Pagina 171 van 208
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 29 jan 2014, 22:21
door Stijn91
nahoj schreef:Steve schreef:Terminus schreef:Ze moeten dan ook nog iets anders vinden om naar Roosendaal te sturen...
Met een beetje goede wil kunnen ze bijna al het Belgische materieel naar Roosendaal sturen.
Enkel voor de Desiro zou ik nu eens het fijne willen weten over het rijden onder 1,5 KV...
Desiro kan NIET rijden onder 1,5kV.
En de goede wil moet van twee kanten komen.
Het is minder evident om nog ander materieel naar Roosendaal te laten rijden dan men hier denkt.
Pagina 16 helemaal onderaan van het topic: Renovatie AM75?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 30 jan 2014, 18:15
door Shrek
Stijn91 schreef:nahoj schreef:Steve schreef:
Met een beetje goede wil kunnen ze bijna al het Belgische materieel naar Roosendaal sturen.
Enkel voor de Desiro zou ik nu eens het fijne willen weten over het rijden onder 1,5 KV...
Desiro kan NIET rijden onder 1,5kV.
En de goede wil moet van twee kanten komen.
Het is minder evident om nog ander materieel naar Roosendaal te laten rijden dan men hier denkt.
Pagina 16 helemaal onderaan van het topic: Renovatie AM75?
blijkbaar hebben ze er bij nmbs toch iets op gevonden...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 30 jan 2014, 19:41
door Eimai
Waar komt het gerucht eigenlijk vandaan, want ik ben toch sceptisch...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 30 jan 2014, 19:57
door Shrek
Eimai schreef:Waar komt het gerucht eigenlijk vandaan, want ik ben toch sceptisch...
Prorail kreeg van de NMBS de vraag om Roosendaal Desiro-klaar te maken.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 30 jan 2014, 20:39
door Stijn91
Waarom zou je een type trein naar NL sturen als hier alle L-treinen nog niet met Desiro is. Dat ze zelf is materiaal voorzien, ProRail heeft het wel makkelijk.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 30 jan 2014, 21:01
door dentheo
Shrek schreef:Eimai schreef:Waar komt het gerucht eigenlijk vandaan, want ik ben toch sceptisch...
Prorail kreeg van de NMBS de vraag om Roosendaal Desiro-klaar te maken.
Ik denk dat de Desiro dan ook Roosendaal klaar zal moeten gemaakt worden, als hij nu al uitvalt als de 3KV teveel zakt.
Ik heb altijd gehoord dat de MS96 er ook niet kon komen omdat de hakker stopte als de spanning lager kwam dan 2KV.
Of het "echt" niet kon en wat er stuk zou gaan was niet duidelijk, want zijn tussenkring zit nog een stuk lager.
Anderzijds las ik dat hij ooit naar Maastricht gereden zou hebben.
Dan heeft men aan de spanningscontrole waarschijnlijk toch iets gedaan.
De hakker zou natuurlijk langer "openstaan" en dat zou misschien een koelprobleem kunnen worden.
Hoe het zit bij de Desiro weet ik niet.
Zou men via de software de doorlaattijd kunnen terugschroeven als de temperatuur te ver oploopt ?
Ik denk dat men alle info wel beschikbaar heeft om dat te doen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 30 jan 2014, 21:16
door Shrek
Stijn91 schreef:Waarom zou je een type trein naar NL sturen als hier alle L-treinen nog niet met Desiro is. Dat ze zelf is materiaal voorzien, ProRail heeft het wel makkelijk.
Waarom zou prorail het makkelijk hebben? Zij krijgen de vraag...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 30 jan 2014, 21:29
door Stijn91
Shrek schreef:Stijn91 schreef:Waarom zou je een type trein naar NL sturen als hier alle L-treinen nog niet met Desiro is. Dat ze zelf is materiaal voorzien, ProRail heeft het wel makkelijk.
Waarom zou prorail het makkelijk hebben? Zij krijgen de vraag...
Hoe zeker ben je daar van?
Waarom moet NMBS altijd voor het materiaal zorgen dat de NS is zelf treinen laat maken voor ook naar België te laten rijden. Ik vraag mij af of nahoj meer weet.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 30 jan 2014, 21:49
door Shrek
Stijn91 schreef:Hoe zeker ben je daar van?
Waarom moet NMBS altijd voor het materiaal zorgen dat de NS is zelf treinen laat maken voor ook naar België te laten rijden. Ik vraag mij af of nahoj meer weet.
Jamaar de NS heeft met dit verhaal niets te maken.
NMBS wil (blijkbaar) af van de varkens daar en zoekt daarom zelf naar vervanging. Het is gewoon het verderzetten van de huidige situatie, maar met nieuwere treinen

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 31 jan 2014, 11:03
door Eimai
Wel, laatste gerucht over de 800'en is dat hun renovatie definitief niet meer doorgaat. Nu is dat ook maar te bezien of dat echt zo is, aangezien die geruchten de voorbije jaren al vaak zijn veranderd, en het op sommige momenten niet meer bij te houden was of het nu wel of niet doorgaat. Maar ik kan dus best wel aannemen dat er naar nieuwe oplossingen gezocht wordt voor Roosendaal, al had ik het niet met de desiro's verwacht omdat ze er niet echt op voorzien zijn, maar het nieuw te bestellen dubbeldekmaterieel zal misschien iets te groot zijn voor die stoptreintjes over te nemen...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 31 jan 2014, 11:40
door Terminus
Shrek schreef:Stijn91 schreef:Hoe zeker ben je daar van?
Waarom moet NMBS altijd voor het materiaal zorgen dat de NS is zelf treinen laat maken voor ook naar België te laten rijden. Ik vraag mij af of nahoj meer weet.
Jamaar de NS heeft met dit verhaal niets te maken.
NMBS wil (blijkbaar) af van de varkens daar en zoekt daarom zelf naar vervanging. Het is gewoon het verderzetten van de huidige situatie, maar met nieuwere treinen

Stijn heeft wel een punt dat NMBS altijd de grens oversteekt (beheerscontract), maar er omgekeerd weinig treinen tot het eerste station over de grens komen. NS niks, DB niks, SNCF enkele treinen, CFL iets meer..
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 31 jan 2014, 16:40
door ReisThijs
Dat is het gevolg van de keus die is gemaakt bij de elektrificatie van die grensbaanvakken, dat is zo gedaan dat verschillende NMBS-treinen (met uitzondering blijkbaar van de Desiro) zonder speciale aanpassingen de grens over kunnen naar NL of D, maar andersom alleen gaat dat alleen met meerspanningstreinen.
Het is in dit verhaal wel interessant dat NS in de nieuwe vervoersconcessie (2015-2025) een inspanningsverplichting krijgt om verbindingen van "intercity-kwaliteit" te regelen naar grote stations vlak over de grens, waaronder Luik en Aken. Dat zou mogelijk toch een reden voor NS kunnen zijn om zelf treinen te laten bouwen die de grens over kunnen. Of misschien met Traxx'en naar Luik gaan rijden.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 31 jan 2014, 22:03
door AlexNL
Vraagje: wat zou ProRail in Roosendaal moeten aanpassen om dan Desiro's te kunnen ontvangen?
De spanningssluis verplaatsen misschien?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 31 jan 2014, 22:29
door Stijn91
Voor het eerst echt een probleem gezien bij een Desiro, namelijk op L5220 met Desiro 08053. TB zien uitstappen, naar achter stappen en daar weer binnen, daar dan een paar handelingen gedaan aan een kastje waarbij de TBG toekeek, weer naar voren, raampje open van de bestuurderscabine, TB SIV's gereset, trein was weg, maar sein heeft de hele tijd op groen gestaan, vertrekt en rood, heeft dan nog zeker 5 min. aan het 1e sein gestaan buiten het station van Ninove richting Denderleeuw, dan stonden er een 100 a 200 m voor de overweg van het station van Ninove nog eens 3 Desiro's te wachten die als ledige rit vanuit Geraardsbergen kwamen, ik vond het alleen raar dat de overweg nog niet naar beneden ging.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Geplaatst: 31 jan 2014, 22:36
door Steven
Ter hoogte van Ninove zijn er beheerde seinen, dus als men het sein voor die trein rood houdt dan kan men die overweg ook open houden.