Pagina 180 van 181

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 dec 2024, 08:36
door dovaere
Volgens een post van gisteren zou er komend weekend al I11 ingezet worden op de bestaande Benelux-verbinding:
Coming weekend some of the intercity trains Rotterdam - Brussel v.v. will already be Traxx + I11 instead of ICR coaches.
I11 is planned in: 9219, 9224, 9239, 9244, 9259, 9264 and 9212, 9227, 9232, 9247, 9260, 9267.
(Dat impliceert dat er al vier fietsplaatsen beschikbaar moeten zijn om compatibel te blijven met de bestaande dienst).

Re: BENELUX

Geplaatst: 04 dec 2024, 17:24
door Steven
Dit kan doordat de treinen beperkt zijn te Rotterdam. Met i11 op de noordsectie van de HSL rijden mag namelijk niet.

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 dec 2024, 09:19
door trainlovertje
Steven schreef: 04 dec 2024, 17:24 Dit kan doordat de treinen beperkt zijn te Rotterdam. Met i11 op de noordsectie van de HSL rijden mag namelijk niet.
Sommige van die treinnummers rijden wel door tot Amsterdam. Via de klassieke lijn dan misschien?

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 dec 2024, 11:13
door Klassiekje
trainlovertje schreef: 05 dec 2024, 09:19
Steven schreef: 04 dec 2024, 17:24 Dit kan doordat de treinen beperkt zijn te Rotterdam. Met i11 op de noordsectie van de HSL rijden mag namelijk niet.
Sommige van die treinnummers rijden wel door tot Amsterdam. Via de klassieke lijn dan misschien?
Dat klopt niet hoor, die treinen doen allemaal Brussel-Rotterdam.

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 dec 2024, 14:20
door trainlovertje
Klassiekje schreef: 05 dec 2024, 11:13
trainlovertje schreef: 05 dec 2024, 09:19
Steven schreef: 04 dec 2024, 17:24 Dit kan doordat de treinen beperkt zijn te Rotterdam. Met i11 op de noordsectie van de HSL rijden mag namelijk niet.
Sommige van die treinnummers rijden wel door tot Amsterdam. Via de klassieke lijn dan misschien?
Dat klopt niet hoor, die treinen doen allemaal Brussel-Rotterdam.
Volgens de nationale NMBS-planner zouden E9267 en E9212 tot A'dam rijden, maar internationale planners spreken dat tegen zag ik zonet.

Re: BENELUX

Geplaatst: 05 dec 2024, 19:06
door Steven
De eerste trein kan idd uit Amsterdam komen maar dat zal wel klassiek zijn aangezien de beperking er is wegens werken op de HSL. De reden dat de rijtuigen niet over de noordsectie mogen is vrij simpel. Door gebruik van de i11 rijtuigen is er in de stuurpost geen controlelamp deuren. Dus de machinist heeft geen idee of de deur vergrendeld zijn of niet en dergelijke trein wil men niet door de groene harttunnel laten rijden. (Deze is ongeveer 7 km lang).

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 dec 2024, 15:18
door 260689
Ik zit in de E9247 die gereden wordt met de I11. Was stipt op tijd vertrokken uit de luchthaven. Zelfs de SIV werkt tot Rotterdam. Dat is al een meerwaarde in vergelijking met de ICR rijtuigen. Vraag me nu wel of een I11 meer plaatsen heeft dan de ICR rijtuigen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 dec 2024, 15:25
door TKR
Ik heb op dezelfde moment als jouw bericht het antwoord elders gegeven. :lol:
zitplaatsen in

I11:
  • B: 80
  • A: 60
  • BDX: 58
ICR:
  • B: 80
  • A: 50 (+10 klapstoelen)
  • BKD: 45 (+10 klapstoelen)

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 dec 2024, 15:27
door 260689
Hierbij de foto in Brussels-Airport-Zaventem.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 dec 2024, 15:49
door Steven
i11 rijtuigen

4 Rijtuigen 2klasse = 4 x 80 = 320
1X BDX = 58 zitplaatsen
Totaal 2de klasse = 378 plaatsen 2de klasse
Totaal 1ste klasse = 60
Totaal van de trein is 438 plaatsen

NS rijtuigen
3 rijtuigen 2deklase = 3x 84 rijtuigen = 252 zitplaatsen
2x BD rijtuigen = 2x59=118
2x 1ste klasse = 2x59=118
Totaal 370 plaatsen 2de klasse en 118 plaatsen 1ste klasse
Totaal van de trein is 488 plaatsen.

Ter aanvulling in de NS rijtuigen zijn ook nog wat klapstoeltjes.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 dec 2024, 15:50
door Steven
TKR schreef: 07 dec 2024, 15:25 Ik heb op dezelfde moment als jouw bericht het antwoord elders gegeven. :lol:
zitplaatsen in

I11:
  • B: 80
  • A: 60
  • BDX: 58
ICR:
  • B: 80
  • A: 50 (+10 klapstoelen)
  • BKD: 45 (+10 klapstoelen)
Het zijn BD rijtuigen en geen BKD rijtuigen meer, geen enkel van die rijtuigen heeft een Keuken. Enkel een fietsafdeling, een dienstafdeling en een afdeling met gewone zitplaatsen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 dec 2024, 16:13
door 260689
Voor de nostalgische mensen onder ons.

13 jaar geleden reed de Benelux met deze samenstelling:

https://m.youtube.com/watch?v=p5w1KioWDyI

Kijk en geniet.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 dec 2024, 16:51
door 260689
In Breda.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 dec 2024, 19:34
door Steven
260689 schreef: 07 dec 2024, 16:13 Voor de nostalgische mensen onder ons.

13 jaar geleden reed de Benelux met deze samenstelling:

https://m.youtube.com/watch?v=p5w1KioWDyI

Kijk en geniet.
Lijkt mij eerder een charter dan een Benelux. Teveel eerste klasse rijtuigen. Enkel het laatste rijtuig was een gewoon 2de klasse rijtuig.

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 dec 2024, 20:24
door 260689
Steven schreef: 07 dec 2024, 19:34
260689 schreef: 07 dec 2024, 16:13 Voor de nostalgische mensen onder ons.

13 jaar geleden reed de Benelux met deze samenstelling:

https://m.youtube.com/watch?v=p5w1KioWDyI

Kijk en geniet.
Lijkt mij eerder een charter dan een Benelux. Teveel eerste klasse rijtuigen. Enkel het laatste rijtuig was een gewoon 2de klasse rijtuig.
Was effectief de Benelux. Maar dat heeft toen paar dagen met een mengelmoes van rijtuigen gereden. De meeste 1e klasse rijtuigen hingen briefjes van declassering.