
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Jawadde
en zo kleurrijk :p , waarom maakt de nmbs ook geen gebruik van zo'n reclameinkomsten.
Wat zou daar de gelegenheid van zijn van die parade?

Wat zou daar de gelegenheid van zijn van die parade?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dat waren de Taurussen voor het EK voetbal in 2008, elke Taurus was voor een land dat meedeed.bobke schreef:Jawaddeen zo kleurrijk :p , waarom maakt de nmbs ook geen gebruik van zo'n reclameinkomsten.
Wat zou daar de gelegenheid van zijn van die parade?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Zijn die loks op sleep niet beremd ? Dan is het pas erg...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
Wel zoiets zal bij ons waarschijnlijk 100 per uur mogen rijden, de lok's die in dienst zijn remmen dynamisch + pneumatisch, de lok's op voertuig enkel met luchtremmen. Het maakt eigelijk geen verschil als er nu 3, 4, of veel meer in de samenstellingen hangen.Adler schreef:Dit is pas een lokkentrein
Een trein van locomotieven bij ons is normaal 100 per uur, tenzij er een 20 of 26 tussen zit. de één is veel zwaarder en de andere heeft maar op één kant remblokken... vandaar de beperking dus.
Re: De nieuwe loks reeks 18
dentheo schreef:Zijn die loks op sleep niet beremd ? Dan is het pas erg...
jawel, die zullen geremd zijn ( in belgie allezins wel) maar enkel de luchtremmen werken, de elektrische rem kan alleen werken als de lok in dienst is. (in filmke de eerst 2 + de laatste zijn in dienst) Al de rest zal mee remmen aan de hand van luchtdruk rem
Re: De nieuwe loks reeks 18
We hadden een overbrenging van materieel en dat was 80 km/h (alle historisch materieel is beperkt tot 80 km/h) met de 202020+6077.2012 schreef:Wel zoiets zal bij ons waarschijnlijk 100 per uur mogen rijden, de lok's die in dienst zijn remmen dynamisch + pneumatisch, de lok's op voertuig enkel met luchtremmen. Het maakt eigelijk geen verschil als er nu 3, 4, of veel meer in de samenstellingen hangen.Adler schreef:Dit is pas een lokkentrein
Een trein van locomotieven bij ons is normaal 100 per uur, tenzij er een 20 of 26 tussen zit. de één is veel zwaarder en de andere heeft maar op één kant remblokken... vandaar de beperking dus.
Na toevoeging van de 5128+5149 was dat nog 60 km/h.
In Mariembourg werden de 2 caravelles nog eens toegevoegd en werd de snelheid nog eens verminderd naar 40 km/h.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Internet is fantastisch. Ik kreeg het weer danig op mijn heupen van dat steeds frequenter hoog gefluit uit het station op een boogscheut van mijn huis. Ook de buren vroegen zich af wat zich daar de laatste tijd afspeelde. Ik woon hier al twintig jaar maar het loopt de spuigaten uit. Vooral 's morgens vroeg en in de avond weergalmt dit doorheen heel de buurt. Deze thread heeft dit mysterie opgelost. Dank voor de informatie. Ik heb begrip voor jullie enthousiasme voor nieuwe locomotieven en zo maar het vooruitzicht van een verveelvoudiging van dat gefluit op termijn is niet te harden. Er moet een andere oplossing zijn dan verhuizen. Een aantal onder jullie zijn duidelijk experten in het vak. Wat zouden jullie aanraden? Dit is echt geen reclame voor het spoor. En het kan echt goede reclame gebruiken. We zijn toen niet voor niets niet te ver van een station komen wonen. Dank bij voorbaat.
Luc
Luc
Re: De nieuwe loks reeks 18
heb het vandaag ook gehoord. Stond in antw berchem op perron 5 te praten met iemand (achter de houten schutselwand)
en de 18 kwam aangereden (duwde een trein) op perron 9. KABAAL!
en da is dus open lucht, 4 perrons verder en achter een houten schutting....
in zaventem is er voor minder geprotesteerd.
hoe kan het dat zo'n geluidsproductie als "normaal" beschouwd wordt, voor nmbs-personeel is dit toch "schadelijke volumes" binnenkort iedereen oordoppen op?
en de 18 kwam aangereden (duwde een trein) op perron 9. KABAAL!
en da is dus open lucht, 4 perrons verder en achter een houten schutting....
in zaventem is er voor minder geprotesteerd.
hoe kan het dat zo'n geluidsproductie als "normaal" beschouwd wordt, voor nmbs-personeel is dit toch "schadelijke volumes" binnenkort iedereen oordoppen op?
Re: De nieuwe loks reeks 18
De stuurpost van de T18 is gelukkig goed geïsoleerd en je hebt er geen last van de werking van de ventilatie van de remweerstanden.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Aan het comfort voor de machinist is er zeker rekening gehouden, aan de wachtende reizigers op het perron helaas niet...Klangfilm schreef:De stuurpost van de T18 is gelukkig goed geïsoleerd en je hebt er geen last van de werking van de ventilatie van de remweerstanden.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Kan niet anders he, waar er luchtopeningen nodig zijn om die weerstanden te koelen daar is ook het lawaai. Kortweg aan de buitenkant dus.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Maar met iets grotere roosters (zoals bij alle vorige Belgische elocs) is het lawaai toch een pak minder. Het kan dus wel andersSteven schreef:Kan niet anders he, waar er luchtopeningen nodig zijn om die weerstanden te koelen daar is ook het lawaai. Kortweg aan de buitenkant dus.

Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik weet ook niet of het lawaai echt veel harder is dan dat van andere locs, in aantal dB uitgedruikt. Het is vooral de opvallende fluittoon ("stofzuiger") die het meest stoort.
Re: De nieuwe loks reeks 18
siemens had een waterkoeling systeem voorgesteld ,dan zouden ze geluidsloos lijn maar dit ging waarschijnlijk een pak geld kosten dus de nmbs koos maar voor luchtventilatie en daardoor dit lawaai als ze remmen voor de rest hoor je ze niet en als ze 2 min stilstaan zijn ze wel geluidsloos