Pagina 175 van 411
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 16 nov 2015, 22:17
door Davy
Ik kwam om iets na 21 uur aan in Leuven, de reis vanuit Kortrijk duurde net geen anderhalf uur.
Er hebben eerder dit jaar nog wel breaks gereden, o.a. een extra trein vanuit Ieper (Kattenstoet) werd met een gerenoveerde Break gereden.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 17 nov 2015, 01:08
door 260689
De Breaks rijden sinds eind september de E8900.
Er rijden 3x3 breaks leeg naar FPP en vertrekt daar als reguliere studententrein. Vanaf Kortrijk koppelt E8900 met 1x3 wat de samenstelling dan vanaf Kortrijk op 4x3 breaks brengt. Reden van de terugkeer van de Breaks is te verklaren dat alle M6 stuurrijtuigen die onderhouden worden door Kortrijk met ETCS zijn uitgerust en daar er ETCS tussen Mechelen en Leuven ligt, bestuurders van Kortrijk toen nog geen ETCS kennen werd de voorziene samenstelling 8xM6+1xT18 vervangen door 4x3 Breaks. Daar ze nu vollop bezig zijn met opleiding ETCS zal dat in de toekomst terug de voorziene samenstelling worden.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 06 dec 2015, 14:50
door Lukas
Hoi,
Gisteren bestond trein 1839 (Antwerpen-Gent-Oostende) uit 1 Desiro met als gevolg dat deze trein al in Antwerpen Centraal overvol was. Ik vind dat dit absoluut NIET kan!!
Ik hoop dat de NMBS hier lessen uit trekt.
Lukas
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 06 dec 2015, 15:32
door Shrek
Lukas schreef:Hoi,
Gisteren bestond trein 1839 (Antwerpen-Gent-Oostende) uit 1 Desiro met als gevolg dat deze trein al in Antwerpen Centraal overvol was. Ik vind dat dit absoluut NIET kan!!
Ik hoop dat de NMBS hier lessen uit trekt.
Lukas
1 Desiro is niet de voorziene samenstelling, er was dus duidelijk een probleem ergens. Welke lessen vallen er dan te trekken? De trein afschaffen ipv toch te laten rijden met beperkte samenstelling?
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 06 dec 2015, 21:15
door Lukas
Hoi,
Shrek,
Ik ben blij dat de trein gereden heeft maar 1 Desiro was gewoon veel te weinig.
Lukas
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 06 dec 2015, 21:24
door overweg13
Er is wel degelijk een les uit te trekken, zij het een in de huidige omstandigheden waarschijnlijk niet haalbare: hou voor dergelijke gevallen een valabel alternatief achter de hand. Personeel is er, van de voorziene trein, en dus heb je alleen maar een voldoende lange vervangingstrein nodig. Maar nog eens, dit lijkt me weinig haalbaar en ik ben er ook van overtuigd dat men met deze oplossing zou komen, mocht ze voorhanden zijn.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 07 dec 2015, 00:45
door Shrek
Lukas schreef:Hoi,
Shrek,
Ik ben blij dat de trein gereden heeft maar 1 Desiro was gewoon veel te weinig.
Lukas
Uiteraard is 1 desiro te weinig en dat weten ze bij de nmbs maar al te goed. Maar zoals overweg13 al aanhaalt: het is in deze tijden van besparingen budgettair niet te verantwoorden om permanent een reservestam M6 vertrekkensklaar te hebben voor het geval dat.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 08 dec 2015, 07:55
door ostbahnhof
de 3328 is momenteel onderweg met 2 am96 ipv 8 m5, kent iemand een harry potter spreuk om het interieur te vergroten? grts o
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 08 dec 2015, 18:52
door Merijn
ostbahnhof schreef:de 3328 is momenteel onderweg met 2 am96 ipv 8 m5, kent iemand een harry potter spreuk om het interieur te vergroten? grts o
"Interieus Grandus" probeer deze eens
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 08 dec 2015, 20:38
door Tram44
De Essen-Brussel werd vanmorgen aangekondigd met 6 ipv 9 rijtuigen, maar de verrassing was toch groot toen ook bleek dat het maar één ipv twee verdiepingen waren: 2 Deense neuzen.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 08 dec 2015, 20:50
door Steve
Zie twee posts hoger...

Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 11 dec 2015, 21:27
door ronny
P8214 was met een break ipv M4 rijtuigen.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 21 dec 2015, 08:28
door BVG1988
Gisteren een eergisteren (19/12/2015 en 20/12/2015) reed de IC23A 2814 met M6-stuurpostrijtuig i.p.v. I11-stuurpostrijtuig. Wellicht door de werken op lijn 75.
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 21 dec 2015, 12:18
door Terminus
Vanmorgen in de IC/EC Vauban een I6A 200 i.p.v. de I10A en ook nog een Zwitsers rijtuig eerste klasse (toegankelijk voor de reizigers).
Re: Ongewone samenstelling.
Geplaatst: 23 dec 2015, 10:03
door Steve
IC 3230 (Sint-Niklaas - Kortrijk) en mogelijk ook de volgende treinen in die omloop bestaat vandaag uit 18 + 7 M + 18, beide in dienst volgens wat ik heb kunnen zien en horen.
Ik meen ook te weten wat er gebeurd is: gisteren heeft diezelfde 3230 bijna een halfuur verloren in Dendermonde, vermoedelijk door een probleem met het stuurstandrijtuig, want de loc was ervoor gehangen bij aankomst in Brussel. Ik vermoed dat men het stuurstandrijtuig eruit gehaald heeft en in de plaats daarvan een tweede HLE 18 toegevoegd.