Pagina 18 van 21

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 08 okt 2010, 19:35
door treinspotterbjorn
IR3607 schreef:Onbegrijpelijk dat er geen armsteunen zijn... net als vuilbakjes en binnendeuren.
das toch al niet nodig
das toch maar voor regionaal verkeer
voor mij hoeft dat allemaal niet zelf een W.C. zou ik er al uit laten

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 08 okt 2010, 19:47
door am62
Beste Bjorn

Twee vraagjes.

1. Zit jij elke dag in de trein ?
2. Neem jij al lang de trein ?

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 08 okt 2010, 19:54
door treinspotterbjorn
am62 schreef:Beste Bjorn

Twee vraagjes.

1. Zit jij elke dag in de trein ?
2. Neem jij al lang de trein ?
Enkel om naar school te gaan trein ts Lichtervelde en Roeselare
Om te gaan treinspotten ga ik mee met mijn broer wij doen dat met zijn auto
Ik neem anders nooit de trein

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 08 okt 2010, 20:09
door IR3607
treinspotterbjorn schreef:das toch al niet nodig
Wel, ik breng minstens 2,5 uur per dag op de trein door en kan je zeggen dat ik een stille, afgesloten treincoupé en een armsteun best wel weet te appreciëren ;)

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 08 okt 2010, 20:21
door treinspotterbjorn
IR3607 schreef:
treinspotterbjorn schreef:das toch al niet nodig
Wel, ik breng minstens 2,5 uur per dag op de trein door en kan je zeggen dat ik een stille, afgesloten treincoupé en een armsteun best wel weet te appreciëren ;)
ik zit 15min per dag op trein

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 08 okt 2010, 20:46
door AlexNL
Ik reis 3 dagen per week met de trein tussen Breda en Utrecht, meestal met intercities maar soms ook met een stoptrein. De intercities hebben tafeltjes en de stoptreinen niet. Ik gebruik mijn netbook onderweg en een tafeltje is dan toch bijzonder handig, net als het vuilnisbakje voor het folie wat ik om mijn brood heb. :)

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 08 okt 2010, 21:37
door bobke
AlexNL schreef:Ik reis 3 dagen per week met de trein tussen Breda en Utrecht, meestal met intercities maar soms ook met een stoptrein. De intercities hebben tafeltjes en de stoptreinen niet. Ik gebruik mijn netbook onderweg en een tafeltje is dan toch bijzonder handig, net als het vuilnisbakje voor het folie wat ik om mijn brood heb. :)
TIP: koop een boterhamdoos :) , is trouwens ook minder milieuvervuilend dan al die folie.

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 08 okt 2010, 22:38
door Joris
Hallo,
K V B schreef:
Dietrich schreef:Dat er geen tafeltjes waren had ik al in de gaten, maar inderdaad ook geen vuilbakken... Die twee aan de deuren gaan niet volstaan hoor, als velen tegenwoordig geen vuilbak naast hun hebben vliegt er automatisch vanalles op de grond.
In de Nieuwe S-Bahn stellen van de SBB zitten er ook geen vuilbakken. Men heeft het eens uitgerekend, en de vloer regelmatig vegen is goedkoper dan alle vuilbakken legen.
In de nieuw BLS regioexpress treinen (de Lötschbergers) daarentegen hangen er plastiekzakjes ipv. vuilbakken. Is eigenlijk ook een goede oplossing, al heeft nog niet iedereen het door hoe het werkt.
Geen vuilbakken in de Lötschbergers? (zowel qua uiterlijk als qua interieur een van de beste moderne stellen vind ik)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groeten,
Joris De Mol

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 08 okt 2010, 22:45
door Joris
Hallo,
treinspotterbjorn schreef:
IR3607 schreef:Onbegrijpelijk dat er geen armsteunen zijn... net als vuilbakjes en binnendeuren.
das toch al niet nodig
das toch maar voor regionaal verkeer
voor mij hoeft dat allemaal niet zelf een W.C. zou ik er al uit laten
Als je geen comfort nodig hebt, waarom moeten die klassieken dan per se weg? Om de jankende reizigers in een nieuwe trein te stoppen met hetzelfde of een lager comfort?
Groeten,
Joris De Mol

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 08 okt 2010, 22:56
door Steven
Een desiro heeft wel meer comfort dan een klassiekje.
Lage opstap
Vlotte toegang voor mindervaliden
Geen hinderlijke binnendeuren
Fiets vlot mee te nemen
Klimatisatie
Individuele zitplaatsen
Trekt veel sneller op
Remt veel performanter
Verbruikt minder energie (die aanzetweerstanden zuipen wat energie hoor)
Hebben luchtvering
Display en automatische aankondigingen.

Heel veel zaken wat een klassiekje dus niet heeft en wat men heden wel mag verlangen van een moderne stoptrein.

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 08 okt 2010, 23:44
door Trammist
Kunnen we de naam van dit forum niet beter veranderen naar "Het Groot Belgisch Spoorwegnostalgie Forum" ?

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 09 okt 2010, 00:13
door treinbruno
Die stoelen in de Lötscheberger zijn dezelfde als die in de TGV lacroix
Enige verschil dat ik merkte was dat ze niet verstelbaar waren.
Die stoelen zijn wel goed voor het ritje van een uur, maar voor 7u (zoals in de TGV soms) zijn ze echt niet goed...

Traject van de Lötscheberger vond ik ook wat tegenvallen, maar dan vergelijk ik het ook met de bernina ofzo :P

Met de desiro's ben ik opzich wel tevreden zolang ze die gebruiken waarvoor het dient...

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 09 okt 2010, 13:11
door vasonline
Joris schreef:Hallo,

Geen vuilbakken in de Lötschbergers? (zowel qua uiterlijk als qua interieur een van de beste moderne stellen vind ik)

Groeten,
Joris De Mol
Dag Joris,

Ik vind het prachtige foto's. Als het interieur van de Desiro ook zo was, was het perfect!

Groetjes.

Hier een collage die ik heb gemaakt om het e.e.a te verduidelijken.
Afbeelding

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 09 okt 2010, 13:25
door Steven
Mensen mensen aub, zo vitten, jullie zijn echt met de verkeerde verwachtingen naar buiten gekomen hoor. Stoptreinen zijn haast als grote bussen en zo moeten ze er dan ook uitzien. Jullie eisen bijna hetzelfde comfort van een IC trein wat niet logisch is want dergelijke zaken belemmeren de vlotte doorstroming die je echt nodig hebt bij een stoptrein.
Jullie kijken enkel naar stoelen tafeltjes en vuilbakken, een trein is wel meer dan die drie elementen hoor. Kijk naar mijn hoger vernoemd lijstje wat er wel allemaal beter is tov de klassiekjes en durf daar ook over spreken anders is dit gesprek volledig zinloos.
Op een bus en tram van de lijn zit je soms langer op (in rittijd) en die bieden u nog minder comfort dus wees een beetje redelijk en zit geen appels met peren te vergelijken.

Re: GEN-treinstellen

Geplaatst: 09 okt 2010, 14:25
door Reuel
Precies. Niemand heeft er al ingezeten. Laat ons tenminste wachten totdat iedereen heeft kunnen ervaren hoe het met het rijcomfort, het zitcomfort, de betrouwbaarheid, de stiptheid,... van deze treinen zit. En momenteel lijken me die laatste twee belangrijker voor de NMBS én voor haar reizigers dan een paar ontbrekende vuilbakjes. Oordeel wanneer ze in dienst zijn... Iets nieuws geen kans geven lijkt me echt geen goed idee.