De treinen die je noemt hebben slechts in schijn hun terminus in de Luchthaven: de Knokke - Luchthaven rijdt verder als Luchthaven - Kortrijk - Oostende, e Charleroi-Luchthaven wordt vrijwel meteen omgetoverd tot de IC Luchthaven - Dinant en de IC Tournai - Luchthaven reïncarneert als Luchthaven - Mons . Dat is net het knappe aan het hele systeem zoals het nu functioneert: het werkt erg efficiënt met de inderdaad vrij beperkte ruimte.jan_olieslagers schreef: ↑26 jun 2020, 17:40
Dat dit station als eindstation dient vind ik overigens behoorlijk ongelukkig, maar ik zie er niet direct een oplossing voor. De IC Antwerpen-Luchthaven-Hasselt is een veel betere formule, maar die kan men niet blijven toepassen. Misschien is het een idee om een IC van Charleroi of Tournai of Mons te laten doorbollen naar Leuven/Landen/Liège (en vice versa, uiteraard), ipv te laten termineren in de luchthaven?
dienstregeling binnenland december 2020
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: dienstregeling binnenland december 2020
leg er 5 sporen bij en klaar is kees. Laat de S treinen maar komen. Resultaat: nog meer auto‘s aan de kant 
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: dienstregeling binnenland december 2020
https://www.youtube.com/watch?v=X1yXxtlpD9Q :) :) :)leg er 5 sporen bij
Het verdriet was reeds groot over de Diabolotoeslag, ik denk niet dat dat verhaal in aanmerking komt voor herhaling of voor verlenging.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Alle treinen max 5 minuten halte in Brussels airport dan kunnen ze meer treinen ontvangen ipv de nu 10 a 15 minuten voor de Doornik airport bergen en Knokke airport Kortrijk oostendeoverweg13 schreef:De treinen die je noemt hebben slechts in schijn hun terminus in de Luchthaven: de Knokke - Luchthaven rijdt verder als Luchthaven - Kortrijk - Oostende, e Charleroi-Luchthaven wordt vrijwel meteen omgetoverd tot de IC Luchthaven - Dinant en de IC Tournai - Luchthaven reïncarneert als Luchthaven - Mons . Dat is net het knappe aan het hele systeem zoals het nu functioneert: het werkt erg efficiënt met de inderdaad vrij beperkte ruimte.jan_olieslagers schreef: ↑26 jun 2020, 17:40
Dat dit station als eindstation dient vind ik overigens behoorlijk ongelukkig, maar ik zie er niet direct een oplossing voor. De IC Antwerpen-Luchthaven-Hasselt is een veel betere formule, maar die kan men niet blijven toepassen. Misschien is het een idee om een IC van Charleroi of Tournai of Mons te laten doorbollen naar Leuven/Landen/Liège (en vice versa, uiteraard), ipv te laten termineren in de luchthaven?
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Kleine opmerking. Als je van Kortrijk komt naar luchthaven en dan naar Knokke, kom je met 5 minuten stationnement echt niet toe. 5 minuten zijn misschien voldoende om iedereen te laten afstappen, dan moet er nog begonnen worden met opstappen, en sommige van die treinen zijn extreem druk, 2830, 2831 of 2832 om enkelen te noemen zitten, in gewone tijden, stampvol met mensen vanaf de airport, en die mensen hebben allemaal tonnen bagage bij...ianryckewaert13 schreef: ↑26 jun 2020, 21:56Alle treinen max 5 minuten halte in Brussels airport dan kunnen ze meer treinen ontvangen ipv de nu 10 a 15 minuten voor de Doornik airport bergen en Knokke airport Kortrijk oostendeoverweg13 schreef:De treinen die je noemt hebben slechts in schijn hun terminus in de Luchthaven: de Knokke - Luchthaven rijdt verder als Luchthaven - Kortrijk - Oostende, e Charleroi-Luchthaven wordt vrijwel meteen omgetoverd tot de IC Luchthaven - Dinant en de IC Tournai - Luchthaven reïncarneert als Luchthaven - Mons . Dat is net het knappe aan het hele systeem zoals het nu functioneert: het werkt erg efficiënt met de inderdaad vrij beperkte ruimte.jan_olieslagers schreef: ↑26 jun 2020, 17:40
Dat dit station als eindstation dient vind ik overigens behoorlijk ongelukkig, maar ik zie er niet direct een oplossing voor. De IC Antwerpen-Luchthaven-Hasselt is een veel betere formule, maar die kan men niet blijven toepassen. Misschien is het een idee om een IC van Charleroi of Tournai of Mons te laten doorbollen naar Leuven/Landen/Liège (en vice versa, uiteraard), ipv te laten termineren in de luchthaven?
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Ik denk dat ianryckewaert13 dat ook bedoelde. Maximum 5 minuten stoppen betekent: geen frontwissels meer in het station van de Luchthaven, die nemen veel te veel tijd in beslag.
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Er zijn nauwelijks frontwissels in de Luchthaven. Men rijdt via L25N binnen en via 36 weer buiten of vice versa
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Minder lange stilstand of een sein halfweg het perron zetten zodat de volgende al kan binnen rijden.
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 08 jul 2019, 10:56
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Vanaf wanneer zou de concrete dienstregeling beschikbaar zijn, om bv. vertrekuren, aansluitingen en overstaptijden te kunnen raadplegen?
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Treinen zijn geen lego he... die kun je niet zomaar ombouwen...ianryckewaert13 schreef: ↑27 jun 2020, 12:40Minder lange stilstand of een sein halfweg het perron zetten zodat de volgende al kan binnen rijden.
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Denk je echt dat je daar met 2 keer 9m6 binnen kan? Op een treffelijke manier?
Je hebt nogal veel fantasie op dit forum wat spoorwegen betreft. Dit is geen speelgoed in realiteit, het gaat over materiaal, infrastructuur, kosten, reizigers, personeel, ... je kunt niet zomaar al jouw fantasieën voor werkelijkheid nemen hier.
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Hoeveel kan er binnen in de luchthaven?CursorX schreef:Treinen zijn geen lego he... die kun je niet zomaar ombouwen...ianryckewaert13 schreef: ↑27 jun 2020, 12:40Minder lange stilstand of een sein halfweg het perron zetten zodat de volgende al kan binnen rijden.CursorX schreef: Die zijn er nu bij mijn weten ook niet...
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Denk je echt dat je daar met 2 keer 9m6 binnen kan? Op een treffelijke manier?
Je hebt nogal veel fantasie op dit forum wat spoorwegen betreft. Dit is geen speelgoed in realiteit, het gaat over materiaal, infrastructuur, kosten, reizigers, personeel, ... je kunt niet zomaar al jouw fantasieën voor werkelijkheid nemen hier.
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Je hebt iets meer dan 400m perron want de luchthaven is geschikt om 2x thalys te ontvangen aan 1 perron. Als je dus 2 treinen aan perron wil door middel van een sein Halfweg het perron bekom je 2 treinen van 200m. Dus maximaal 8 rijtuigen als je met motorstellen werkt ofwel 7 rijtuigen bij trekduw combinaties.
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Wat ik vooral schandalig vind aan de luchthaven is dat Luik er niet rechtstreeks mee verbonden is. De 2de grootste stad van Wallonië en de 5de grootste van ons land. Maar een boerenhol zoals Schulen of Munkzwalm krijgt wel een directe verbinding...
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: dienstregeling binnenland december 2020
Die van Liège moesten dan ook per sé zelf een luchthaven hebben ;) Jaja, die doet bijna alleen maar cargo, ja, maar daarvoor is NMBS niet verantwoordelijk, he ;)
Ernstig nu: overschot van gelijk, natuurlijk.
Ernstig nu: overschot van gelijk, natuurlijk.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.