Paar bakens voor ETCS naar spoor 1( TBL1+) , want ATB heeft dat ding ook niet....AlexNL schreef:Vraagje: wat zou ProRail in Roosendaal moeten aanpassen om dan Desiro's te kunnen ontvangen?
De spanningssluis verplaatsen misschien?
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Vanuit Denderleeuw denk ik dan?Steven schreef:Ter hoogte van Ninove zijn er beheerde seinen, dus als men het sein voor die trein rood houdt dan kan men die overweg ook open houden.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Voor de grensbaanvakken geldt een ontheffing van de ATB-plicht.dentheo schreef:Paar bakens voor ETCS naar spoor 1( TBL1+) , want ATB heeft dat ding ook niet....
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Inderdaad, maar een ETCS-uitgeruste trein zonder ATB zal vandaag bij het overscheiden van de grens een noodremming krijgen, gezien het ontbreken van ATB aan boord. O, de ironie van het Europese interoperabele ETCS!FLV-FGSP schreef:Voor de grensbaanvakken geldt een ontheffing van de ATB-plicht.dentheo schreef:Paar bakens voor ETCS naar spoor 1( TBL1+) , want ATB heeft dat ding ook niet....
Laatst gewijzigd door nahoj op 01 feb 2014, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wat betreft het hier boven vermelde gerucht van het 'Roosendaal Desiro-klaar maken'. Ik kan formeel zijn: Desiro kan vandaag technisch niet onder 1,5kV. Er wordt uitgeschakeld bij 1,9kV. Dit aanpassen is een behoorlijk ingrijpende wijziging, en wordt vandaag hoegenaamd niet in overweging genomen. Als men dit toch wenst, is het overigens veel logischer om aan Siemens te vragen de laatste te leveren stellen aan te passen (met het bijhorende prijskaartje).
Het zou me verbazen dat men aan Prorail zou gevraagd hebben 3kV tot in Roosendaal te leggen. Dat zou overigens meer dan Desiro tot daar kunnen doen rijden, zeker als men dan -- als er dan toch grote kosten gemaakt worden -- meteen ook het vrije-ruimte profiel mee aanpakt.
Vooralsnog zal MR75 de Roosendaal-taak blijven vervullen. De modernisatie van die stellen is ook niet afgeblazen, i.t.t. wat hier eerder geschreven is.
Het zou me verbazen dat men aan Prorail zou gevraagd hebben 3kV tot in Roosendaal te leggen. Dat zou overigens meer dan Desiro tot daar kunnen doen rijden, zeker als men dan -- als er dan toch grote kosten gemaakt worden -- meteen ook het vrije-ruimte profiel mee aanpakt.
Vooralsnog zal MR75 de Roosendaal-taak blijven vervullen. De modernisatie van die stellen is ook niet afgeblazen, i.t.t. wat hier eerder geschreven is.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Blijft de vraag waar Shrek z'n info vandaan haalt...
Overigens is er nog zoveel materieel dat men, buiten de MS75 en MS08, naar Roosendaal zou kunnen sturen zonder al te veel gedoe.
Overigens is er nog zoveel materieel dat men, buiten de MS75 en MS08, naar Roosendaal zou kunnen sturen zonder al te veel gedoe.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik vraag me af waarom iedereen maar Desiro's naar Roosendaal wil blijven sturen. Als je ziet dat nu al de Sprinters en de Varkenssnuitjes méér dan capabel blijken op het traject Antwerpen-C - Roosendaal, en dat ook de Klassiekjes en Breaks onder 1.5 kV kunnen rijden... Desiro's speciaal laten ombouwen zou inderdaad weinig nut hebben, met alles dat momenteel beschikbaar is.


Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
maar dat gaat prorail dus aanpassen, op vraag van de nmbsnahoj schreef:Inderdaad, maar een ETCS-uitgeruste trein zonder ATB zal vandaag bij het overscheiden van de grens een noodremming krijgen, gezien het ontbreken van ATB aan boord. O, de ironie van het Europese interoperabele ETCS!FLV-FGSP schreef:Voor de grensbaanvakken geldt een ontheffing van de ATB-plicht.dentheo schreef:Paar bakens voor ETCS naar spoor 1( TBL1+) , want ATB heeft dat ding ook niet....
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Het beheerscontract is een politieke zaak; in Nederland is de politiek rond het grensoverschrijdende verkeer gelukkig ook wakker geworden en dat krijgt o.a. zijn beslag in de nieuwe hoofdrailnetconcessie, zoals Reisthijs al schrijft.Terminus schreef:Stijn heeft wel een punt dat NMBS altijd de grens oversteekt (beheerscontract), maar er omgekeerd weinig treinen tot het eerste station over de grens komen. NS niks, DB niks, SNCF enkele treinen, CFL iets meer..
Vroger reden er trouwens NS-treinstellen naar Luik en Aken, maar organisatorisch is het nu handiger om dat anders te doen. Het is trouwens niet zo dat de NMBS gratis naar het buitenland rijdt: ze krijgen gewoon betaald door de buitenlandse vervoerder voor de inzet van materieel en personeel daar.
Groetjes,
Rian
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Inderdaad er is daarom ook ATB gelegd tussen het sas en Roosendaal, naar ik meen toen de Thalys kwam. Die schakelt om naar 1500V aan de grens en dan kwam ATB ook in.nahoj schreef:Inderdaad, maar een ETCS-uitgeruste trein zonder ATB zal vandaag bij het overscheiden van de grens een noodremming krijgen, gezien het ontbreken van ATB aan boord. O, de ironie van het Europese interoperabele ETCS!FLV-FGSP schreef:Voor de grensbaanvakken geldt een ontheffing van de ATB-plicht.dentheo schreef:Paar bakens voor ETCS naar spoor 1( TBL1+) , want ATB heeft dat ding ook niet....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
En daar liggen toch ook kroko's? Maar met Desiro heb je daar niks aan, uiteraard
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
heeft een desiro dan geen kroko borstels?The_Knitter schreef:En daar liggen toch ook kroko's? Maar met Desiro heb je daar niks aan, uiteraard
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Borstel is nog altijd het enige verplichte systeem in België.