dat de treinen uit Turnhout op tegenspoor rijden vanaf de wissel om op L15 te rijden, tot vlak voor het station van Herentals. Op deze manier moeten de treinen richting Mol-Neerpelt/Hasselt wachten eer het spoor vrij is. Is het de bedoeling om de treinen uit Turnhout op spoor 1 te laten komen?

Het is mijn redenering van dit onderwerp in het RTV-nieuws. Zeker ben ik niet. Trouwens, de media: altijd met een korrel(tje) zout nemen...
Treinen van/naar Turnhout moeten momenteel allemaal over spoor 2. Vanaf 12 oktober komt spoor5 ook terug beschikbaar voor doorgaand verkeer (en spoor 3 als kopspoor, de stootbalk staat er al). Er is inderdaad ook voorzien in een wisselverbinding om vanuit Turnhout ineens naar spoor 1 te gaan in Herentals. Dat zal al veel verbeteren hoewel integraal dubbelspoor tot Turnhout natuurlijk nog veel beter is.

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 26 sep 2009, 09:32
door Steven
Ah een wissel om naar spoor 1 te geraken, dat is zeker positief nieuws, want voor de brand was dat niet mogelijk. Kunnen we op slag verder rijden op normaalspoor. Hopelijk plaatsen de mannen van infrabel dan ook logische snelheidsborden zodat we vrij snel kunnen doorrijden.

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 26 sep 2009, 19:04
door Nicholas
stefanic schreef:
LML schreef:Zonet heb ik op RTV gehoord en gezien dat er in Herentals een extra wissel komt. "De ene trein moet wachten op de andere om z'n rit verder te zetten.", werd er verteld tijdens het nieuwsbericht op de zender.
Ik concludeer hieruit dat de treinen uit Turnhout op tegenspoor rijden vanaf de wissel om op L15 te rijden, tot vlak voor het station van Herentals. Op deze manier moeten de treinen richting Mol-Neerpelt/Hasselt wachten eer het spoor vrij is. Is het de bedoeling om de treinen uit Turnhout op spoor 1 te laten komen?

Het is mijn redenering van dit onderwerp in het RTV-nieuws. Zeker ben ik niet. Trouwens, de media: altijd met een korrel(tje) zout nemen...
Treinen van/naar Turnhout moeten momenteel allemaal over spoor 2. Vanaf 12 oktober komt spoor5 ook terug beschikbaar voor doorgaand verkeer (en spoor 3 als kopspoor, de stootbalk staat er al). Er is inderdaad ook voorzien in een wisselverbinding om vanuit Turnhout ineens naar spoor 1 te gaan in Herentals. Dat zal al veel verbeteren hoewel integraal dubbelspoor tot Turnhout natuurlijk nog veel beter is.
Waarom wordt spoor 3 een kopspoor? Voor de L Antwerpen-Herentals die dan terug elektrisch zal rijden? Is dit tijdelijk (maw tot als spoor A terug in gebruik komt)?

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 27 sep 2009, 10:39
door melle
Dat zijn de moestuintjes van wat mensen daar tegen het spoor. En dat kopspoor is gewoon niet nuttig... Als spoor 2 ooit eens buitendienst komt te staan...

Re: Brand in station Herentals

Geplaatst: 29 sep 2009, 16:35
door L29&15
Nicholas schreef:
stefanic schreef:
LML schreef:
Waarom wordt spoor 3 een kopspoor? Voor de L Antwerpen-Herentals die dan terug elektrisch zal rijden? Is dit tijdelijk (maw tot als spoor A terug in gebruik komt)?
Volgens mij redenering is spoor 3 momenteel een kopspoor om toezichtpersoneel uit sparen.
Er is enkel een ondertunneling naar het peron tussen spoor 2 en 3. Wie naar spoor 5 wil/moet moet spoor 3 gelijkgronds kruisen. Sinds 21 sept wordt op spoor 5 de L-trein Lier-Herntals en vv ontvangen.