Pagina 18 van 34

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 28 okt 2010, 23:01
door Hurlet
Afbeelding Hv (rijtuigen) I11 (I10) vanaf 12.12.2010

456 >>> N67 >>> 1 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
457 >>> N67 >>> 2 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
458 >>> N67 >>> 1 x 12 Hv I11
459 >>> N67 >>> 1 x 12 Hv I11
460 >>> N67 >>> 1 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
461 >>> N67 >>> 1 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
462 >>> N67 >>> 2 MS break
463 >>> N67 >>> 1 x 12 Hv I11
464 >>> N67 >>> 1 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
465 >>> N67 >>> 1 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
466 >>> N67 >>> 2 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
467 >>> N67 >>> 1 x 12 Hv I11
468 >>> N67 >>> 1 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
477 >>> N67 >>> 1 x 12 Hv I11
478 >>> N67 >>> 2 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
479 >>> N67 >>> 1 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
480 >>> N67 >>> 2 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
481 >>> N67 >>> 1 x 12 Hv I11
482 >>> N67 >>> 1 x 12 Hv I11
483 >>> N67 >>> 1 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
484 >>> N67 >>> 1 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
485 >>> N67 >>> 2 MS break
486 >>> N67 >>> 1 x 12 Hv I11
487 >>> N67 >>> 1 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
488 >>> N67 >>> 1 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
489 >>> N67 >>> 2 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
503 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
504 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
505 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
506 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
507 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
508 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
509 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
510 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
511 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
512 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
513 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
514 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
515 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
516 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
517 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
518 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
519 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
520 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
521 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
522 >>> N67 >>> 1 MS96
523 >>> R67 >>> 2 MS96
527 >>> N17 >>> 1 MS96
527 >>> R17 >>> 2 MS96
528 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
529 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
530 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
531 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
532 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
533 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
534 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
535 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
536 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
537 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
538 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
539 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
540 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
541 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
542 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
543 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
544 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
545 >>> R >>>>> 1 x 12 Hv I11
5356 >> N67 >>> 2 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
5390 >> N67 >>> 1 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
7002 >> N67 >>> 2 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
7402 >> N67 >>> 1 x 12 Hv I11
8008 >> N67 >>> 1 x 5 Hv I11 + 1 Hv I10
8402 >> N67 >>> 1 x 12 Hv I11

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 28 okt 2010, 23:48
door Hurlet
Afbeelding Zwitserland vanaf 12.12.2010

Hier!

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 29 okt 2010, 19:09
door bobke
Nieuwe dienstregeling NMBS zou Heistse pendelaar 2 uur vrije tijd per week kosten
HEIST-OP-DEN-BERG - De treinreiziger zal vanaf 13 december 24 minuten langer op weg zijn van Brussel naar Heist-op-den-Berg. De nieuwe regeling zou de pendelaar twee uur vrije tijd per week kosten. Dat zegt althans SP.A-gemeenteraadslid David Geerts.

Spoorwegmaatschappij NMBS voert vanaf 13 december een nieuwe dienstregeling in. Voor de reizigers die in Heist de trein nemen, is deze aanpassing blijkbaar geen cadeau.

'De reiziger die in Heist de trein neemt krijgt vanaf dan een slechte verbinding met langere reistijden. Hij zal ook vaker moeten overstappen', zegt gemeenteraadslid David Geerts(SP.A)

Langere reis, meer overstappen

De politicus rekende uit dat een treinritje van Brussel naar Heist-op-den-Berg met vertrek in de hoofdstad om 17.10 uur vanaf 13 december 24 minuten langer zal duren. 'Het is onaanvaardbaar. De dienstverlening gaat er zienderogen op achteruit.' Dezelfde treinrit van Brussel naar Heist duurt volgens Geerts op dit ogenblik 53 minuten.

Parlementaire vraag

Geerts roept de bevoegde minister op om de voorliggende regeling te herzien. Hij is van plan over het onderwerp een parlementaire vraag te stellen.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 101029_001

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 30 okt 2010, 11:13
door K V B
Steven schreef:Het feit is gewoon dat het vertrekuur van de IC a in gent geregeld last heeft van vertraging (zeker in de spits) dus zou de stoptrein ook elke keer met vertraging vertrekken in Gent. Omdat te voorkomen laat je standaard tussen de twee treinen een iets groter buffer vandaar dat er minder gevolgvertraging is.
Het is natuurlijk ook zo dat de ik overal telkens weer hoor hoe de lijn Gent -Brugge "vol" zou zitten, maar hier weer zie hoe gewoon een heel slot weggegooid wordt.

Als je gewoon de stoptrein 3 minuten na de IC laat vertrekken dan heb je de volgende voordelen:
- Kortere reistijd voor reizigers van Brussel naar stations tussen Gent en Brugge.
- Minder lange overstaptijd. Wachttijd is subjectief altijd langer.
- Beter benutting van de capaciteit van de lijn.
- Langere keertijd in Brugge.

Nadeel: Als de IC-A vertraging heeft dan heeft de L trein ook vertraging. Dat zijn dan twee treinen in de statistiek. Waarschijnlijk is dat de hoofdreden: Statistieken opsmukken. Mischien moet men de normen voor het bepalen van de vertragingsstatistiek veranderen, en treinen die systematische op elkaar wachten in geval van vertraging als slechts een vertraagde trein beschouwen.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 30 okt 2010, 15:34
door rvdborgt
K V B schreef:Nadeel: Als de IC-A vertraging heeft dan heeft de L trein ook vertraging. Dat zijn dan twee treinen in de statistiek. Waarschijnlijk is dat de hoofdreden: Statistieken opsmukken. Mischien moet men de normen voor het bepalen van de vertragingsstatistiek veranderen, en treinen die systematische op elkaar wachten in geval van vertraging als slechts een vertraagde trein beschouwen.
De vertragingsstatistieken dienen over vertraagde reizigers te gaan, niet over vertraagde treinen.

Groetjes,
Rian

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 30 okt 2010, 15:59
door K V B
rvdborgt schreef:
K V B schreef:Nadeel: Als de IC-A vertraging heeft dan heeft de L trein ook vertraging. Dat zijn dan twee treinen in de statistiek. Waarschijnlijk is dat de hoofdreden: Statistieken opsmukken. Mischien moet men de normen voor het bepalen van de vertragingsstatistiek veranderen, en treinen die systematische op elkaar wachten in geval van vertraging als slechts een vertraagde trein beschouwen.
De vertragingsstatistieken dienen over vertraagde reizigers te gaan, niet over vertraagde treinen.
Mee eens. Maar dan heb je ook betrouwbare reizigers statistieken nodig. Heeft de NMBS die?

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 31 okt 2010, 08:48
door rvdborgt
K V B schreef:
rvdborgt schreef:
K V B schreef:Nadeel: Als de IC-A vertraging heeft dan heeft de L trein ook vertraging. Dat zijn dan twee treinen in de statistiek. Waarschijnlijk is dat de hoofdreden: Statistieken opsmukken. Mischien moet men de normen voor het bepalen van de vertragingsstatistiek veranderen, en treinen die systematische op elkaar wachten in geval van vertraging als slechts een vertraagde trein beschouwen.
De vertragingsstatistieken dienen over vertraagde reizigers te gaan, niet over vertraagde treinen.
Mee eens. Maar dan heb je ook betrouwbare reizigers statistieken nodig. Heeft de NMBS die?
Bij mijn weten wel. Die gebruikken ze o.a. om te bepalen of er in een bepaalde trein nog een groepsreservering past, of om in de planner te laten zien welke treinen er erg druk zijn.

Groetjes,
Rian

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 31 okt 2010, 09:52
door K V B
rvdborgt schreef:
K V B schreef:[Maar dan heb je ook betrouwbare reizigers statistieken nodig. Heeft de NMBS die?
Bij mijn weten wel. Die gebruikken ze o.a. om te bepalen of er in een bepaalde trein nog een groepsreservering past, of om in de planner te laten zien welke treinen er erg druk zijn.
Dat zijn bezettings statistieken. Wat je nodig hebt om reizigersvertraging te schatten is wat de eindbestemming is van reizigers op een trein. De SBB (het is weer oktober...) houdt enquetes op de treinen waar aan de reizigers gevraag wordt wat hun startpunt en eindbesteming is.
Pas als je weet hoeveel reizigers van een bepaalde trein op een andere overstappen kan je schatten wat het effect van een gemiste aansluiting is.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 25 nov 2010, 22:32
door 260689
nieuwigheid is dat treinen 3604, , 3610, 3612, 3618, 3630, 3636, 3638 en 3644 rijden in het weekend met 5M6 rijtuigen .

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 26 nov 2010, 10:16
door Steve
260689 schreef:nieuwigheid is dat treinen 3604, , 3610, 3612, 3618, 3630, 3636, 3638 en 3644 rijden in het weekend met 5M6 rijtuigen .
Zo zo! In de plaats waarvan komen die, Break of MS96?

Heb je toevallig ook een volledig overzicht kunnen krijgen van het materieelinzet op de IR-i, ook tijdens de week?

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 26 nov 2010, 10:19
door Steve
Nog een kleine vraag trouwens: ik zie dat de link tussen de IR-i en de L Brussel-Zuid - Aalst geschrapt is tijdens het weekend. Eindpunt van de IR-i is nu Brussel-Noord. Maar ik vermoed dat die trein wel tot Schaarbeek zal gaan om te keren? Als dat het geval is, is het bijzonder jammer dat Schaarbeek niet meer het vertrekpunt is (zoals vroeger)...

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 26 nov 2010, 10:19
door Shrek
260689 schreef:nieuwigheid is dat treinen 3604, , 3610, 3612, 3618, 3630, 3636, 3638 en 3644 rijden in het weekend met 5M6 rijtuigen .
Dat is positief !
Ik vroeg mij altijd al af waarom ze de M6 steeds aan de kant lieten staan terwijl er ook in het weekend enkele redelijk drukke treinen zijn :P

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 26 nov 2010, 12:07
door 260689
Ik zal is kijken naar het materiaalomloop. En ik zal het jullie late wete.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 26 nov 2010, 21:04
door celtjan
K V B schreef:
Steven schreef:plus dat bepaalde zaken ontstaan uit gekoppelde relaties, de huidige stoptrein gent brugge is eigenlijk de volwaardige stopt Mechelen Brugge. De stilstand te Gent geeft de bestuurder even tijd de benen te strekken en een plasje te maken want van de keertijden in Brugge of Mechelen valt daar nauwelijks van te profiteren.
Als je vier minuten minder stilstaat in Gent heb je 8 minuten meer in Brugge. En daar heb je toch meer aan, want kan de bestuurder in Gent wel zijn stuurpost verlaten?
Iets over de relaties 5xx met hoge nrs.:
- Is de verbinding tussen de 2 knooppunten Mechelen & Brugge met de knooppunten Dendermonde & Gent St. Pieters op de reisweg.
- Op al die plaatsen kunnen er gevolgvertragingen optreden.
- Te Gent St Pieters, Dendermonde & Brugge wordt de samenstelling al eens 'aangepast'
De klassieke tweetjes kregen het gezelschap van de MS Braeks & DMT's (Brugge-Gent)
In gunstige omstandigheden is er idd een stop te Gent van ca.10 min. Maar door de huidige & eerdere werken (sporen buiten dienst) is die meermaals korter door de kruisende treinen van andere relaties. (als ik me niet vergis is Gent St Pieters het grootste doorgangsstation van Vlaanderen)
De laatste jaren is er minder rangeerpersoneel beschikbaar voor de manuele (ont)koppelingsbewerkingen aan de 'klassiekjes, waardoor deze bewerkingen al eens langer kunnen duren.
Véél kans dus dat de 4min.kortere stop te Gent St. Pieters toch terug wat langer zal worden...

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 26 nov 2010, 21:33
door celtjan
MIVB-reiziger schreef:Nog een kleine vraag trouwens: ik zie dat de link tussen de IR-i en de L Brussel-Zuid - Aalst geschrapt is tijdens het weekend. Eindpunt van de IR-i is nu Brussel-Noord. Maar ik vermoed dat die trein wel tot Schaarbeek zal gaan om te keren? Als dat het geval is, is het bijzonder jammer dat Schaarbeek niet meer het vertrekpunt is (zoals vroeger)...
Heeft o.a. met de zwaarte van de dienst te maken. Het stukje tussen Brussel Noord/Zuid & Aalst via de 'oude lijn' 50 was er te veel aan.
Deze stoptrein moest te Denderleeuw soms wachten op ... de 5' vroeger rijdende stoptrein naar Gent en Brugge (35xx), die ook stopt te Erembodigem & Aalst. De keertijd te Aalst was te kort.
Het voorstel om te keren te Denderleeuw i.p.v. te Aalst kon niet vanwege het beheerscontract.

De bestuurders waren soms 6u. aan een stuk bezig door vertragingen, zonder de kans om op een deftige manier naar 't toilet te kunnen gaan of een hapje te kunnen eten. Sommigen namen zelfs Imodiums om niet te hoeven gaan.
Pas na dat er de laatste tijd meer tussenin 'sanitaire stops' kwamen, is het blijkbaar beginnen te dagen...
Die M6'en keer je ook niet zo snel om als de DVT's & Braeks.