Stations raden met een beeld van de stationshal/de perrons
Re: Stations raden met een beeld van de stationshal/de perro
Inderdaad. Een (gesloten) voorbeeld is station Laken, dat je tegenkomt tussen Brussel-Noord en Bockstael (nog voorbij de Koninklijke Halte).
Mja, het stationsgebouw zelf staat daar toch op de begane grond. In de "overkapping" heb je, behalve de gang, ook wel bovenbouw dat volgens mij als seinhuis diende (?).groentje schreef:Inderdaad. Een (gesloten) voorbeeld is station Laken, dat je tegenkomt tussen Brussel-Noord en Bockstael (nog voorbij de Koninklijke Halte).
In Street View zie je het stationsgebouw achteraan en de overkapping met bovenbouw vooraan (de klokkentoren behoort voor alle duidelijkheid toe aan de Onze-Lieve-Vrouwkerk van Laken en niet aan het stationsgebouw): https://maps.google.be/?ll=50.877447,4. ... 6,,0,-1.84
Close-up van het stationsgebouw (let op de vermelding "STATION" bovenaan): https://maps.google.be/?ll=50.877828,4. ... -32.6&z=19
Het Laatste Nieuws gebruikt deze foto veel, maar ik kan niet plaatsen waar hij getrokken is. Aangezien dit een groot station is, zou ik het graag weten. Weet iemand van jullie het?
Lijkt mij (gezien de brug) Schaarbeek te zijn, gefotografeerd richting bundels...?
Spoorse groeten,
Davy Ickx
Davy Ickx
Dat is 100 % zeker station Schaarbeek.
Met in de rug Brussel Noord en gericht naar de WDT/Bundels/... van Schaarbeek.
Met in de rug Brussel Noord en gericht naar de WDT/Bundels/... van Schaarbeek.
Inderdaad... een extra bewijs met foto (genomen vanaf het perron rechts op de persfoto), inclusief trein.
eens zien wie hier het station kent :p.
Bressoux?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
Ook wel een ongebruikelijke combinatie daar, een 18 plus hele I11-stam, zo te zien. Wat kwam die daar zo in z'n geheel zoeken?
piekuurtrein voor 's avonds .MIVB-reiziger schreef:Ook wel een ongebruikelijke combinatie daar, een 18 plus hele I11-stam, zo te zien. Wat kwam die daar zo in z'n geheel zoeken?
Nee, deze reed met de Jobtrein een ganse dag rond en met een bezoek in de tractiewerkplaats.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... /1.1486563
Ik dank davyickx, Bibke en Steve om aan te wijzen dat de vorige foto in Schaarbeek werd getrokken
Deze komt uit Test-Aankoop van september 1997 en weet ik ook niet, maar had ik wel eens graag geweten. Blijkbaar doet men daar ook aan censuur, waarschijnlijk omdat de foto in beide landsgedeelten moest verschijnen. Ik dacht aan Ottignies, omdat je dat precies in de ruiten van de Break kunt lezen, maar aan de andere kant kan dat dan weer niet, omdat in Ottignies de grote treinen altijd in het midden staan, terwijl dat op de foto omgekeerd is.
Deze komt uit Test-Aankoop van september 1997 en weet ik ook niet, maar had ik wel eens graag geweten. Blijkbaar doet men daar ook aan censuur, waarschijnlijk omdat de foto in beide landsgedeelten moest verschijnen. Ik dacht aan Ottignies, omdat je dat precies in de ruiten van de Break kunt lezen, maar aan de andere kant kan dat dan weer niet, omdat in Ottignies de grote treinen altijd in het midden staan, terwijl dat op de foto omgekeerd is.
Ik zou inderdaad ook gokken op Ottignies...
Ik ben zo goed als zeker dat het Ottignies is. De foto is genomen naar het zuiden toe, vanaf het noordelijke uiteinde van het perron tussen de sporen 3 en 4. (Ik meen toch dat de sporen in Ottignies zo genummerd zijn; de M2's, uiterst rechts, staan op spoor 1; het klassiekje in het midden staat op spoor 3, dat is het hoofdspoor van lijn 161 richting Namen; de break staat op spoor 4). Achteraan op de foto zie je de voetgangersbrug over de sporen, als ik me niet vergis is die nu afgebroken.