Pagina 177 van 187

Re: Fyra.

Geplaatst: 22 jul 2013, 11:12
door Steve
Ach, zelfs een trein als de ETR 450 (de oer-Pendolino) haalde in de jaren 80 al vlotjes die Fyra-snelheid... het prototype zelfs al eind jaren 70.

Re: Fyra.

Geplaatst: 22 jul 2013, 13:36
door K V B
neigezug schreef:*Er bestaans zelfs LOKS die 230 kunnen:de Railjet.
Ik reed vorige week naar Kroatië.zat tussen Frankfurt en Stuttgart op een gewone IC die tussen Mannheim en Stuttgart ook de HSL op ging aan 200 km/h.Snelle locs zijn er.
Alleen zijn dat allemaal puur AC locs. Meersysteemlocs die 200ph+ kunnen zijn vziw niet dik gezaaid... TRAXX MS locs echter kan je vrij snel krijgen.

Re: Fyra.

Geplaatst: 22 jul 2013, 17:27
door nahoj
K V B schreef:
neigezug schreef:*Er bestaans zelfs LOKS die 230 kunnen:de Railjet.
Ik reed vorige week naar Kroatië.zat tussen Frankfurt en Stuttgart op een gewone IC die tussen Mannheim en Stuttgart ook de HSL op ging aan 200 km/h.Snelle locs zijn er.
Alleen zijn dat allemaal puur AC locs. Meersysteemlocs die 200ph+ kunnen zijn vziw niet dik gezaaid... (...)
HLE 18/19?
HLE 13?
De hele Taurus-familie?

Fyra moet in beweging blijven

Geplaatst: 07 sep 2013, 11:19
door neigezug
http://nos.nl/audio/548680-ns-fyratrein ... ijven.html

Best dat de Fyra niet vastroest:Als NS het proces met Ansaldo verliest, dan zullen ze toch nog met de talrijke Fyra's kunnen rijden.

Re: Fyra.

Geplaatst: 07 sep 2013, 14:03
door Trein30
Talrijk min één - het uitgebrande exemplaar zal blijkbaar niet meer rijden.

Ik vraag me af hoeveel plezier de NS nog gaat beleven met de Fyra, zelfs op zulke korte "instandhoudingsritten"... <.<

Re: Fyra.

Geplaatst: 07 sep 2013, 15:54
door kika
Zo'n instandshoudingsrit, moet er daarvoor een paar meter bewogen worden, of moet er meer gebeuren? Deuren openen, koppelen, langere afstand rijden zoals met een dieselauto,…? Een paar keer goed remmen waarschijnlijk ook ivm die beroemde en beruchte oxidatie? Of past dit beter in een apart topic, dat zal wel gelijkaardig zijn voor andere treinen ook?

Even aanvullen naar aanleiding van die foto: blijkbaar moet ook de verlichting aan :lol:

Re: Fyra.

Geplaatst: 07 sep 2013, 16:54
door ReisThijs
Alleen een paar meter bewegen is natuurlijk geen rit te noemen.
De instandhoudingsrit die vannacht gereden werd was van de Watergraafsmeer naar Maarssen en terug, dan heeft het stel dus 60 km gereden.
Er heeft ook gelijk iemand een foto van gemaakt: http://www.flickr.com/photos/11087887@N03/9691111772/

Re: Fyra moet in beweging blijven

Geplaatst: 09 sep 2013, 20:56
door Dieselfreak
neigezug schreef:Best dat de Fyra niet vastroest:Als NS het proces met Ansaldo verliest, dan zullen ze toch nog met de talrijke Fyra's kunnen rijden.
Waar dan? Het is al lang beslist dat die stellen nooit meer met passagiers zullen rijden.

Re: Fyra moet in beweging blijven

Geplaatst: 09 sep 2013, 22:35
door Shrek
Dieselfreak schreef:
neigezug schreef:Best dat de Fyra niet vastroest:Als NS het proces met Ansaldo verliest, dan zullen ze toch nog met de talrijke Fyra's kunnen rijden.
Waar dan? Het is al lang beslist dat die stellen nooit meer met passagiers zullen rijden.
Dat is nu ook weer niet waar.
In België mogen ze niet meer rijden en de NS wilt er ook niet meer mee verder.
Maar dat sluit nog altijd niet uit dat ze in pakweg Marokko of Saudi-Arabië kunnen rijden. Zeker als ze voor een habbekrats van de hand gedaan moeten worden zijn er misschien nog geïnteresseerden. En dan is het best dat het niet vastgeroest zit.

Re: Fyra.

Geplaatst: 09 sep 2013, 22:48
door AlexNL
Zowel voor verkoop als voor de juridische procedures is het het beste om ervoor te zorgen dat het spul niet vastgeroest raakt. Je wilt AnsaldoBreda geen munitie geven ("Kijk maar, NS zorgt slecht voor de treinen, ons valt niets te verwijten!"), en het is ook wel handig als die treinen nog naar de sloop kunnen rijden.

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 sep 2013, 11:15
door Retard
Nederland wil Fyra's zo snel mogelijk het land uit

De Nederlandse Spoorwegen (NS) willen dat de fabrikant van de Fyra zo snel mogelijk zestien V250's komt ophalen die in de weg staan op een opstel- en werkterrein van NS in Amsterdam. Een woordvoerder van NS zei maandag dat er vrijdag een brief met die eis aan de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda de deur is uitgegaan. AnsaldoBreda heeft nog niet op de eis gereageerd.

NS zegt dat de Fyra's in de weg staan en dat het terrein nodig is voor andere treinen. De spoorwegen zegden eind augustus het contract voor de Fyra V250 op in verband met technische problemen. "We hebben toen gezegd: deze treinen komen niet meer bij NS in commerciële dienst. Wat ons betreft, brengt AnsaldoBreda ze terug naar de fabriek in Pistoia. Hoe eerder ze weg zijn, hoe liever." Het gaat om de negen treinen die al voor NS reden en nog zeven die al geleverd waren, maar nog getest moesten worden.

Volgens het vervoerbedrijf is het weghalen van de V250's een onderdeel van de juridische afhandeling na het opzeggen van het contract. Een ander deel is dat AnsaldoBreda 200 miljoen euro moet terugstorten die NS had betaald voor de snelle treinen. Bij de claim horen ook nog andere kosten die de Italianen volgens NS moeten terugbetalen.

Verbeterde versie
Maandagmiddag houdt AnsaldoBreda een persconferentie. Naar verwachting presenteert het bedrijf dan een verbeterde versie van de geplaagde Fyra. NS heeft al laten weten dat het niet zit te wachten op een aangepaste trein. "De NS is door AnsaldoBreda niet geïnformeerd. We hebben negen treinen staan die hersteld hadden moeten worden en waar geen deugdelijk herstelplan voor is aangeboden. Dat was voor NS veel relevanter geweest dan een opgepoetste trein in Italië", aldus een eerdere verklaring.

Re: Fyra moet in beweging blijven

Geplaatst: 16 sep 2013, 11:19
door Dieselfreak
Shrek schreef:Maar dat sluit nog altijd niet uit dat ze in pakweg Marokko of Saudi-Arabië kunnen rijden. Zeker als ze voor een habbekrats van de hand gedaan moeten worden zijn er misschien nog geïnteresseerden. En dan is het best dat het niet vastgeroest zit.
Die treinen zullen in Marokko en Saudi-Arabië evengoed uiteenvallen als in België en Nederland.

Re: Fyra moet in beweging blijven

Geplaatst: 16 sep 2013, 12:50
door Steven
Dieselfreak schreef:
Shrek schreef:Maar dat sluit nog altijd niet uit dat ze in pakweg Marokko of Saudi-Arabië kunnen rijden. Zeker als ze voor een habbekrats van de hand gedaan moeten worden zijn er misschien nog geïnteresseerden. En dan is het best dat het niet vastgeroest zit.
Die treinen zullen in Marokko en Saudi-Arabië evengoed uiteenvallen als in België en Nederland.
Maar de kans op sneeuw is ginder een beetje kleiner :mrgreen: :mrgreen: :twisted: :twisted:

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 sep 2013, 13:10
door Bordensteker
Hogesnelheidsspullen niet meer gewenst: in de woestijn is nog ruimte zat!

Re: Fyra.

Geplaatst: 16 sep 2013, 20:44
door Trein30
Bordensteker schreef:Hogesnelheidsspullen niet meer gewenst: in de woestijn is nog ruimte zat!
Bah, in de luchtvaart bestaan plaatsen als Victorville en Davis-Monthan omdat ze heet en droog zijn, waardoor er minder kans is op corrosie.

Daar gaat het dan ook meestal om vliegtuigen die ofwel wachten op een nieuwe koper, of tijdelijk in opslag staan totdat hun eigenaren ze terug nodig hebben; ofwel toestellen die afgedankt zijn wegens niet meer economisch inzetbaar (waarbij ofwel de onderhoudskosten dus groter zijn dan hun economische waarde, ofwel dat ze niet langer voldoen aan bepaalde regelgeving zoals geluidsbeperkingen), maar die dan aan de kant gehouden worden voor onderdelen voor andere, gelijkaardige toestellen... of gewoon totdat ze verschroot worden.

Met de Fyra zie ik dat zo niet zitten. Ik denk niet (en hoop niet) dat er veel treinen rondrijden die gebruik maken van Fyra-onderdelen. En stel je maar even het zicht voor: zestien Fyras op de Kalmthoutse Heide... :lol: