Pagina 19 van 41
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 13 jul 2019, 16:58
				door Shrek
				rvdborgt schreef: ↑13 jul 2019, 16:49
Bedoel je dan dat de politiek geen tijdelijke uitzonderingen wil en dat de veiligheidsexperts dus ook geen ruimte hebben om die toe te kennen? Of is die ruimte er wel en mogen de veiligheidsexperts zelf beslissen of ze die toekennen?
 
Ik denk dat de minister er even goed geen zin in heeft om het onderwerp op de tafel te leggen. Maar voor DVIS zijn dergelijke zaken simpelweg onbespreekbaar, in principe zouden ze het kunnen toekennen, maar ze weigeren dat categoriek voor iedereen. 
Dat lijkt me ook een zeer gezonde en eerlijke instelling.
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 13 jul 2019, 18:21
				door rvdborgt
				Shrek schreef: ↑13 jul 2019, 16:58
rvdborgt schreef: ↑13 jul 2019, 16:49
Bedoel je dan dat de politiek geen tijdelijke uitzonderingen wil en dat de veiligheidsexperts dus ook geen ruimte hebben om die toe te kennen? Of is die ruimte er wel en mogen de veiligheidsexperts zelf beslissen of ze die toekennen?
 
Ik denk dat de minister er even goed geen zin in heeft om het onderwerp op de tafel te leggen. Maar voor DVIS zijn dergelijke zaken simpelweg onbespreekbaar, in principe zouden ze het kunnen toekennen, maar ze weigeren dat categoriek voor iedereen. 
Dat lijkt me ook een zeer gezonde en eerlijke instelling.
 
Zo werkt dat inderdaad met oogkleppen op. Want die Arriva-treinen zijn immers slechter beveiligd dan de huidige treinen van de NMBS naar Maastricht. Ahum.
Groetjes,
Rian
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 13 jul 2019, 18:33
				door Shrek
				rvdborgt schreef:Shrek schreef: ↑13 jul 2019, 16:58
rvdborgt schreef: ↑13 jul 2019, 16:49
Bedoel je dan dat de politiek geen tijdelijke uitzonderingen wil en dat de veiligheidsexperts dus ook geen ruimte hebben om die toe te kennen? Of is die ruimte er wel en mogen de veiligheidsexperts zelf beslissen of ze die toekennen?
 
Ik denk dat de minister er even goed geen zin in heeft om het onderwerp op de tafel te leggen. Maar voor DVIS zijn dergelijke zaken simpelweg onbespreekbaar, in principe zouden ze het kunnen toekennen, maar ze weigeren dat categoriek voor iedereen. 
Dat lijkt me ook een zeer gezonde en eerlijke instelling.
 
Zo werkt dat inderdaad met oogkleppen op. Want die Arriva-treinen zijn immers slechter beveiligd dan de huidige treinen van de NMBS naar Maastricht. Ahum.
Groetjes,
Rian
 
Het is op lange termijn veruit de beste strategie voor de veiligheid in België te garanderen.
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 15 jul 2019, 07:37
				door giuseppe
				De Etcs specificaties voor Nederland zijn inmiddels bekend dus waarschijnlijk werkt men ondertussen aan inbouw. Mij lijkt het verstandig om op een start in december 2020 te mikken (eventueel 2x/u tot aan Liers mits genoeg stellen)
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 21 sep 2019, 19:18
				door Cherrytrain
				Na een lange en hete zomer heeft de Nederlandse Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat eindelijk antwoord 
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2019D36777 gegeven op schriftelijke vragen inzake de voortgang van de Drielandentrein. Belangrijkste punt uit de beantwoording betreft mijns inziens de vermelding dat Arriva concrete stappen onderneemt om ETCS in te bouwen. Voorts staat het woordje 'constructief' opvallend vaak in de antwoorden; een beproefd Haags eufemisme om uit te drukken dat de gesprekken tussen politiek en de vervoerders eigenlijk niks hebben opgeleverd.
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 21 sep 2019, 20:39
				door rvdborgt
				
"Er is een fout opgetreden
Deze informatie kan niet worden geladen."
Heb je ook een werkende link? Of op welke dag zijn de antwoorden verschenen?
Groetjes,
Rian
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 21 sep 2019, 20:52
				door Cherrytrain
				
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 17 apr 2020, 10:58
				door trainlovertje
				https://www.spoorpro.nl/materieel/2019/ ... -tot-luik/
Arriva plakt er weer een datum op. Nog minstens een 900-tal keer slapen voor het zover is.
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 17 apr 2020, 12:07
				door Shrek
				De eerste keer dat Arriva de zaken correct uitlegt volgens mij.
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 17 apr 2020, 14:50
				door Eric0641
				Shrek schreef: ↑17 apr 2020, 12:07
De eerste keer dat Arriva de zaken correct uitlegt volgens mij.
 
Nog iets moois Arriva wil al tot aan Eijsden rijden. Echter hielden ze stug vol dat dat niet kon. Uiteindelijk na een gesprek wat ik heb gehad met de bevoegde van de provincie Limburg kwamen ze tot inkeer dat er inderdaad een wissel ligt waardoor keren in Eijsden toch mogelijk is. Dat zijn ze nu aan het onderzoeken. 
Maar nu komt het, Prorail gaat begin mei de wissel saneren hahaha.
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 17 apr 2020, 23:01
				door giuseppe
				Op dit moment wordt er gewerkt aan de perrons in vise.
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 18 apr 2020, 06:53
				door rvdborgt
				
Bericht is al van september trouwens.
Groetjes,
Rian
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 18 apr 2020, 10:59
				door HLE 2302
				Een trein laten keren van rijrichting op hoofdspoor is nooit een goed idee. Dat wel zeggen dat de trein daar dan elk uur? x aantal minuten het hoofdspoor blokkeert. Niet vergeten dat er ook nog HKM treinen op die lijn rijden.
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 18 apr 2020, 11:18
				door trainlovertje
				rvdborgt schreef: ↑18 apr 2020, 06:53
Bericht is al van september trouwens.
Groetjes,
Rian
 
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202004 ... rce=google
Dit is eergisteren gepubliceerd, maar ik vond het SpoorPro artikel iets vollediger. De info uit dat laatste lijkt nog actueel te zijn.
 
			 
			
					
				Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
				Geplaatst: 18 apr 2020, 11:33
				door Eric0641
				HLE 2302 schreef: ↑18 apr 2020, 10:59
Een trein laten keren van rijrichting op hoofdspoor is nooit een goed idee. Dat wel zeggen dat de trein daar dan elk uur? x aantal minuten het hoofdspoor blokkeert. Niet vergeten dat er ook nog HKM treinen op die lijn rijden.
 
het systeem dat daar heerst is met een sleutel paaltje. stamt uit de tijd dat de zincfabriek nog bediend werd. Men rijd binnen op het hoofdspoor links in dit geval, bouwt om sleutelt aan het paaltje, en de rijweg wordt ingelegd, in theorie zou dit binnen 3min moeten kunnen.