werken: in stations
Re: werken: in stations
Een tijdje geleden dacht ik dat men aan station Weerde voorbereidingswerken had gedaan voor die nieuwe automaten die men overal gaat zetten, maar bleek het om iets anders te gaan. Maar nu kan ik me echt niet inbeelden wat ze hier anders zouden kunnen zetten dan zo'n nieuwe automaat:

In Denderleeuw is spoor 3 onderbroken, ze zijn bezig met de houten dwarsliggers te veranderen door betonnen.
dit lijkt er wat meer op ( nu ga ik niet zeggen dat ik er zeker van ben voor er weer een elektriciteits kast komt te staanGlodenox schreef:Een tijdje geleden dacht ik dat men aan station Weerde voorbereidingswerken had gedaan voor die nieuwe automaten die men overal gaat zetten, maar bleek het om iets anders te gaan. Maar nu kan ik me echt niet inbeelden wat ze hier anders zouden kunnen zetten dan zo'n nieuwe automaat:

In Mechelen hangen dienstregeling affiches dat in mei spoor 10 buiten dienst gaat.
Gaan we al naar Gentse toestanden? Wat gebeurt er?
Mechelen wordt vernieuwd en daarvoor wordt de talud weg gegraven.
Is waarschijnlijk voor de stabiliteit van de buitenste sporen.
Is waarschijnlijk voor de stabiliteit van de buitenste sporen.
Ja, het zal een beetje zoals Gent zijn. Eén voor één gaan alle sporen een tijdje buiten dienst tussen dit en 2025.LHOON schreef:In Mechelen hangen dienstregeling affiches dat in mei spoor 10 buiten dienst gaat.
In het station van Oostende gaan eveneens de twee buitenste sporen aan de straatzijde buiten dienst, deze zullen opgebroken worden en in de plaats komen de tramsporen.
In het station van Ninove staan op het perron van spoor 1 richting Geraardsbergen verschillende dwarsliggers, deze staan op een goeie 175/200 m afstand (1e tot laatste dwarsliggers). Blijkbaar zijn er werken voorzien voor de weekends van 18-20 mei en van 25-26 mei, men gaat die dwarsliggers toch geen 2 weken laten op het perron staan?
-
- Contacteer:
Het station van Neerpelt is... eigenlijk zo goed als uitgebroken sinds 22 november 2012
Blijft over: spoor 1 en spoor 2. De rest is werf [en ik vrees binnenkort beton of grasvlakte]

Blijft over: spoor 1 en spoor 2. De rest is werf [en ik vrees binnenkort beton of grasvlakte]
In Op de baan nr. 114 (april 2013) p. 26 staan het oude en het nieuwe sporenplan van Neerpelt. Het perron naast spoor 2 wordt verbreed; spoor 3 verdwijnt daardoor; sporen 4 en 5 blijven (of worden heraangelegd) als sporen 3 en 4. Er komt een voetgangerstunnel onder de sporen tot aan het parkeerterrein aan de overzijde. Het wisselcomplex kant Achel/Hamont wordt vereenvoudigd, de overweg verdwijnt daar ook. De Saxby-seinhuizen moeten normaal blijven staan, want ze zijn beschermd als industrieel erfgoed.
-
- Contacteer:
Die twee heb ik voor de zekerheid op foto gezet - je weet nooit dat die "per ongeluk' een kraan in zich krijgenPaul schreef: De Saxby-seinhuizen moeten normaal blijven staan, want ze zijn beschermd als industrieel erfgoed.

Volgens wat ik kon zien, is B4 nog altijd in gebruik om minstens de overweg te bedienen.
Ook de wissels en seinen zijn nog B.4 momenteel.BlubBlub schreef:Die twee heb ik voor de zekerheid op foto gezet - je weet nooit dat die "per ongeluk' een kraan in zich krijgenPaul schreef: De Saxby-seinhuizen moeten normaal blijven staan, want ze zijn beschermd als industrieel erfgoed.![]()
Volgens wat ik kon zien, is B4 nog altijd in gebruik om minstens de overweg te bedienen.
Hier vinden jullie de presentatie in verband met de werken in Neerpelt: http://www.infrabel.be/sites/default/fi ... _print.pdf
Interessante plannen. Jammer dat de klassieke seinhuizen dan buiten dienst gaan, want dat heeft wel wat.
Wat is het nut om het huidige perron 2-3 te verbreden? Op basis van de huidige dienstregeling is de aankomst *.23 en het vertrek *.37. Zo'n kering kan prima op 1 perronspoor plaatsvinden.
Dan kunnen ze beter gaan voor 2 perrons in Hamont-Achel (als de dienst wordt doorgetrokken), want daar krijgt men anders wel een erg korte kering van zo'n 5 à 10 minuten krijgen, of gaat de complete dienstregeling dan op de schop als de dienst wordt doorgetrokken?
Wat is het nut om het huidige perron 2-3 te verbreden? Op basis van de huidige dienstregeling is de aankomst *.23 en het vertrek *.37. Zo'n kering kan prima op 1 perronspoor plaatsvinden.
Dan kunnen ze beter gaan voor 2 perrons in Hamont-Achel (als de dienst wordt doorgetrokken), want daar krijgt men anders wel een erg korte kering van zo'n 5 à 10 minuten krijgen, of gaat de complete dienstregeling dan op de schop als de dienst wordt doorgetrokken?
Normaal gezien zou de dienstregeling van het volledige net in december 2013 omgegooid worden. Doordat men de structuur in 2 i.p.v. 3 entiteiten gaat veranderen wordt dat uitgesteld tot december 2014.
Misschien dat de verbreding er komt omdat er nu een trap en een lift moeten komen + eens dat er elektrische tot Mol gereden zal worden zullen er misschien meer (diesel)treinen aan de verschillende perrons moeten komen.
Misschien dat de verbreding er komt omdat er nu een trap en een lift moeten komen + eens dat er elektrische tot Mol gereden zal worden zullen er misschien meer (diesel)treinen aan de verschillende perrons moeten komen.