Pagina 18 van 181
Re: BENELUX
Geplaatst: 28 sep 2010, 22:22
door 260689
Als den typ 11 terug op benelux komt gaan de hollanders deze naar de klote rijden. kunnen ze zeggen dat de belgen slechte loc's leveren
Re: BENELUX
Geplaatst: 28 sep 2010, 22:27
door AlexNL
Ja geef ons maar weer de schuld

Feit is gewoon dat een 11'je op de Benelux veel meer kilometers maakt per dag dan op een P-trein

Re: BENELUX
Geplaatst: 28 sep 2010, 22:28
door Steve
260689 schreef:Als den typ 11 terug op benelux komt gaan de hollanders deze naar de klote rijden. kunnen ze zeggen dat de belgen slechte loc's leveren
Wat een bijzonder flatterend taalgebruik. Kunnen we het een beetje beschaafd houden?
Re: BENELUX
Geplaatst: 28 sep 2010, 22:33
door 260689
MIVB-reiziger schreef:260689 schreef:Als den typ 11 terug op benelux komt gaan de hollanders deze naar de klote rijden. kunnen ze zeggen dat de belgen slechte loc's leveren
Wat een bijzonder flatterend taalgebruik. Kunnen we het een beetje beschaafd houden?
Ok, maar dit is wel hetgeen wat gaat gebeuren. Die hollanders hebben altijd al iets tegen den typ 11 gehad.
Re: BENELUX
Geplaatst: 28 sep 2010, 22:36
door Steve
260689 schreef:MIVB-reiziger schreef:260689 schreef:Als den typ 11 terug op benelux komt gaan de hollanders deze naar de klote rijden. kunnen ze zeggen dat de belgen slechte loc's leveren
Wat een bijzonder flatterend taalgebruik. Kunnen we het een beetje beschaafd houden?
Ok, maar dit is wel hetgeen wat gaat gebeuren. Die hollanders hebben altijd al iets tegen den typ 11 gehad.
Misschien hebben ze het intussen zodanig gehad met de Traxx dat ze de 11 deze keer met open armen zouden ontvangen...

Re: BENELUX
Geplaatst: 29 sep 2010, 00:22
door AlexNL
260689 schreef:Ok, maar dit is wel hetgeen wat gaat gebeuren. Die hollanders hebben altijd al iets tegen den typ 11 gehad.
Ik denk dat dat ook weer onzin is, Nederlandse machinisten rijden er gewoon anders mee dan Belgische, denk ik. NSR-machinisten zijn een 1700 of een treinstel gewend, en da's wat anders dan een 11.8'je he?

Re: BENELUX
Geplaatst: 29 sep 2010, 00:50
door Steven
Dat komt gewoon doordat de technische kennis van een NS bestuurder veel beperkter is. Belgische loks zijn altijd gemaakt geweest op basis van een grote technische kennis van de bestuurder en de bijhorende handelingen daar waar dit in andere landen meestal veel minder de gewoonte is.
Re: BENELUX
Geplaatst: 29 sep 2010, 05:45
door Bibke
Onlangs kreeg ik van een Nederlander de uitleg hoe dat komt.
De Nederlandse TB's rijden inderdaad anders.
Probleem is dat men die TB's in hun opleiding op de 11-jes niet geleerd heeft hoe men met een Belgische E-loc moet rijden. Dus zij passen het hen aangeleerde toe en dat is dan nefast voor de 11-jes waardoor er onderdelen te warm worden en ze wel eens uitvallen.
Re: BENELUX
Geplaatst: 29 sep 2010, 19:48
door rvdborgt
Bibke schreef:Onlangs kreeg ik van een Nederlander de uitleg hoe dat komt.
De Nederlandse TB's rijden inderdaad anders.
Probleem is dat men die TB's in hun opleiding op de 11-jes niet geleerd heeft hoe men met een Belgische E-loc moet rijden. Dus zij passen het hen aangeleerde toe en dat is dan nefast voor de 11-jes waardoor er onderdelen te warm worden en ze wel eens uitvallen.
Dat is maar een deel van de uitleg volgens mij. De 11.8 is ook nooit (!) zonder problemen geweest. Ik heb het sterke vermoeden dat ze, onafhankelijk van de machinist, gewoon niet echt bestand zijn tegen de drukke diensten die ze moesten rijden.
Overigens zijn er nu in sterk toenemende mate ook problemen met de rest van de familie (21, 27).
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Geplaatst: 30 sep 2010, 17:22
door Wilson
260689 schreef:MIVB-reiziger schreef:260689 schreef:Als den typ 11 terug op benelux komt gaan de hollanders deze naar de klote rijden. kunnen ze zeggen dat de belgen slechte loc's leveren
Wat een bijzonder flatterend taalgebruik. Kunnen we het een beetje beschaafd houden?
Ok, maar dit is wel hetgeen wat gaat gebeuren. Die hollanders hebben altijd al iets tegen den typ 11 gehad.
t
Mij is zeker ook opgevallen dat nederlandse tb's iets tegen de hle 11'es hebben.
Als ik er wat over vraag is het altijd wel negatief.
Dat komt omdat zoals hiervoor ook al gezegd, doordat de Nederlandse tb's niet ermee om kunnen gaan, omdat ze een NSR 1700 gewend zijn. Goede voorbeeld is de ventilator van de 11'es. Wat doen de nederlandse tb's: Op elk station ventilator uit.
Daardoor raken componenten oververhit of defect. Bij lange stops mag de ventilator wel uitgezet worden. Maar de nederlandse tb's doen het zelfs bij minuut haltering.
Re: BENELUX
Geplaatst: 30 sep 2010, 17:29
door Steven
Wilson schreef:Mij is zeker ook opgevallen dat nederlandse tb's iets tegen de hle 11'es hebben.
Als ik er wat over vraag is het altijd wel negatief.
Dat komt omdat zoals hiervoor ook al gezegd, doordat de Nederlandse tb's niet ermee om kunnen gaan, omdat ze een NSR 1700 gewend zijn. Goede voorbeeld is de ventilator van de 11'es. Wat doen de nederlandse tb's: Op elk station ventilator uit.
Daardoor raken componenten oververhit of defect. Bij lange stops mag de ventilator wel uitgezet worden. Maar de nederlandse tb's doen het zelfs bij minuut haltering.
er zijn er die het tijdens de rit ook doen (op de momenten ze de trein gewoon kunnen laten rollen).
Geruchten 13 december HLE 11
Geplaatst: 09 nov 2010, 22:00
door Wilson
Kan iemand bevestigen of het klopt dat de HLE 11 terugkeert op de Benelux vanaf 13 december ?
Re: BENELUX
Geplaatst: 09 nov 2010, 23:18
door Kris G
ik hoop echt dat het een roddel is, verbinding naar Nederland is nu toch wat betrouwbaarder geworden (alhoewel de huidige locs moeilijk door de opstart-remtest geraken > heeft Nederlandse TB me toch vertelt toen we samen op den Benelux in vertraging stonden te wachten op het perron in Amsterdam CS), met de HLE 11 had je toch een paar afgeschafte treinen per dag!!! was gewoon een ramp en als je dan een duur concertticket hebt waar je na aanvang niet meer binnen mag, was dat een hele dag nagelbijten ofwel heeeeeel vroeg vertrekken naar Rotterdam of Amsterdam
Re: BENELUX
Geplaatst: 10 nov 2010, 07:38
door MaartendeJ
Volgende week wordt er een I6/I10-stam vervangen door een ICR-stam (die dus uit de binnenlandse dienst komen en dus in UIC-modus gaan ipv treinstelmodus). Eind november wordt de volgende vervangen. OVerigens komt er dus weer blauw-gele ICR weer naar Belgie, de "nieuwe" rijtuigen worden niet bestickerd

Re: BENELUX
Geplaatst: 10 nov 2010, 09:07
door AlexNL
De reden daarvoor zal wel zijn dat die rijtuigen straks weer teruggaan naar NS Reizigers, waar Hispeed ze van huurt. NS Hispeed / HSA heeft ze nodig omdat er anders niet voldoende rijtuigen zijn door het wegvallen van de NMBS-stammen: een flink aantal rijtuigen wordt inmiddels ingezet voor de Fyra, en deze kunnen niet zomaar worden uitgewisseld met de Benelux i.v.m. het andere deursluitsysteem (drukknop i.p.v. hendels).
Waarom Hispeed de Fyra-stammen niet inkort is mij niet duidelijk, er zit toch geen kip in die treinen (misschien wat in de spits) dus de huidige capaciteit die geboden wordt is zwaar overdreven, door het weghalen van 3 rijtuigen per Fyra-stam en die over te brengen naar de Benelux zou Fyra nog steeds genoeg capaciteit bieden zonder dat we dit soort rare geel-blauwe rijtuigen in Belgiƫ hoeven te zien.