Pagina 173 van 187
Re: Fyra.
Geplaatst: 22 jun 2013, 12:07
door jotie
Ach, Vinck hoopt wellicht ook nog altijd met zijn BAM een Oosterweelstadssnelweg te mogen bouwen, en projecteert zijn wensdromen op de Fyra. Gewoon negeren die man.
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jun 2013, 11:00
door dentheo
Mijn gok...Brugge Bombardier knapt die Fyra op, als Di Rupo en Rutten nog lang met de Italiaanse eerste minister koffie drinken....
Bombardier en Ansaldo maken toch samen TGVs in Italie....
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jun 2013, 11:23
door Robin
ze kunnen natuurlijk ook de wielstellen er onderuit halen en dan hebben we duikboten

Re: Fyra.
Geplaatst: 23 jun 2013, 11:55
door BlubBlub
Robin schreef:ze kunnen natuurlijk ook de wielstellen er onderuit halen en dan hebben we duikboten

Die maar 1x naar beneden kunnen

Re: Fyra.
Geplaatst: 01 jul 2013, 08:48
door Shrek
Naar aanleiding van de problemen met de Fyra heeft de NMBS de rechten van de reizigers niet gerespecteerd. Dat heeft de federale overheidsdienst (FOD) Mobiliteit en Vervoer aan reizigers laten weten die een een klacht hadden ingediend. Dat meldt reizigersorganisatie Trein Tram Bus op zijn website.
Belga De FOD Mobiliteit en Vervoer staat in voor de handhaving van de rechten van reizigers. Als een reiziger vindt dat zijn rechten geschonden worden, kan hij een klacht indienen bij de FOD. "Deze reizigersrechten bepalen onder meer dat je bij een treinvertraging van meer dan 60 minuten recht hebt om de reis voort te zetten bij de vroegste gelegenheid onder vergelijkbare vervoersomstandigheden. Ook het uitvallen van de Fyra valt onder deze toepassing", zegt Trein Tram Bus.
De reizigers die het slachtoffer werden van de uitval van de Fyra werden geweigerd op de Thalys, zegt de reizigersorganisatie. "De NMBS vond dat ze maar met de L-trein moesten reizen. De partner van de NMBS, NS HiSpeed, boekte in dergelijke gevallen meestal wel vlotjes om op de Thalys. Een aantal gemotiveerde reizigers dienden hierover klacht in bij de FOD", aldus Trein Tram Bus.
De FOD liet deze reizigers weten dat de NMBS de reizigersrechten in dit geval niet heeft gerespecteerd. "Het enige alternatief dat gedurende midden januari tot midden februari aangeboden werd aan de reiziger was een traject met meerdere aansluitingen en met een veel langere reistijd. De NMBS had op zijn minst de vrije plaatsen op de Thalys-treinen moeten aanbieden of ander alternatief vervoer hebben voorzien", luidt het.
De FOD vraagt aan de NMBS de reizigers die niet mee konden met de Fyra en daarom een vervoerbewijs voor Thalys hebben gekocht, te vergoeden voor de meerkosten. "Bovendien wordt onderzocht of er een administratieve geldboete kan worden opgelegd aan de NMBS voor het overtreden van de Europese reizigersrechten", zegt Trein Tram Bus.
Bron:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... _reizigers
Re: Fyra.
Geplaatst: 01 jul 2013, 17:16
door Peter Eijkman
NS bestelt bij Bombardier een aantal TRAXX loc'n voor V=160 ter vervanging van de V250 stellen. Met een beroep op "dringende noodzaak" omzeilt men de anders verplichte aanbesteding. Levering eerste exemplaren voorzien voor 2014... Met nog nader te bepalen typen rijtuigen wil men zo weer over de HSL naar Brussel geraken. Tja, 't is beter dan niks, maar om dat nu als alternatief te bieden....

Bron: NOS nieuws.
Re: Fyra.
Geplaatst: 01 jul 2013, 18:14
door Steven
Zonde dat ze geen locs met V=200km/u nemen

Re: Fyra.
Geplaatst: 01 jul 2013, 18:23
door AlexNL
De 160 km/h-variant is volledig toegelaten in Nederland, en naar verwachting snel toe te laten in Belgiƫ. Een 200 km/h-loc betekent dat je het hele toelatingscircus opnieuw door kunt. Ook heeft NS geen rijtuigen die 200 km/h kunnen.
Ik ben overigens niet te spreken over deze 'tijdelijke' oplossing, want daarvoor is de investering te groot. Ik vrees dat deze tijdelijke oplossing wel eens een permanente oplossing kan worden tot 2025 (einde nieuwe concessie NS).
Re: Fyra.
Geplaatst: 01 jul 2013, 19:33
door Shrek
Ik vind dit een zeer goede oplossing.
Klassieke benelux of Lagelandenlijn voor wie het liever goedkoop doet. Thalys/Eurostar voor de snelle verbindingen en de Traxxen voor de rest (Brussel-Breda-Eindhoven? Amsterdam-Rotterdam-Breda-Maastricht?).
Dan hebben we een betere service dan voor het Fyra-tijdperk

Re: Fyra.
Geplaatst: 01 jul 2013, 19:34
door Shrek
Shrek schreef:Ik vind dit een zeer goede oplossing.
Klassieke benelux of Lagelandenlijn voor wie het liever goedkoop doet. Thalys/Eurostar voor de snelle verbindingen en de Traxxen voor de rest (Brussel-Breda-Eindhoven? Amsterdam-Rotterdam-Breda-Maastricht?).
Dan hebben we een betere service dan voor het Fyra-tijdperk

Waar staat er trouwens dat dit een tijdelijke oplossing is?
Re: Fyra.
Geplaatst: 02 jul 2013, 09:11
door carlos
Peter Eijkman schreef:NS bestelt bij Bombardier een aantal TRAXX loc'n voor V=160 ter vervanging van de V250 stellen. Met een beroep op "dringende noodzaak" omzeilt men de anders verplichte aanbesteding. Levering eerste exemplaren voorzien voor 2014... Met nog nader te bepalen typen rijtuigen wil men zo weer over de HSL naar Brussel geraken. Tja, 't is beter dan niks, maar om dat nu als alternatief te bieden....

Bron: NOS nieuws.
dringende noodzaak???
waar is het dringende karakter? zij kunnen immers de Traxxen die ze huren verder blijven huren...
Re: Fyra.
Geplaatst: 02 jul 2013, 09:39
door AlexNL
Die dringende noodzaak is door NS zelf veroorzaakt, door treinen te bestellen bij een onbekwame leverancier, een contract op te stellen dat NS te weinig mogelijkheden geeft, en door veel te lang te blijven aanmodderen met die spaghettiboemels. Door nu deze locs te bestellen en hiermee tot het einde van de HSL-concessie te blijven rijden bespaart NS veel geld ten opzichte van nieuwe HSTs.
De opdrachtgever kennende gaat die hier toch wel mee akkoord...
Re: Fyra.
Geplaatst: 02 jul 2013, 09:44
door carlos
AlexNL schreef:Die dringende noodzaak is door NS zelf veroorzaakt, door treinen te bestellen bij een onbekwame leverancier, een contract op te stellen dat NS te weinig mogelijkheden geeft, en door veel te lang te blijven aanmodderen met die spaghettiboemels. Door nu deze locs te bestellen en hiermee tot het einde van de HSL-concessie te blijven rijden bespaart NS veel geld ten opzichte van nieuwe HSTs.
De opdrachtgever kennende gaat die hier toch wel mee akkoord...
maar of Europa het hier mee eens is????
zoals u zelf zegt: de noodzaak is door NS zelf veroorzaakt...
een van de voorwaarden om van noodzaak te kunnen spreken: men mag zelf de noodzaak niet veroorzaken...
Re: Fyra.
Geplaatst: 02 jul 2013, 10:09
door Shrek
carlos schreef:
maar of Europa het hier mee eens is????
zoals u zelf zegt: de noodzaak is door NS zelf veroorzaakt...
een van de voorwaarden om van noodzaak te kunnen spreken: men mag zelf de noodzaak niet veroorzaken...
Dat kan je makkelijk uitleggen door de schuld bij Ansaldo te leggen. Het falen van hun product creƫert een noodzaak.
Ook al had men iets proactiever kunnen zijn, dat neemt niet weg dat er opeens niet meer op de V250 kan gerekend worden.
Re: Fyra.
Geplaatst: 02 jul 2013, 11:47
door Peter Eijkman
Zowel Alex NL als Shrek hebben een punt.Maar nu de praktijk: met 160 naar Brussel met stops te Schiphol, Rotterdam, ev. Noorderkempen, en Antwerpen - Zo ongeveer 2.15u naar Brussel lijkt me acceptabel? Hoelang deed dat Vogelbekdier

er ook al weer over?