Netjes, heeft er nog iemand de originele planning?Robin schreef:alle T18 zouden in dienst zijn, tot 1860
Ik denk dat ze veel ingehaald hebben.
Netjes, heeft er nog iemand de originele planning?Robin schreef:alle T18 zouden in dienst zijn, tot 1860
Er komen nog 36 Elocs 18 (1801-1896) en nog 24 Elocs 19 (met koppeling; 1901-1924), dus ze zijn nog effe bezig...Robin schreef:alle T18 zouden in dienst zijn, tot 1860
Waar men gaat, op loco's en kasten, ziet men de namen van zotten en kwasten!HLE 2302 schreef:Maar wat me dan echter wel verschrikkelijk stoort zijn de randdebielen die eventjes een busje verf gaan kopen en daar dan gewoon maar even een 'tag' opzetten om stoer te doen.
Groot bestickeren met toilettegeltjesmotief en dergelijke spreuken?LHOON schreef:Waar men gaat, op loco's en kasten, ziet men de namen van zotten en kwasten!
Ruit? welke ruit?kika schreef:Groot bestickeren met toilettegeltjesmotief en dergelijke spreuken?LHOON schreef:Waar men gaat, op loco's en kasten, ziet men de namen van zotten en kwasten!
Robin: is dat de ruit die zo bekrast was of de loc zelf?
die strepen dat je ziet zaten op de zijkant van de loc zelfkika schreef:http://hgbtf.net/viewtopic.php?p=161815#p161815 Daarzo, die foto lijkt me gemaakt vanachter een raam (een break?)?
Een ander mogelijk antwoord is dat ik mijn computerscherm moet schoonmaken.
De 1861, 1864 en 1884 zijn ook al gebouwdLML schreef:Er komen nog 36 Elocs 18 (1801-1896) en nog 24 Elocs 19 (met koppeling; 1901-1924), dus ze zijn nog effe bezig...Robin schreef:alle T18 zouden in dienst zijn, tot 1860
De remgewichten van zo'n locs zijn niet onbelangrijk, het zou mij niet verbazen moest zo'n combinatie gelimiteerd zijn tot 80km/h of minder. Nog meer locs tegelijk zou een nog lagere snelheid geven. Lagere snelheid = meer rijpaden kopen, dus duurderbobke schreef:Is het niet wat dom om die reis van Duitsland naar België te doen met maar 3 gesleepte loks? Wat zijn immers de kosten niet om zo één keer heen en weer te rijden en arbeidsuren.
dentheo schreef:Ik dacht altijd dat een lok "alleen" een remprobleem is... die aanhangende loks tellen die niet als "rijtuig met remmen" ?
Maar die locs in rijtuig kunnen toch niet al hun verschillende remmen gebruiken?2012 schreef:Nee zunne, verre van...
Rijtuigen zijn steeds beter geremd gewoon omdat ze maar min of meer de helft wegen dan de lok's.
Anderzijds zal de snelheid niet nog meer verlagen in een lok trein met 5 of 10 locomotieven he, want per loc heb je dezelfde remkracht die erbij komt als je extra lok in de samenstelling steekt.