Pagina 19 van 132
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 03 nov 2013, 20:49
door Stijn91
260689 schreef:Weet er iemand wanneer de disero's op Luik - Aken gaan rijden?
Waarom wil je eigenlijk dat die tussen Luik en Aken gaan rijden? Dat we dat nieuwe materiaal maar wat in België laten rijden en niet direct overal naar het buitenland (grenzen) sturen.
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 03 nov 2013, 20:52
door Stijn91
260689 schreef:Weet er iemand wanneer de disero's op Luik - Aken gaan rijden?
dubbel
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 03 nov 2013, 20:54
door Fabian318
Is mooie reclame voor de Belgische Spoorwegen toch?

Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 03 nov 2013, 21:13
door rvdborgt
Stijn91 schreef:260689 schreef:Weet er iemand wanneer de disero's op Luik - Aken gaan rijden?
Waarom wil je eigenlijk dat die tussen Luik en Aken gaan rijden? Dat we dat nieuwe materiaal maar wat in België laten rijden en niet direct overal naar het buitenland (grenzen) sturen.
Voorlopig rijden daar gerenoveerde tweetjes, maar verder zie ik niet waarom er een bijzondere reden zou moeten zijn om bepaald materieel niet in te zetten. Dat moet niet bepaald worden door waar de bestemming precies ligt, maar aan de hand van de praktische zaken, zoals omloop, inzetbaarheid e.d.
Groetjes,
Rian
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 04 nov 2013, 11:26
door Treinen9880
Ik heb gezien dat de lijnfolders online staan. Voor lijn 50a heb ik zelf al eens gekeken. In de week verschilt het niet zoveel. Van een P naar Brussel-nationale-luchthaven is er niet te vinden maar er is er wel een naar Etterbeek. In het weekend verschilt er redelijk veel. Zoals eerder vernoemd zal de IC-G niet meer in Aalter stoppen maar wel de IC-E. Ook zal de IR Brussel-Nationale-Luchthaven - Gent-Sint-Pieters en de L Gent-Sint-Pieters - Brugge worden samengevoegd in 1 treindienst. Wat mij ook opgevallen is dat er in de toeristische periode geen enkele ICT dus geen enkele trein in het weekend stopt in Aalter met bestemming Oostende. Wat wil zeggen de reizigers die in Aalter met bestemming Oostende in de kou worden gezet zonder rechtstreekse trein. Als deze reizigers de overstap moeten maken in Brugge zullen zij moeten rechtstaan (als ze dit al niet zouden moeten doen als ze in Aalter zouden kunnen opstappen). Het enigste wat we kunnen hopen is dat wanneer er EXT worden ingezet dat ze er minimaal 2 in Aalter kunnen laten stoppen.
Mijn conclusie voor lijn 50a en dan in het bijzonder Gent - Kust.
- In de week verschilt er niet veel dus geen opmerkingen.
- In het weekend zijn de L naar Brugge en de IR van Brussel-Nat.-Luchthaven samen gevoegd. Deze reden al met dezelfde stellen maar niet iedereen weet dat.
- Voor de toeristische periode vind ik het spijtig dat er geen rechtstreekse trein is de naar Oostende rijd.
- In de avond stoppen er ook geen extra treinen (ICT) meer is Aalter.
Ik woon zelf te Aalter daarom dat ik mij daarop heb geconcentreerd.
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 04 nov 2013, 12:01
door Steven
Treinen9880 schreef: Ook zal de IR Brussel-Nationale-Luchthaven - Gent-Sint-Pieters en de L Gent-Sint-Pieters - Brugge worden samengevoegd in 1 treindienst.
Is nu ook al zo hoor, het enige wat ze nu doen is beide trajecten een afzonderlijk ritnummer geven.
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 04 nov 2013, 12:03
door Treinen9880
Steven schreef:Treinen9880 schreef: Ook zal de IR Brussel-Nationale-Luchthaven - Gent-Sint-Pieters en de L Gent-Sint-Pieters - Brugge worden samengevoegd in 1 treindienst.
Is nu ook al zo hoor, het enige wat ze nu doen is beide trajecten een afzonderlijk ritnummer geven.
Het is dat wat ik bedoel. Heb het verkeerd verwoord...
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 04 nov 2013, 12:49
door wva
Ik zie in de nieuwe lijnfolders nog steeds de IRc lopen zoals hij nu loopt.... of zie ik nu verkeerd?
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 04 nov 2013, 16:53
door FLV-FGSP
wva schreef:Ik zie in de nieuwe lijnfolders nog steeds de IRc lopen zoals hij nu loopt.... of zie ik nu verkeerd?
Aanpassing IRc is voor drgl 2015, dus voor december 2014.
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 18 nov 2013, 22:06
door Lukas
Hoi,
Hierbij nog een Internationaal nieuwtje:
Vanaf 15 december zullen er geen Zwitserse rijtuigen meer in Belgie rijden.De EC 90,91,96 en 97 zullen dan volledig samengesteld worden uit Belgische rijtuigen.
Persoonlijk vind ik dit heel spijtig omdat ik de Zwitserse rijtuigen veel beter vond dan de Belgische rijtuigen.
BRON
http://www.wallorail.be .
Lukas
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 18 nov 2013, 22:43
door Steven
als er daar terug i11 voor in de plaats komen is dat dik oké.
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 19 nov 2013, 13:41
door 260689
Steven schreef:als er daar terug i11 voor in de plaats komen is dat dik oké.
Heb van collega in FSD gehoord dat de EC96/97 onderhouden zal worden in FSD zelf. Dan denk ik spontaan aan rijtuigen I6/I10/I11 200km/h.
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 19 nov 2013, 13:52
door Shrek
260689 schreef:Steven schreef:als er daar terug i11 voor in de plaats komen is dat dik oké.
Heb van collega in FSD gehoord dat de EC96/97 onderhouden zal worden in FSD zelf. Dan denk ik spontaan aan rijtuigen I6/I10/I11 200km/h.
Dat moet ook he, die trein rijdt 200 in Frankrijk.
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 19 nov 2013, 14:28
door 260689
Shrek schreef:260689 schreef:Steven schreef:als er daar terug i11 voor in de plaats komen is dat dik oké.
Heb van collega in FSD gehoord dat de EC96/97 onderhouden zal worden in FSD zelf. Dan denk ik spontaan aan rijtuigen I6/I10/I11 200km/h.
Dat moet ook he, die trein rijdt 200 in Frankrijk.
Officieel ja. Als er nu een I6 B meerijd tot Basel mag het Max 160km/h.
Re: Dienstregeling 2014
Geplaatst: 23 nov 2013, 10:52
door ijzeren rijn 82
Trein gaat trager rijden
De nieuwe dienstregeling van de NMBS, die in december 2014 van start gaat, dreigt de reiziger zuur op te breken. Dat schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws. Uit het nieuwe vervoersplan blijkt dat de trein trager wordt. Zo zal de rit Brussel-Antwerpen 43 minuten duren, langer dan in 1935. Het traject Mechelen-Leuven zal 26 minuten duren, tegen ooit 16 minuten. De NMBS probeert haar vertragingen terug te dringen door de rijtijden te verlengen.
Het GEN, het gewestelijk express net, lijkt vergeten. Volgens de plannen komt er in december 2014 slechts één trein bij: Brussel-Nijvel.
Het Limburgs rooster krijgt klappen. Zo valt de rechtstreekse lijn Hasselt-Antwerpen grotendeels weg. Tijdens de rit Genk-Antwerpen zal de reiziger vanaf 2014 twee in plaats van één keer moeten overstappen.
Er komen wel meer treinen naar Zaventem. Er komt bijvoorbeeld een rechtstreekse trein van Brugge naar de luchthaven. Vanuit Brussel-centrum rijden er voortaan zes in plaats van vier treinen per uur naar de luchthaven.
krant ; HLN